MuscleMeat

Aantal vraagjes over de (natuurlijke) limiet

Bezoekers in dit topic

vetteswa

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2013
Berichten
301
Waardering
2
Lengte
1m70
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hallo

Ik vraag mij een aantal dingen af over de natuurlijke limiet van de gemiddelde man.

- Ik ben 1.70 m. Wat zou ongeveer mijn natuurlijke limiet zijn (met een vet% rond de 10 à 12 à 14) ?
(Weet dat hierop geen precies antwoord bestaat, maar is dat 80kg, 90kg, 100 kg, 120 kg,??)
- Op hoeveel jaar kan je die limiet bereiken?
- Op dbb zegt men dat je pas kan kuren rond 21jaar én als je dichtbij je natuurlijke limiet zit. Kan je wel
dichtbij je natruulijke drempel geraken op 21 jaar? Ik bedoel, als je nog maar 5 jaar serieus traint dus...)


alvast bedankt !
Ben benieuwd :popcorn2:
 
Kan niemand je een antwoord op geven.
 
Mijn natuurlijk maximum is:

http://www.leangains.com/2010/12/maximum-muscular-potential.html

Volgens de no-bullshit formula:
Maximum is: 70kg bij 6%vet. (Ik weeg nu 72 bij ongeveer 10 à 15%)


Dan zit ik nu op m'n 18 jaar al dichtbij m'n maximum. Ik train nu 4,5 jaar, maar niet serieus.
(Deze zomer stel ik pas een voedingsschema op, trainingsschema heb ik sinds 6 maand.
Ik probeer 4 keer per week te trainen sinds 6 maand. Dit lukt nu wel tijdelijk niet wegens examens.
Ik die 6 maand ben ik 4 kg bijgekomen, maar daarvan is 2 à 3kg vet :headbang: )

Dus: zit ik nu écht al bijna aan m'n maximum? Kan toch niet?
 
De meeste mensen bereiken hun maximum nooit dus ik zou me er niet teveel mee bezig houden en gewoon keihard knallen.
 
De meeste mensen bereiken hun maximum nooit dus ik zou me er niet teveel mee bezig houden en gewoon keihard knallen.


Inderdaad.. Ik geloof je vrij en ik weet ook dat dit voor iedereen anders is, ...

Maar ik vraag me gewoon af als ik nu:
- 4 keer /week train
- een goed voedingsschema opstel

... hoeveel ik dan per jaar ongeveer zou kunnen bijkomen. Ben begonnen 4,5 jaar geleden op 62kg, weeg nu 72kg en ik wil er eens serieus mee beginnen. Weet alleen niet welke gains ik ongeveer kan verwachten...
(3kg per jaar - 5kg per jaar - 10 kg per jaar - ... is toch wel 'n groooot verschil, nietwaar?)
 
Mijn natuurlijk maximum is:

http://www.leangains.com/2010/12/maximum-muscular-potential.html

Volgens de no-bullshit formula:
Maximum is: 70kg bij 6%vet. (Ik weeg nu 72 bij ongeveer 10 à 15%)


Dan zit ik nu op m'n 18 jaar al dichtbij m'n maximum. Ik train nu 4,5 jaar, maar niet serieus.
(Deze zomer stel ik pas een voedingsschema op, trainingsschema heb ik sinds 6 maand.
Ik probeer 4 keer per week te trainen sinds 6 maand. Dit lukt nu wel tijdelijk niet wegens examens.
Ik die 6 maand ben ik 4 kg bijgekomen, maar daarvan is 2 à 3kg vet :headbang: )

Dus: zit ik nu écht al bijna aan m'n maximum? Kan toch niet?

Er staat ten eerste dat bij kortere mensen een hoger gewicht nodig is, en stel we gaan uit van 15% dan moet je nog steeds wel een aantal kilos aankomen. Ten derde, echt enorm wordt je niet als natural, al kan je natuurlijk best groot worden
 
Wat een onzin om te bepalen wat mogelijk is. Hangt van zoveel dingen af: je genetische plaatje, je inzet doorzettingsvermogen en mentaliteit, hoe je alles aanpakt (schoon eten en hard trainen is hartstikke goed, maar dat wil nog niet zeggen dat je het ook op de juiste manier doet. 'Juist' is zo persoonsgebonden, en dat maakt t moeilijk.

Laat je niets wijsmaken over wat er wel/niet mogelijk zou zijn, en doe gewoon je ding. En dan nog: of je max nu 5kg hoger of lager zou liggen, en 10% verschil.... geef je dan op? Trek je er dan dubbel zo hard aan? Je wilt toch het maximale eruit halen op een manier waar jij je in kan vinden, ongeacht wát het maximale is?
 
Bedankt voor de leuke reacties!
Vroeg me gewoon af wat ongeveer normaal is...
Doordat sommige mensen verboden middelen gebruiken, krijgen beginners zoals ik een fout beeld van bodybuilding.
Ik denk dat velen zich hieraan al hebben mispakt.
De 'beesten' van +100 kg bij 8% vet, zijn niet allemaal even naturel hé. (Al zeker niet die van 1m70 zoals ik) :s
Ik weet niet wat 'normaal' is en wat compleet onhaalbaar is zonder anabolica...

Maar ja... zal een paar jaartjes serieus doortrainen en dan zie ik het zelf wel :)
 
Ik ben van mening dat niemand echt een natural limiet heeft..

Het lichaam is een proces die zich blijft herhalen.. Uiteraard als je ouder wordt en langer traint zal het lichaam meer nodig hebben en uiteindelijk een stuk langzamer groeien.. Echter zal er in mijn mening nooit een 100% dood punt zijn..

Zolang er voldoende geduld is en voldoende planning en afwisseling in schema's en voeding, zal het lichaam gestimuleerd blijven te groeien..
Alleen wat zijn de persoonlijke doelen? wil je een gorilla worden van 200KG, of wil je er gewoon bruut uitzien als een 90KG pretty lean atleet?

Sowieso moet je nooit een forum op stappen met gegevens die gebaseerd zijn op.. Ja wat eigenlijk? Is die vet meting accuraat? heb je het laten meten als huidplooimeter? Of ben je op een weegschaal gaan staan waarbij ie je voeten en vingertoppen meet en zegt PLING! je hebt 12% vet? Geloof dat dan maar niet..

Goed vreten, blijven afwisselen en je zult zien dat je uiteindelijk tegen een plateau aan loopt. Plateau is niets anders dan het lichaam die zegt ''Ja nu weet ik het wel, heb je nog andere verrassingen?'' EN dus je voeding opschroeven en je training aanpassen zoals het lichaam weer iets anders voor de kiezen krijgt.

Zul je gewoon blijven groeien.. Weliswaar misschien niet zo snel als in jaar 1, maar sure as hell wel blijven veranderen.
 
Back
Naar boven