1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

aantal reps tijdens cuttingfase/wedstrijdvoorbereiding

Discussie in 'Wedstrijden en Wedstrijdvoorbereiding' gestart door Ron-T, 20 okt 2002.

  1. Ron-T

    Ron-T Novice Topic Starter

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Toen ik vroeger wedstrijden draaide trainde ik mijn spiergroepen 2x per week en gooide ook het aantal reps omhoog naar 20 vaak ook nog in de vorm van supersets 20-20 reps. Hiernaast deed ik cardio in de vorm van s'morgens een half uur fietsen op de hometrainer.

    De laatste jaren is het tendens geworden om steeds minder vaak te trainen en ook van wedstrijdatleten hoor je steeds vaker dat zij minder reps doen.

    Hoe zien/doen jullie dit ??
     
  2. bestoldschool

    bestoldschool Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Je bent groot geworden door je lage reps (tussen de 1-12) en zware gewichtstraining.
    Nu dat je op dieet bent, cardio doet, vetverbranders gebruikt (kortom alles doet om overtollig gewicht te verliezen) zou ik geen hoge reps en lichter gewicht toevoegen.
    Probeer zwaar te blijven trainen en de reps tot max 12 te houden om je spiermassa vast te houden, aangezien de andere bovengenoemde factoren een beroep doen op het afbreken ervan.
    Wel rekening houden met het feit dat je gevoeliger bent voor blessures in deze fase en met nog steeds zware gewichten in de weer bent.
     
  3. 3XL

    3XL Senior Moderator Super Mod

    Berichten:
    20.022
    Leuk Bevonden:
    1.110
    De theorie achter het zwaar blijven trainen is dat je voornaamste zorg "spierbehoud" is, spieren verbranden calorien, echt hoge reps word dus niet meer gedaan.

    Staat tegenover dat de wat hogere reps door verhoogd melkzuur aanmaak zorgen voor een verhoogde GH afgifte wat vvor extra vetverbranding zorgt.

    Dit betekends dus dat je het best een combinatie van lagere reps voor spierbehoud en iets hogere reps (12-15) voor melkzuur/GH vorming/afgifte kan doen
     
  4. Smalluser

    Smalluser Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    1.135
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Hee is die hoge reprange, wat ik toch (te)veel gedaan heb, toch nog ergens goed voor geweest.

    Groet smalluser :thumb:
     
  5. Ron-T

    Ron-T Novice Topic Starter

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Bedankt voor de reacties

    Ron-T
     
  6. Big-T

    Big-T Administrator Admin Founder - R.I.P.

    Berichten:
    55.990
    Leuk Bevonden:
    3.209
    Geslacht:
    Man
    Uit onderzoek van '98 is gebleken dat een hoger volume niet voor een hogere gh afgifte zorgt.

    "The fourth study by the Pollock group (Medicine and Science in Sports and Exercise. Supplement 30(5): S274, 1998), also 6 months long, showed significant increases in circulating insulin-like growth factors (IGFs) in both one-set (34%) and three-set (30%) groups. Dr. Carpinelli, who teaches the neuromuscular aspects of strength training at Adelphi University (Long Island, New York), says, "IGFs are multifunctional protein hormones, whose production in the liver and other tissues is stimulated by growth hormones." They are important because, "They stimulate glucose and amino acid uptake, protein and DNA synthesis, and growth of bones, cartilage, and soft tissue."

    The researchers concluded: "The elevation of IGFs is no greater with high- than low-volume resistance training." That's noteworthy, because it's generally believed that high-set training results in more growth hormone secretion. (See Growth Hormone Synergism by Douglas M. Crist, Ph.D., 2nd Edition, 1991.
    (Unfortunately this book is no longer in print.)
    "

    Er staat wel 'high-set training' maar volgens mij kan je dit ook stellen voor high rep training.
     
  7. Big-T

    Big-T Administrator Admin Founder - R.I.P.

    Berichten:
    55.990
    Leuk Bevonden:
    3.209
    Geslacht:
    Man
    IK zou voor de basis oef hetzelfde doen dat is 8-4 reps en voor isolatie iets meer 12-8.
     

Deel Deze Pagina