Fitness Seller

aantal voedingen per dag

Bezoekers in dit topic

Originally posted by soulreaver


Zou de opname van 6 x 40 gr. eiwit niet beter zijn dan 1x 240 gr.??

Jij hebt het over opname. Opname is hetgene wat je daadwerkelijk opneemt (en dus niet uitpoept). Of je 240 gram in 1x neemt of 6 x 40 gram maakt niks uit. Van beide aantallen scheidt je een % af en de rest neem je op.

Maar opname zegt nog vrij weinig. Als je bedoelt hoeveel aminozuren daadwerkelijk de bloedbaan bereiken dan maakt het nog geen verschil. Meer eiwit in 1 maaltijd betekent gewoon dat het langer in je maag zit. Uiteindelijk maakt het geen verschil. Er moet natuurlijk weer een uitzondering zijn en dat is Whey. Vanwege de snelle opname van whey worden er veel aminozuren geoxideerd door de lever. Dan bereiken er dus veel minder aminozuren de bloedbaan.

Er zitten wel weer andere nadelen aan zo'n slechte spreiding van eiwitten.
 
Originally posted by soulreaver


Zou de opname van 6 x 40 gr. eiwit niet beter zijn dan 1x 240 gr.??

Ik denk dat Burn dat ook als een van de voordelen ziet.
Maar Burn geeft zelf al aan:

"Genoeg voordelen inderdaad om gewoon meerdere maaltijden te eten. Alleen een versnelde stofwisseling hoort daar niet bij, terwijl dit wel vaak geclaimed wordt."

er zal toch ook wel een reden zijn dat dit geclaimed word, of is dit gewoon een fabeltje dat nooit is aangetoond.
zal naar mijn mening toch wel onderzoek naar zijn gedaan waarvan de resultaten dan toch uitsluitsel moete geven.
 
ja klopt. je lichaam kan nooit zoveel voedingstoffen in je lichaam opnemen in een keer. Er zit per lichaam een limiet aan bijv. eiwit opname.

maar aan de andere kant als je naar Zwier kijkt, die vreet 3a4 maaltijden per dag geloof ik en groeit ook als kool.
 
Originally posted by dandyman

er zal toch ook wel een reden zijn dat dit geclaimed word, of is dit gewoon een fabeltje dat nooit is aangetoond.
zal naar mijn mening toch wel onderzoek naar zijn gedaan waarvan de resultaten dan toch uitsluitsel moete geven.
Ik zie het als een onbewezen theorie/ fabel. Ik heb nu meerdere onderzoeken over gepost die aangeven dat het niet gebeurt.
 
hoe zit het eigenlijk met fruit...kan ik dit tussen mijn maaltijden dooreten zonder problemen, of telt het dan ook mee als maaltijd en is het daardoor misschien verstandiger om die appel tegelijkertijd met mn normale maaltijd op te eten??
 
alles wat je mond ingaat is een maaltijd. dus fruit ook, probeer het bij je andere maaltijden in te passen.
 
niet perse nodig. als je een appeltje wilt eten kan je dat gerust doen.
 
Back
Naar boven