XXL Nutrition

aardappels (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
zijn aardappels nou een goede bron van (complexe)koolhydraten??

thx :thumbs:
 
Nee. Ondanks dat aardappelen 'complex' zijn worden ze vrij snel omgezet naar glucose.
 
k thanx, wordt dus rijst...
 
Hier kun je het zelf beoordelen:

[Link niet meer beschikbaar]
 
terwijl in de amerikaanse flex worden zoete aardappelen (yams) altijd als goede kh bron genoemd
 
Originally posted by Pump
terwijl in de amerikaanse flex worden zoete aardappelen (yams) altijd als goede kh bron genoemd

Ja zoete aardappelen wel, maar dat zijn geen gewone aardappelen.
 
kan je die gewoon bij de supermarkt halen?
 
zoete aardapellen haal ik bij de turkse groentenwinkel. Alhoewel een enkele nederlandse groentazaak ze ook wel heeft. Dat zijn die grote knollen met die donkere schil en een oranje vulling. Alhoewel, dat kan je pas zien als je ze gekocht hebt.
 
en dan volgt mijn vraag over hoe je die het best kan eten.
gepoft of gekookt? ik at ze altijd gepoft door gaatjes erin te prikken en om en om totaal 4 minuten in de magnetron, maar ik weet niet zeker of dit de beste manier is.
 
Laatst bewerkt:
schijfjes en koken in water ?

Tja ik vraag het me eigenlijk ook af, dandyman.
 
Originally posted by Pump
terwijl in de amerikaanse flex worden zoete aardappelen (yams) altijd als goede kh bron genoemd

Zoete aardappelen en yams zijn 2 verschillende soorten.
Zoals dandyman al zei over yams:
Dat zijn die grote knollen met die donkere schil en een oranje vulling

Ze zijn ook nog slijmerig van binnen en zijn nog best te eten ook
In zoete aardappelen zit teveel zetmeel.
Yams is beter voor dieten.

Ik doe ze gewoon met schil en al in de oven en als het vorkje er doorheen kan uit de oven en schil eraf halen.
Magnetron kan idd ook hoor.

Je kunt ze ook in schijfjes snijden en dan door het wit van een ei halen en dan in een oven stoppen voor een gezonde knapperige variatie.

Oh shit, nu ben ik de moeder van al jullie huisvrouwen geworden :(
Ik hou mijn mondje maar dicht vanaf nu
 
hmm Bos en je haalt ze gewoon bij de groenteboer ?
 
Ja en in de supermarkt hier, maar ik zit niet in nederland he?
Doe het anders net zoals dandyman: bij de turkse groentewinkel, daar schijnen ze het dus wel te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by f*cking ecto
zijn aardappels nou een goede bron van (complexe)koolhydraten??

thx :thumbs:
Hangt af van je doel; tijdens je bulk periode is er geen betere bron IMO.
Bij het cutten gewoon iets anders zoeken.
 
Re: Re: aardappels

Originally posted by admin

Hangt af van je doel; tijdens je bulk periode is er geen betere bron IMO.
Bij het cutten gewoon iets anders zoeken.

Waarom is het tijdens bulken een goede bron en tijdens cutten niet?
 
Re: Re: Re: aardappels

Originally posted by burn


Waarom is het tijdens bulken een goede bron en tijdens cutten niet?

veel KH ???
 
"Aardappelen verteren net zo snel en gemakkelijk als geraffineerde koolhydraten (wittebrood, witte rijst e.d.), ook al is het eigenljik een groente. Gevolg: flinke glucose- en insulinepiek en daarna honger"
 
Re: Re: Re: Re: aardappels

Originally posted by KaLe


veel KH ???

Rijst, havermout, pasta, brood ook toch?
Veel mensen gaan tijdens bulken minder schoon eten dan tijdens cutten, maar feitelijk zou je dat niet moeten doen. Tijdens het cutten zijn je glycogeen voorraden in verhouding veel minder vol en zal de insuline gevoeligheid veel groter zijn. Veel koolhydraten zullen in verhouding naar spiercellen gaan en insuline gevoeligheid zal verbeteren. Grote nadeel van insuline schommelingen tijdens cutten is wel dat je dieet moeilijk vol te houden is(honger/ trek).
Tijdens het bulken zijn je glycogeen voorraden voller en wordt de insuline gevoeligheid minder. Meer insuline pieken en dalen(waar aardappelen ook voor zorgen) zullen de gevoeligheid verder verminderen. Dus zal er meer glucose naar de vetcellen gaan(Ik zeg dus niet dat ze naar vet worden omgezet). Dus waarom wel aardappelen in de bulk en niet tijdens cutten? Als aardappelen voor grote insuline schommelingen zorgen kun je toch beter altijd voor een andere kh bron kiezen? Of je moet echt de kcal. nodig hebben en aardappelen als een makkelijke kcal. bron zien.
 
Back
Naar boven