XXL Nutrition

Aantal sets voor biceps?

Bezoekers in dit topic

nb7

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Heb me altijd comfortabel gevoeld met 10 sets voor biceps totaal. Nu bladerde ik door een oude uitgave van de flex en daarin stonden Gunter Schlierkamp en Kevin Levrone die een routine adviseerde die 16 sets bevat. Nu vindt ik 16 sets wel iets aan de hoge kans, maar dat doet er echter niet aan af dan ik dit niet aankan. Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie opinie hierover is? Bestaat er zoiets dergelijks dat minder juist meer is in dit geval. Zeg maar, meer spiertoename met minder setjes omdat dit anders overbodig is.

Ik zou lekker bij 10 setjes blijven. Je bedloeld dat minder meer resultaat opleverd?? Ja het is niet zo hoe meer oefeningen hoe meer je groeid. Je kan eens iets meer of iets minder setjes proberen want het verschild per persoon waar je het beste op groeit

Wat versta je onder sets?

De 1 telt alle sets vanaf het begin van de training terwijl een ander alleen de echte werksets telt.

Dus iemand die zegt 16 sets te doen (bv 4oef. 4sets), doet in werklijkheid mischien maar 8 echte werksets en gebruikt de ander sets als aanloop naar deze werksets.

Dus als iemand zegt zusofzoveel sets te doen vraag dan wat hij onder set verstaat.

Eerst en vooral is de flex natuurlijk geen goede referentie voor deze informatie. Maar goed, om je vraag te beantwoorden: het aantal sets hangt van enkele factoren af.

Hoe lang train je, ben je natural, heb je een zware job, hoeveel eet je, intensiteit per set en ga zo maar door. Ook moet je zoals 3Xl aanhaalt onderscheid maken tussen worksets en warmup sets.

Toch denk ik dat je ondanks vele factoren een gulden middenweg kan vinden die voor de gemiddelde trainee werkt.

Dit kan zijn, 2 WU sets, maximaal 9 WS. verdeeld over 3 oefeningen. Indien je intensiteit goed ligt, ben je hiermee normaal gezien klaar voor deze kleine spiergroep.

Ik denk ook dat Gunter Schlierkamp en Kevin Levrone niet een goede referentie zijn... althans, die jongens zijn met geen mogelijkheid met mij te vergelijken.

ik ben het met 3XL eens 6 tot 9 werksets lijkt mij meer als genoeg vooral naar de rug zijn 6 setjes voor 2 oefeningen genoeg.

Ik doe eigelijk te veel oefeningen voor biceps.

Ik doe biceps direct na mijn rug, dus opwarmen doe ik niet aan.

Ik doe 4 oefeningen, 4 of 5 setjes, maar mijn armen zijn altijd een sterke punt geweest en blijven groeien als kool.

wazzup zei:
Ik denk ook dat Gunter Schlierkamp en Kevin Levrone niet een goede referentie zijn... althans, die jongens zijn met geen mogelijkheid met mij te vergelijken.

Gunter en Kevin geen goede referentie?

Euhhhmm :suicide:

Met alle respect voor K en G maar Kevin is niet van de slimste. Van Gunther durf ik het niet te zeggen, maar de meeste pro's moeten het hebben van de grote hoeveelheden aas/voeding en aanleg die ze hebben. Voor de meeste recreatieve bbers die het rustiger aandoen zijn ze geen goede referentie als het op training aankomt...

admin zei:
Met alle respect voor K en G maar Kevin is niet van de slimste. Van Gunther durf ik het niet te zeggen, maar de meeste pro's moeten het hebben van de grote hoeveelheden aas/voeding en aanleg die ze hebben. Voor de meeste recreatieve bbers die het rustiger aandoen zijn ze geen goede referentie als het op training aankomt...

Maak maar een sticky van dit lapje tekst !
De meeste pro's praten ook nog altijd over 'shaping' en 'mass' oefeningen dus dat zegt eigenlijk al genoeg

Exact mijn punt.. ik heb hun genen niet, hun leeftijd niet, hun "supplementen" niet en bepaald ook niet de behoefte om er zo als hen uit te zien.

Zelfs Big Steve is geen goed voorbeeld voor mij waarschijnlijk. (no offense)

Moen zei:
Maak maar een sticky van dit lapje tekst !
De meeste pro's praten ook nog altijd over 'shaping' en 'mass' oefeningen dus dat zegt eigenlijk al genoeg

Je dacht toch niet dat die pro's zelf artikelen schreven?

De meeste van die artikelen in de bladen worden helemaal niet door de atleten zelf gemaakt word, maar gewoon door een schrijver. Dit gaat vooral op voor atleten die onder kontrakt staan bij die bladen (Can you say Weider)

Dat is ook de reden dat je bv de ene keer leest dat iemand zus traint en dan een tijd later iets heel ander lees van die zelfde persoon.

Dat weet ik wel 3xl
Ik bedoelde in hun trainingsvideos waarin ze letterlijk spreken over 'shaping' en 'mass' exercises

Terug
Naar boven