Fitness Seller

aantal reps tijdens cuttingfase/wedstrijdvoorbereiding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ron-T

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
18
Waardering
0
Toen ik vroeger wedstrijden draaide trainde ik mijn spiergroepen 2x per week en gooide ook het aantal reps omhoog naar 20 vaak ook nog in de vorm van supersets 20-20 reps. Hiernaast deed ik cardio in de vorm van s'morgens een half uur fietsen op de hometrainer.

De laatste jaren is het tendens geworden om steeds minder vaak te trainen en ook van wedstrijdatleten hoor je steeds vaker dat zij minder reps doen.

Hoe zien/doen jullie dit ??
 
Je bent groot geworden door je lage reps (tussen de 1-12) en zware gewichtstraining.
Nu dat je op dieet bent, cardio doet, vetverbranders gebruikt (kortom alles doet om overtollig gewicht te verliezen) zou ik geen hoge reps en lichter gewicht toevoegen.
Probeer zwaar te blijven trainen en de reps tot max 12 te houden om je spiermassa vast te houden, aangezien de andere bovengenoemde factoren een beroep doen op het afbreken ervan.
Wel rekening houden met het feit dat je gevoeliger bent voor blessures in deze fase en met nog steeds zware gewichten in de weer bent.
 
De theorie achter het zwaar blijven trainen is dat je voornaamste zorg "spierbehoud" is, spieren verbranden calorien, echt hoge reps word dus niet meer gedaan.

Staat tegenover dat de wat hogere reps door verhoogd melkzuur aanmaak zorgen voor een verhoogde GH afgifte wat vvor extra vetverbranding zorgt.

Dit betekends dus dat je het best een combinatie van lagere reps voor spierbehoud en iets hogere reps (12-15) voor melkzuur/GH vorming/afgifte kan doen
 
Originally posted by 3XL
.... de wat hogere reps door verhoogd melkzuur aanmaak zorgen voor een verhoogde GH afgifte wat vvor extra vetverbranding zorgt ....

Hee is die hoge reprange, wat ik toch (te)veel gedaan heb, toch nog ergens goed voor geweest.

Groet smalluser :thumb:
 
Bedankt voor de reacties

Ron-T
 
Originally posted by 3XL
De theorie achter het zwaar blijven trainen is dat je voornaamste zorg "spierbehoud" is, spieren verbranden calorien, echt hoge reps word dus niet meer gedaan.

Staat tegenover dat de wat hogere reps door verhoogd melkzuur aanmaak zorgen voor een verhoogde GH afgifte wat vvor extra vetverbranding zorgt.

Dit betekends dus dat je het best een combinatie van lagere reps voor spierbehoud en iets hogere reps (12-15) voor melkzuur/GH vorming/afgifte kan doen

Uit onderzoek van '98 is gebleken dat een hoger volume niet voor een hogere gh afgifte zorgt.

"The fourth study by the Pollock group (Medicine and Science in Sports and Exercise. Supplement 30(5): S274, 1998), also 6 months long, showed significant increases in circulating insulin-like growth factors (IGFs) in both one-set (34%) and three-set (30%) groups. Dr. Carpinelli, who teaches the neuromuscular aspects of strength training at Adelphi University (Long Island, New York), says, "IGFs are multifunctional protein hormones, whose production in the liver and other tissues is stimulated by growth hormones." They are important because, "They stimulate glucose and amino acid uptake, protein and DNA synthesis, and growth of bones, cartilage, and soft tissue."

The researchers concluded: "The elevation of IGFs is no greater with high- than low-volume resistance training." That's noteworthy, because it's generally believed that high-set training results in more growth hormone secretion. (See Growth Hormone Synergism by Douglas M. Crist, Ph.D., 2nd Edition, 1991.
(Unfortunately this book is no longer in print.)
"

Er staat wel 'high-set training' maar volgens mij kan je dit ook stellen voor high rep training.
 
IK zou voor de basis oef hetzelfde doen dat is 8-4 reps en voor isolatie iets meer 12-8.
 
Back
Naar boven