MuscleMeat

AAS en Prostaat

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
13 nov 2019
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Goedendag leden

Na jarenlang cruisen/blasten heb ik onlangs last gekregen van een gezwollen prostaat wat niet meer weggaat tijdens mijn cruise, voorheen had ik het soms aan het eind van een kuur waarna het weer wegtrok.
Ik heb zoveel mogelijk onderzoek gedaan en wat ik begrijp is dat het iets is wat mannen normaal op oudere leeftijd mee moeten dealen en het ook niet een indicatie is voor prostaatkanker op zich.


Ik zit er however wel mee opgescheept, ik zit ook in een situatie waar ik geen hulp kan krijgen van mijn huisarts omdat hij vind dat ik eerst moet stoppen met AAS voor hij hier na kan kijken omdat volgens hem de 250 test die ik iedere week zet de uitslag van bloedonderzoek gaat doen afwijken en zodoende het effect van de hoeveelheid test die ik zet op mijn prostaat. En ik kan hem niet duidelijk maken dat dit opzich geen achterlijk hoog testniveau zou moeten laten zien in een bloedtest.

Ik heb een aantal studies gelezen over het effect van SARMS op de prostaat, dat de anabolic tot androgene ratio bij deze middelen veel lager is en zodoende ook een minder effect heeft op de prostaat tegenover de spieren. Is dit iets waar mensen specifiek ervaring mee hebben?

Ik heb ook Finasteride gekregen op 1mg tegen kaalheid maar dit heeft geen effect gehad op mijn symptomen desondanks onderzoek dat laat zien dat dit het zwellen van de prostaat zou voorkomen tijdens TRT. Mijn huisarts wil mij niet finasteride op 5mg geven tegen de gezwollen prostaat vanwege eerder genoemde reden.
 
Advies opvolgen van de huisarts.
 
Is mijn redenering over de trt dosis en hoe dit een bloeduitslag in relatie tot een gezwollen prostaat kan beinvloeden verkeerd dan?

na jarenlang on zijn geweest is compleet off gaan wel een grote beslissing persoonlijk.
 
Is mijn redenering over de trt dosis en hoe dit een bloeduitslag in relatie tot een gezwollen prostaat kan beinvloeden verkeerd dan?

na jarenlang on zijn geweest is compleet off gaan wel een grote beslissing persoonlijk.
250mg per week is geen trt.
 
Is mijn redenering over de trt dosis en hoe dit een bloeduitslag in relatie tot een gezwollen prostaat kan beinvloeden verkeerd dan?

na jarenlang on zijn geweest is compleet off gaan wel een grote beslissing persoonlijk.

125 mg testosteron per week is trt.

Maar off gaan is niet zo’n slecht idee in jouw geval.
 
250mg per week is geen trt.
125 mg testosteron per week is trt.

Maar off gaan is niet zo’n slecht idee in jouw geval.

Ik zat voorheen op 125mg per week en voelde me persoonlijk erg duf samen met problematisch libido, vandaar naar 250 per week verhoogd.

Als ik bij een prive lab bloed laat testen, heb ik hier dan wat aan? Ik snapte de redenering van mijn huisarts namelijk niet omdat ik begreep dat de hoeveelheid androgen in je lichaam invloed zou hebben op je prostaat.
 
Hoe oud ben je? En welke klachten ondervind je?

AAS hebben bijna nooit invloed op de prostaat, m.u.v. oudere mannen en personen die anders testosterondeficiënt zouden zijn.
 
Hoe oud ben je? En welke klachten ondervind je?

AAS hebben bijna nooit invloed op de prostaat, m.u.v. oudere mannen en personen die anders testosterondeficiënt zouden zijn.

Ik ben 28 jaar, klachten zijn oa vaker naar de wc en een stuk meer ' lekkage' na het plassen.

Ik begreep uit eigen onderzoek dat de meeste experts op het gebied wel een relatie zien tussen androgenen en een gezwollen prostaat, heb het verscheidene keren gemerkt als ik al een tijdje aan het blasten was ook.
 
Ik ben 28 jaar, klachten zijn oa vaker naar de wc en een stuk meer ' lekkage' na het plassen.

Ik begreep uit eigen onderzoek dat de meeste experts op het gebied wel een relatie zien tussen androgenen en een gezwollen prostaat, heb het verscheidene keren gemerkt als ik al een tijdje aan het blasten was ook.
Hoe is de gezwollen prostaat vastgesteld, rectaal touché? En zijn er andere tests gedaan?

Je zegt onder andere. Heb je ook andere klachten? Pijn bij het plassen, koorts, ..? En hoelang heb je er al last van?
 
Ik zat voorheen op 125mg per week en voelde me persoonlijk erg duf samen met problematisch libido, vandaar naar 250 per week verhoogd.

Als ik bij een prive lab bloed laat testen, heb ik hier dan wat aan? Ik snapte de redenering van mijn huisarts namelijk niet omdat ik begreep dat de hoeveelheid androgen in je lichaam invloed zou hebben op je prostaat.

Dan is je gear ondergedosseerd. Altijd pharma grade test nemen voor TRT.

Ik zou een dokter zoeken die je wel wil helpen!
 
Hoe is de gezwollen prostaat vastgesteld, rectaal touché? En zijn er andere tests gedaan?

Je zegt onder andere. Heb je ook andere klachten? Pijn bij het plassen, koorts, ..? En hoelang heb je er al last van?

Ik heb eigenlijk een zelfdiagnose gemaakt gebaseerd op hoofdzakelijk overmatig urineverlies na het plassen en veel vaker naar de wc gaan, andere symptomen heb ik niet, ik heb jaren terug een paar maanden lang pseudo-ephedrine gebruikt voor neusverstopping en kreeg soortgelijke symptomen. Pseudo-ephedrine kan dit blijkbaar ook veroorzaken. Deze gingen weer weg na staking van het middel.
Heb er al bijna 6 maanden last van na eind van laatste blast.

Huisarts was het er wel mee eens dat het zo kon zijn dat mijn prostaat gezwollen was maar was verder niet bereid om enige testen uit te voeren vanwege AAS gebruik.

Thanks voor de hulp zover. :)
 
Laatst bewerkt:
Inb4 blaasontsteking
 
Ik heb eigenlijk een zelfdiagnose gemaakt gebaseerd op hoofdzakelijk overmatig urineverlies na het plassen en veel vaker naar de wc gaan, andere symptomen heb ik niet, ik heb jaren terug een paar maanden lang pseudo-ephedrine gebruikt voor neusverstopping en kreeg soortgelijke symptomen. Deze gingen weer weg na staking van het middel.
Heb er al bijna 6 maanden last van na eind van laatste blast.

Huisarts was het er wel mee eens dat het zo kon zijn dat mijn prostaat gezwollen was maar was verder niet bereid om enige testen uit te voeren vanwege AAS gebruik.

Thanks voor de hulp zover. :)
Het 'nalekken' kan andere oorzaken hebben. Zou je een paar dagenlang kunnen plassen in een shakebeker om te kijken hoeveel het is per keer? (en mochten het kleine beetjes zijn, ook dat hoeft niet te komen door een gezwollen prostaat)

Het kan inderdaad een gezwollen prostaat zijn. In jouw geval zou je dan spreken van chronische prostatitis, dit gaat vaker niet dan wel gepaard met een bacteriële infectie en is dan in de regel niet zoveel aan te doen. Ik zou wel erop aandringen bij je huisarts voor een rectaal touché om het te bevestigen. In elk geval; je komt dan niet veel verder dan NSAIDs zoals ibuprofen en in sommige gevallen wil allopurinol nog weleens helpen. Sommige artsen willen ook nog weleens antibiotica voorschrijven (zelfs als een bacteriekweek negatief is). Als dat niet afdoende is werken alfablokkers nog redelijk vaak.
 
Je kan ook een andere huisarts zoeken. Overigens is 250mg redelijk hoog voor TRT.
 
Het 'nalekken' kan andere oorzaken hebben. Zou je een paar dagenlang kunnen plassen in een shakebeker om te kijken hoeveel het is per keer? (en mochten het kleine beetjes zijn, ook dat hoeft niet te komen door een gezwollen prostaat)

Het kan inderdaad een gezwollen prostaat zijn. In jouw geval zou je dan spreken van chronische prostatitis, dit gaat vaker niet dan wel gepaard met een bacteriële infectie en is dan in de regel niet zoveel aan te doen. Ik zou wel erop aandringen bij je huisarts voor een rectaal touché om het te bevestigen. In elk geval; je komt dan niet veel verder dan NSAIDs zoals ibuprofen en in sommige gevallen wil allopurinol nog weleens helpen. Sommige artsen willen ook nog weleens antibiotica voorschrijven (zelfs als een bacteriekweek negatief is). Als dat niet afdoende is werken alfablokkers nog redelijk vaak.

Hoeveel ML ik per keer uitplas dat ik naar de WC ga bedoel je?

Aandringen bij de huisarts voor een rectaal prostaat onderzoek.... :D Ik snap wel dat het nodig is maar het is best ironisch.

Heb prostatitis even opgezocht en dat klinkt idd ook wel als een mogelijke oorzaak, denk dat ik dat zo maar aan mijn huisarts voor ga leggen dan.
 
Hoeveel ML ik per keer uitplas dat ik naar de WC ga bedoel je?
Correct. Even een paar dagen doen met elke keer dat je gaat plassen en noteren. (Ik zeg een paar dagen, omdat je soms door er meer mee bezig te zijn vanzelf een stuk vaker gaat plassen in het begin.
 
Correct. Even een paar dagen doen met elke keer dat je gaat plassen en noteren. (Ik zeg een paar dagen, omdat je soms door er meer mee bezig te zijn vanzelf een stuk vaker gaat plassen in het begin.

Ok zal ik doen.

Zeer bedankt voor je hulp en de input van de rest.
 
Psa waardes bij de onafhankelijke partij checken? Of zeggen die waardes in dit geval niks? Galen
 
Back
Naar boven