Fitness Seller

Aantal verbrandde Kcal tijdens training

Bezoekers in dit topic

Da Stack

Cool Novice
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2003
Berichten
199
Waardering
0
Hoi bro's,

Rekenen jullie eigenlijk je aantal verbruikte Kcal per workout uit? Ik vraag me of dit een constant getal is of varieert naar gelang de spiergroep? En hoeveel dit dan per spiergroep eventueel bedraagt? Mss dat je voor buik zonder gewicht minder verbrand dan met gewicht ( wat me ook logisch lijkt, maar hoeveel is dat dan juist?)

Kunnen jullie me hier een antwoord op geven? En houden jullie er rekening mee mbt het bepalen van je caloriebehoefte?

Greetz to all,

Da Stack
 
Hmm, precies een moeilijke vraag. Anyone?
 
Bij een goede formule om je Kcal behoefte uit te rekeken wordt uiteraard de sporttoeslag meegenomen. Als je een uurtje krachttraining doet zal het ongeveer rond de 500kcal liggen..
 
Oftewel je kunt het nooit helemaal zeker weten maar het gemiddelde ligt zoals brutez zegt rond de 500 kcals
 
Da Stack zei:
Hoi bro's,

Rekenen jullie eigenlijk je aantal verbruikte Kcal per workout uit? Ik vraag me of dit een constant getal is of varieert naar gelang de spiergroep? En hoeveel dit dan per spiergroep eventueel bedraagt? Mss dat je voor buik zonder gewicht minder verbrand dan met gewicht ( wat me ook logisch lijkt, maar hoeveel is dat dan juist?)

Kunnen jullie me hier een antwoord op geven? En houden jullie er rekening mee mbt het bepalen van je caloriebehoefte?

Greetz to all,

Da Stack

Het lijkt me logisch dat je met biceps minder verbrandt dan met een pittige beentraining, maar per training zou het inderdaad ongeveer hetzelfde moeten zijn dat je verbrand. En daar kun je dus de sporttoeslag voor incalculeren, zodat je kunt bepalen hoeveel je moet eten.

Of ik dat per training precies bereken? Nou nee!!! Ik hou sowieso al niet van al dat geneuzel met cijfers. De calorieën van mijn voedingsschema reken ik nog wel uit, maar daar blijft het bij. Voor de rest is het gewoon keihard beuken op de gym en goed vreten. Daarnaast goed het resultaat bekijken en de voeding daar op aanpassen, afhankelijk van je doelstelling.

Saint
 
Zoals al gezegd word er in de meeste goede formules een sporttoeslag meegenomen in de berekening. Wat daar uit komt is dus je onderhoudsniveau incl. de training. Om dan aan te komen doe je er nog 500kcals bij (naargelang behoefte) om aan te komen.
 
Back
Naar boven