AndroidHealthClinic

Aantal reps

Bezoekers in dit topic

Mitchellh1996

Novice
Lid geworden
8 feb 2019
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
77kg
Vetpercentage
18%
Hallo ik ben nieuw op deze site ik stel me eige voor ik ben mitchell 22 jaar 172cm lang en 77 kg met ongeveet 18% vet, mijn vraag is ik doe vaak 3 of 4 sets met oefeningen zoals veel andere dat doen maar neem bijvoorbeeld 4x10 reps, als ik mijn laatste set 10 reps wil doen dan betekent dat voor mij dat set 1, 2 en 3 eigelijk makkelijk zijn en pas bij de 4de het zwaar krijg en het bijna niet meer gaat. Wat ik dus wil vragen is kan je dan niet beter 12, 10, 8, *6 (failure) zodat je bij elke set tegen je max aan zit?? Ik vraag me eigen dit al een tijd af en ik zal elke tip waardere :)
 
Dat ligt geheel aan je doel van trainen, train je voor massa of voor hypertrophy ?
Waarom doe je " net als vele anderen ? ? "

Waarschijnlijk pak je voor jouw doen ook teveel gewicht .. lukt het met 1 stapje terug in gewicht wel om die 4x10 vol te maken ?

Ps : NL je goeiste vak op school ? man man man ..
 
Je gaat meer progressie maken als je een schema pakt en je daaraan houdt. Bijvoorbeeld 3x per week full body of een lower/upper body split.
 
Dat ligt geheel aan je doel van trainen, train je voor massa of voor hypertrophy ?
Waarom doe je " net als vele anderen ? ? "

Waarschijnlijk pak je voor jouw doen ook teveel gewicht .. lukt het met 1 stapje terug in gewicht wel om die 4x10 vol te maken ?

Ps : NL je goeiste vak op school ? man man man ..

Ja ik ben niet heel goed met duidelijke zinnen maken, en uitleggen. Maar wat ik bedoel is ik red de 4x10 reps wel, maar set 1,2 en 3 ga ik tot de 10 terwijl ik ook meer zou kunnen in deze reps, is het niet beter om 4 sets tot failure te trainen? En btw ik train voor massa bedankt voor je reactie
 
Je gaat meer progressie maken als je een schema pakt en je daaraan houdt. Bijvoorbeeld 3x per week full body of een lower/upper body split.

Heey bedankt voor je reactie.
Ja dat heb ik een tijdje gedaan maar ik vind het fijner om borst triceps / rug biceps / benen / schouders buik traps te trainen dus 4x per week
 
Ja ik ben niet heel goed met duidelijke zinnen maken, en uitleggen. Maar wat ik bedoel is ik red de 4x10 reps wel, maar set 1,2 en 3 ga ik tot de 10 terwijl ik ook meer zou kunnen in deze reps, is het niet beter om 4 sets tot failure te trainen? En btw ik train voor massa bedankt voor je reactie

Wat zware compound oefeningen betreft is het niet verstandig om alle sets tot failure te gaan.
 
Heey bedankt voor je reactie.
Ja dat heb ik een tijdje gedaan maar ik vind het fijner om borst triceps / rug biceps / benen / schouders buik traps te trainen dus 4x per week

Wil je doen wat fijner aanvoelt, of wat effectiever is?
 
Wil je doen wat fijner aanvoelt, of wat effectiever is?

Niet wat fijner aanvoelt maar met full body workouts of upper lower, heb ik de volgende dagen geen spierpijn en met wat ik nu doe wel, en ik weet wat je wil gaan zeggen, dat ik misschien geen goed schema heb. ik heb nu een schema met 4x10 reps maar ik vroeg me af of het niet beter is om bijvoorbeeld benchpress 4 sets tot je max gaan maar wat je al zei, 4 sets compound oefeningen tot failure is niet goed maar ik heb het idee dat alles trainen tot failure, elke set weer een beter resultaat heeft, ik ben pas 8 maanden bezig dus vandaar dat ik nu om tips vraag om de training beter te maken
 
Niet wat fijner aanvoelt maar met full body workouts of upper lower, heb ik de volgende dagen geen spierpijn en met wat ik nu doe wel,
Dit is waar je de mist ingaat... spierpijn zegt niets over een goede training....

Een goede training is een trainig waarin je je spiergroepen sowieso 2 x per week traint.
Elke training tot failure gaan is zeker niet de beste manier om spieren op te bouwen. Dat gaat je met de tijd ook tegenwerken.

Neem een FB schema of een UB/LB schema waarin je je spiergroepen meer keren per week pakt. Ga niet elke training voor failure en hou je progressie bij met je schema.
 
Ik ben eigenlijk gestopt met tellen. Ik verdeel het globaal liever in blokken van intensiteit en probeer volume te maken zonder dat daarbij mijn tong op de grond gaat hangen of technisch faal. Herhalingen zijn niets meer dan richtlijnen, dat loslaten werkte (voor mij) heel bevrijdend.
 
Dit is waar je de mist ingaat... spierpijn zegt niets over een goede training....

Een goede training is een trainig waarin je je spiergroepen sowieso 2 x per week traint.
Elke training tot failure gaan is zeker niet de beste manier om spieren op te bouwen. Dat gaat je met de tijd ook tegenwerken.

Neem een FB schema of een UB/LB schema waarin je je spiergroepen meer keren per week pakt. Ga niet elke training voor failure en hou je progressie bij met je schema.


Bedankt voor je reactie wat ik een goeie training vind en wat ik gedaan heb is push pull legs push pull is dat ook goed je trained 2x per week een spiergroep behalfe benen
 
Ik ben eigenlijk gestopt met tellen. Ik verdeel het globaal liever in blokken van intensiteit en probeer volume te maken zonder dat daarbij mijn tong op de grond gaat hangen of technisch faal. Herhalingen zijn niets meer dan richtlijnen, dat loslaten werkte (voor mij) heel bevrijdend.

Na hoeveel jaar ervaring? ;)
 
Ik ben eigenlijk gestopt met tellen. Ik verdeel het globaal liever in blokken van intensiteit en probeer volume te maken zonder dat daarbij mijn tong op de grond gaat hangen of technisch faal. Herhalingen zijn niets meer dan richtlijnen, dat loslaten werkte (voor mij) heel bevrijdend.

Okee bedankt voor je reactie ik begrijp wat je bedoelt. Maar wanneer stop jij net tellen ik neem aan dat je ook 3 a 4 sets doet maar ga je tot failure of hoe doe je dat??
 
Bedankt voor je reactie wat ik een goeie training vind en wat ik gedaan heb is push pull legs push pull is dat ook goed je trained 2x per week een spiergroep behalfe benen
Waarom benen maar 1 x per week?
Gewoon doortellen... ook benen 2 x pakken. Je doet gewoon P - P - L - RUST - P - P - L RUST etc... en telt gewoon door.
Maar skip niet je benen.
 
Okee bedankt voor je reactie ik begrijp wat je bedoelt. Maar wanneer stop jij net tellen ik neem aan dat je ook 3 a 4 sets doet maar ga je tot failure of hoe doe je dat??
Ik ga eigenlijk nooit tot (voorbij) failure. Maar ik moet zeggen dat ik geen beginner meer ben en dan is het toch wat anders. Ik raad jou gewoon aan om de herhalingen als richtlijnen te zien. Kan je er meer zonder dat dit ten koste gaat van de uitvoering doe je er toch nog een paar, voel je aan dat het beter is om er minder te doen is dat ook prima. Vooral dit laatste is van belang, want de meesten onthouden (of handelen) enkel naar het eerste. En wat betreft trainen tot aan of voorbij failure, ja daar is wel een plaats voor. Maar daar zou ik voorlopig vandaan blijven. Ik vind het doorgaans verstandiger om "1 rep in de tank te laten". Dat wil zeggen dat je stopt zodra je echt jezelf moet gaan verbijten om die laatste herhaling er nog uit te kunnen persen.
Na hoeveel jaar ervaring? ;)
Ik zou zeggen 10.
 
8 maanden trainen? Op hoeveel zit je nu met squat, bench en deadlift?
 
8 maanden trainen? Op hoeveel zit je nu met squat, bench en deadlift?


Ja met bench doe 100 kg voor 1 rep normaal doe ik 80 kg 3x voor 3 sets en de laatste 60 kg tot failure aan t begin van de training en daarna ga ik over op andere oefiningen met 10 a 12 reps met squat doe ik 60 kg voor 8 reps me max weet ik niet ik squat niet vaak want ik ben bang voor me rug met de oefening, zelfde geld voor deadlift ik deed eerst 100 kg voor 8 reps 3 sets maar ben er mee gestopt door me rug niet vanwege verkeerde uitvoering maar door me werk, ben ik een aantal keer door me rug gegaan door tillen van stalen dingen voor rug doe ik lat pulldown, pull ups, en nog meer oefeningen, weet ff de benaming niet maar ben bang dat ik last krijg van me rug door deadliften en barbell row
 
Ja met bench doe 100 kg voor 1 rep normaal doe ik 80 kg 3x voor 3 sets en de laatste 60 kg tot failure aan t begin van de training en daarna ga ik over op andere oefiningen met 10 a 12 reps met squat doe ik 60 kg voor 8 reps me max weet ik niet ik squat niet vaak want ik ben bang voor me rug met de oefening, zelfde geld voor deadlift ik deed eerst 100 kg voor 8 reps 3 sets maar ben er mee gestopt door me rug niet vanwege verkeerde uitvoering maar door me werk, ben ik een aantal keer door me rug gegaan door tillen van stalen dingen voor rug doe ik lat pulldown, pull ups, en nog meer oefeningen, weet ff de benaming niet maar ben bang dat ik last krijg van me rug door deadliften en barbell row
Nee, je krijgt last van je rug omdat je uitvoering waarschijnlijk erg slecht is en je onderrug ondertraint is, niet omdat je squats, deadlifts of barbell rows doet.
 
Kan enkel vertellen wat voor mij werkt:

1x10 op een gewicht waarvan ik weet dat ik dat kan
1 x 8 op een gewicht waarvan ik weet dat ik dat net haal
1 set op hoger gewicht en uitdaging aangaan

Maar ligt ook aan je doel natuurlijk.

Sommige trainingen pak ik bewust minder en ga voor reps. Zeker als ik me moe of beroerd voel.

EN vergeet de pindakaas niet
 
Back
Naar boven