Fitness Seller

aarbeienomelet

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
ik zit nu op zon fase dat ik zo min mogelijk kolhydraten tot mij probeer te nemen en dit is de eerste keer in mn hele leven dat ik vrijwel geen koolhydraten tot mij nam bij t ontbijt...ketoway of breakfast zal ik maar zeggen:D en aangezien dieetn wel leuk moet blijven en dus wel de nodige afwisseling wil (zolang ik maar op mn totalcalorien kom kwam ik tot t volgende)

Ik had me eigen voorgenomen om te kijken hoe dat dit bevalt en besloot dus om een omeletje te maken maar met een lekker smaakje eraan. Ik had nog een aantal aarbeien inde koelkast staan dus ok, dat werd mijn vorm van koolhydraten maar daarover dadelijk meer.

(ik lul weer veels te veel in mn intro, maar dat zijn jullie wel gewend dus hier komt ie (anders blijf ik doorlu..ok kappen dandy:D)

Men neme
4 ei-eiwtten 64 cal/16 eiwit/0/0
1 heel ei 82 cal/7/0/6
1 volle eetlepel kwark (40gram) 21 cal/4.4/1.2/0
1 theelepel kaneel

deze ingredienten gooi je samen (Uiteraard zonder de theelepel:D) in een blender en mixen maar.

vervolgens heb ik een koeknpan met PAM ingespoten waarna ik t goedje in de pan voeg in de vorm van uiteraard een pannekoek.

vervolegsn heb ik die 3 aardbeien gepakt.

3 kleine aardbeien 20 gram 4.8 cal/0.2 eiwit/1 kh/0

deze deed ik als test in een kopje en zet deze 1 a 2 minuten in de magnetron tot er een soort sap/siroop ontstaat. hiermee wacht ik totdat de omelet/pannekoek klaar is zodat de aardbeiensiroop nog lekker warm is. ik prak de aardbeien die nog beetje heel zijn samen met de siroop tot een goedje en giet ik over de omelet/pannekoek en klaar is die. en de siroop was zeker wel een smaakmaker. had ook wel meer aardbeien in gemogen maar goed thats up to you.
je kan ook bij voorbaat de aardbeien in de blender meegooien uiteraard

totaal van 171.8 cal/27.6 eiwit/2.2 kh/6 vet (van alleen dat ene ei dus vrijwel geen verzadig vet, maar die kan je naar gelang ook vervangen voor enkel t wit)
je kan eventueel de kwark eruit houden en klutsend ee aardbeienomelet maken.


eet/cut smakelijk

ben benieuwd naar d reacties
 
Laatst bewerkt:
Is OK, maar je had de dooier er in moeten laten.. alhoewel, met omelet gaat die cholesterol naar de haantjes (peroxydatie!).
Klinkt wel heeeeeel lekker.. ik ben nu in de 'meer KH' fase en heb lekker een hele bak aardbeien met steeltjes en al opgegeten door ze te pureren en te mengen met uitgelekte kwark.. heeeeeeerlijk!

Espi
 
K*t lepel erbij gegooid.. Nou ja wel weer wat IJzerrrr erbij :D
 
Back
Naar boven