XXL Nutrition

Aanvullingen?

Bezoekers in dit topic

Abupa

Cool Novice
Lid geworden
18 aug 2013
Berichten
53
Waardering
0
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
15%
Hey guys,

Ik ga weer beginnen met bulken, en ga voor het eerst in mijn leven 100% schoon proberen te eten, en echt alles goed proberen te doen. Hoe goed het smaakt maakt mij niets uit. Ik doe nergens zout of saus overheen, en voeg nergens suiker aan toe. Ik wil kijken wat voor een verschil het maakt als ik zo perfect mogelijk eet. Voorheen was de basis van mijn dieet goed, alleen at ik daar bovenop nog af en toe iets slechts.
Mijn doel is om zo groot mogelijk te worden. Een beetje vet maakt mij niet uit. Ik weeg nu 87kg met een geschatte vetpercentage van 16%. Ik heb niet lang geleden 91 gewogen, dus ik kan relatief snel aankomen weer.

Mijn vraag aan jullie is of jullie aanvullingen hebben. Wat kan er beter? Ik eet elke twee uur, twee uur en een kwartier/half uur. Train 5x in de week en slaap 8 uur. Schema zelf hoef ik in deze post niet te bespreken. Zo ziet mijn gemiddelde dag eruit (een paar kleine variaties elke dag, maar dit zijn de grote lijnen):

3600 calorieen
45% koolhydraten, 370g
30% vetten, 110g
25% eiwitten, 210g

Halfvolle melk, 2l
Brinta, 77g
Basmati rijst, 70g
Broccoli, 100g
Haricots verts of wortel, 100g
Olijfolie, 20ml
Appel, 1
Banaan, 1
Sinaasappel, 1
Gebakken ei, 2
Bruin brood, 3
Pindakaas of tonijnsalade(ah), 50g
Malse rundertartaar, 150g
Ultra fine oats, 80g
Whey perfection, 23g
Magere franse kwark, 500g
Kipfilet, 150g
Yumyum noodles, 1
+ Soms een ander avondmaal
Creatine, beta alanine, vitaminepil, assault pre workout


Suggesties? Ik zit te twijfelen over de melk. Bijna AL mijn suikers komen van mijn melk. Ik houd van melk en vind het makkelijk om zo wat extra calorieen en eiwitten binnen te krijgen. Maken die 100g+ suikers in melk wat uit als ik voor de rest weinig suiker neem? Eventueel zou ik meer groenten kunnen eten. Sinaasappel kan ik eruit halen: suikers + al genoeg vitamine C. Ik kan ook weer tonijn uit blik gaan eten. Vond deze echter vrij zout smaken.

Alvast bedankt,
Groeten
 
Laatst bewerkt:
Suiker is niet zo slecht hoor. Ik gooi altijd beetje chili saus over mn rijst. Drink dagelijks 600ml melk en de rest van de dag water.Als je maar niet dagelijks overdrijft.

Kan je wat je schema betreft misschien een foto maken in je excell sheet met daarin de kcal eiwit vet en kh? Maakt het wat makkelijker.
 
Ik heb mijn voedingsschema in myfitnesspal staan. Ik heb in de post bovenaan mijn dieet al gezet hoeveel kcal eiwit, vet en koolhydraten ik elke dag inneem. Excel kost veel tijd ;) Dit is voldoende toch?
 
Ziet er wel goed uit. Imo zou je de vetten kunnen verlagen naar 85-95gr en dan je carbs verhogen.

Wat ik me wel afvraag is hoeveel je water drink? Je gebruikt creatine, en wanneer je creatine drinkt moet je meer water drinken. Maar je drinkt ook al 2L melk per dag... Ik drink dagelijks rond de 3-4L water laats staan als daar ook nog 2L melk bij komt. Elke 10min pissen dan :P
 
Ik drink op een sportdag 2,5 liter. Misschien iets te weinig? Toen ik weer begon met creatine en veel trainde kreeg ik hele erge kramp in mijn been toen ik mijn veters ging strikken.

Maar oke, met dit dieet kan ik iig gezegd hebben dat het niet daaraan lag als ik matige progressie heb.
 
Ik drink op een sportdag 2,5 liter. Misschien iets te weinig? Toen ik weer begon met creatine en veel trainde kreeg ik hele erge kramp in mijn been toen ik mijn veters ging strikken.

Maar oke, met dit dieet kan ik iig gezegd hebben dat het niet daaraan lag als ik matige progressie heb.
Wat valt onder matige progressie? Als je wat ervaner ben dan weet je dat wanneer je afvalt de meeste blij zijn als ze 0,3-0,5kg pw afvallen en de meeste blij zijn als ze 2kg vvm aankomen in ik noem maar wat 2 maanden.

Om een 'summerbody' te krijgen je al easy 1 jaar bezig zijn. :)

Of dat te weinig water is durf ik niet precies te zeggen, liever de voorkeur om meer water te drinken en melk te verlagen. Ik drink zoals eerder gezegd 3-4L water per dag. Zeker als ik creatine gebruik probeer ik die 4 aan te tikken. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik al voor dat ik trainde eigenlijk veel water dronk. Heb nooit wat met cola, fanta, sisi en alle andere zooi gehad eigenlijk :p

Op verjaardagen kijken mensen me ook gewoon raar aan als ik zeg wat :o

Wat die kramp kan veroorzaken durf ik ook niet eerlijk te zeggen. Lijkt me niet dat het door creatine komt. Weet niet of andere mensen hier een eventuel verklaring voor hebben?
 
liever de voorkeur om meer water te drinken en melk te verlagen.
Dit is trouwens wel mijn persoonlijke voorkeur! Het feit blijft wel dat je veel water moet drinken bij gebruik van creatine.
 
Met matige progressie bedoel ik voornamelijk hoe ik eruit zie. Ik train nu 5 jaar, waarvan 3 serieus. Ik vind dat mijn dedication niet helemaal overeenkomt met mijn uiterlijk/resultaat. Als ik om me heen kijk in de gym en vraag naar hoeveel tijd mensen erin steken, is dit vaak minder dan ik. En dit terwijl zij er significant beter uitzien.

Hoorde laatst een verhaal van een recentelijke kennis van mij. Hij ging op zijn 18e voor iets minder dan een jaar sporten en kon toen met dumbelpress 38kg per kant 6 keer. Toen op zijn 20e ging hij weer een half jaar maar dat ging niet goed. Op zijn 22e begon hij weer voor een vier maanden, en kon toen met dumbelpress 42kg per kant 8 keer. Hij gaf aan dat hij wel zeer zijn best deed en 3x per week ging. Als hij weer begint kan hij in een jaar 10kg aankomen.

Dit is toch niet normaal! :D Hij zei serieus in de zin van drie keer per week. Ik deed ook alles serieus en ging 5x per week. Toen ik begon op mijn 18e kon ik na een jaar 26kg per kant. Nu na 3 jaar serieus kan ik 40kg per kant 4 reps. Waar ik drie jaar over doe, doet hij 4 maanden :grumble:
Maargoed, ik ga mijn schema aanpassen. Kijken in hoeverre dat helpt.
 
Hmm dat is me een verhaal zeg..

Daar zijn verschillende redenen voor. Kan zijn dat hij gewoon een sterkere bouw heeft. Ik ken mensen die zijn minder breed dan ik maar wel 'voller' (ja soort van dik ja) en die duwen gewoon meer weg dan ik. Dat heeft er puur mee te maken dat hij er meer aanleg voor heeft.

Een andere reden kan zijn is dat die mattie van jou een foute vorm aan houd en daarom dus alles omhoog gooit? Zag laatst iemand 42kg dumbels chest press doen, maar de dumbell kwam amper over de helft.. ja logisch dat je dan veel kan pakken voert de halve oefening niet uit :D

Weer een andere reden kan zijn is dat jou schema's niet kloppen. Ga je tot het uiterste? Voer jij de oefening wel goed uit zodat je kracht/massa opbouwt?

Zo kan je nog wel doorgaan met redenen.

Mijn punt is eigenlijk je moet niet naar andere mensen kijken. Je doet het voor je zelf toch? tenminste..
 
Hij zei dat zijn vorm heel goed was, en ik geloof hem hierin ook wel. Vaak is het echter niet zo nee :D Ik zie veel mensen die hierbij gewoon echt een beetje liegen.

Ja je moet niet teveel naar andere mensen kijken. Maar.. Wanneer is iets goed? Dat beantwoord je allemaal met sociale vergelijking. Wat is sterk, wat is knap, wat is slim? Dit kan je allemaal alleen weten door naar de rest te kijken en vergelijkingen te maken. Ik kijk in de sportschool rond, zie dat veel mensen breder zijn.

Als iemand zegt dat hij het alleen voor zichzelf doet.. Klopt wel, maar je doet het eerst voor anderen. Je wilt gespierd zijn omdat dat bepaalde voordelen heeft voor jou. Deze voordelen zijn bijna allemaal sociaal gebonden: je wordt gewilder bij de vrouwen en mannen, mensen behandelen je beter, etc. Als gevolg hiervan voel je je goed. Je voelt je goed omdat je ergens beter in bent dan de rest. Je doet het voor dat gevoel en daarmee doe je het uiteindelijk voor jezelf ja. Maar dat gevoel is dus verbonden met de mening van anderen over jou.
Stel niemand zou spieren mooi vinden, en dus er openlijk afkeuring voor geven. Dan wil je echt niet meer gespierd zijn hoor..
 
Laatst bewerkt:
Ergens begrijp ik je punt wel. Maarjah uiteindelijk moet je het zelf allemaal doen. Ondanks dat je tips, adviezen of hulp krijgt van anderen. Dus om terug te komen naar je matige progressie (voordat dit topic een heel dr.phil pagina word :P) Varieer met je voedingsschema en trainingsschema en blijf gedisciplineerd.. Dan komt het allemaal wel. Bij de een iets sneller dan bij de ander. ;)
 
Dieet bevalt goed. Voel me heel energiek en heb meer agressie in de sportschool. Misschien komt dit deels door de testbooster die ik neem (had hem goedkoop gekocht). Sport 6x in de week en doe voor het eerst echt goed 10 reps met 1-4 tijd om voor volume te gaan. Ik ga wel wat lager in kcal gezien ik iets te snel in vet aankom. Kga nu naar 3400.

Ik twijfel alleen nog over mijn melk inname. Ik heb vandaag maar 500ml melk genomen, en had niet speciaal het gevoel dat ik iets mistte. Raden jullie het aan om van 2L melk naar 0,5L te gaan? Ik heb vaak een opgezwollen buik en laat VEEL scheten. Misschien helpt het om een minder volle look te krijgen ook? Als jullie nogmaals zeggen dat het niet zoveel uitmaakt blijf ik het drinken, misschien naar 1,5L. Dit omdat het toch makkelijke kcal zijn.
Daarnaast neem ik geen YumYum meer, 5 gram zout in een serving geloof ik en veel verzadigde vetten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven