MuscleMeat

Stelling aas voor "natuurlijke limiet"

Bezoekers in dit topic

Gangreen

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
1.373
Waardering
85
Lengte
1m81
Massa
116kg
Vetpercentage
16%
beste ,
met dit topic wil ik zeker geen flaewar ofzo starten maar wel een goed onderbouwde discussie.
de laatste tijd vroeg ik me het volgende af:
iedereen adviseert hier (naar mijn mening ten goede) dat je zolang mogelijk moet wachten om aan de aas te zitten. 'tot je je natuurlijke limiet voelt komen'.

de vraag is nu: als een persoon op vetpercentage X naar zijn maximum gewicht binnen zijn vetpercentage is gegaan, doet 1 kuur dan uit in the long run of zal het altijd naar deze natuurlijke piek teug zakken?

hieruit de stelling
'is een kuur niet nuttiger wanneer deze toch enkele kilo's onder de natuurlijke limiet valt?'

dit omdat de gemaakte gains dan door het lichaam zelf kunnen worden onderhouden...

graag jullie ideeën hier omtrent
 
Ik ken er niet zoveel van, maar heb wel wat lopen lezen. Maar als je AAS gebruikt hebt (te ver onder natuurlijke limiet) en je zit bv 5kg voor je natuurlijk limiet (na AAS gebruik), dan is het moeilijker om nog massa te pakken.
 
Ik ken er niet zoveel van, maar heb wel wat lopen lezen. Maar als je AAS gebruikt hebt (te ver onder natuurlijke limiet) en je zit bv 5kg voor je natuurlijk limiet (na AAS gebruik), dan is het moeilijker om nog massa te pakken.

uhu, dat had ik ook gehoord mar dn ging ik van de stelling uit die laatste 5 kg gaan nu evenlang duren als dat de killos met aas + die laatste 5 zouden geduurd hebben.
 
ik denk dat als je die kuur een keer gedaan hebt, dat je dan geen zin meer hebt om op je natural max. Onderhoud gaat doen.
Denk dat de meesten dan nog wel een kuurtje willen doen
 
Je lichaam zal altijd proberen terug te keren naar zijn/haar genetisch maximum. Ik denk dat wanneer je eenmaal daarboven komt je ook stimulerende middelen nodig blijft hebben om op zo'n hoog niveau te kunnen blijven presteren en eventueel nog door te groeien. Dit 'genetisch maximum' is simpelweg eerder behaald met AAS dan zonder stimulerende middelen. Persoonlijk denk ik dat je sowieso een goede basis op natuurlijke wijze moet hebben behaald en aan een bepaalde trainingscapaciteit moet kunnen voldoen voordat je naar dergelijke middelen grijpt. Natural bouw je over een langer tijdsbestek de gewenste spieren, waardoor je met een logische redenering ook er van uit kunt gaan dat deze spieren zich langer weten te handhaven. Daarnaast is het ook gezonder voor pezen/gewrichten dat deze al een dergelijke trainingscapaciteit kunnen verwerken voordat er binnen kort tijdsbestek relatief zware gewichten worden verzet. Daarnaast is eenmaal on altijd on, right? Geen beslissing die je 'zomaar' even kunt nemen dus.
 
  • Like
Waarderingen: kix
ok maar dus de stelling: kuren voor je natuurlijke limiet en dan op 'onderhoud' zij dus wel kunnen kloppen...
 
--

ok maar dus de stelling: kuren voor je natuurlijke limiet en dan op 'onderhoud' zij dus wel kunnen kloppen...


de vraag is meer wat verstaat de gebruiker onder onderhoud? daar zijn verschillende meningen over, wanneer sla je door en wanneer is het onderhoud, belangrijk is eerst een doel te maken wat je eigenlijk wilt bereiken en van daar uit kun je gaan kijken of je het wilt onderhouden en voor hoe lang.
 
er zijn vele redenen te w88 tot natuurlijke max is berijkt...
1 daar van die niet veel mensen in zien is dat je na 'n kuur grote kans op 'n dipje hebt...in dit dipje zie ik veel mensen hun training verslonzen...komen minder vaak...raffelen het af...balen er van dat ze slapper worden... Of zelfs helemaal stoppen.
Volgens mij het zo dat dat als je minimaal 3/4 jaar al constant hebt getraind...het z.g. In je systeem zit en je dus minder snel zal stoppen of minderen tijdens dat dipje!
Gewoon mijn .02
 
Iedereen verliest wel wat na het kuren.
Dat limiet vind ik onzin, alsof iedereen na een kuur nooit meer gaat kuren.
Dus wat maakt het allemaal nou uit?

Ik begrijp heus wel dat je eerst je limiet behaald om meer over te houden, maar als je toch gaat blijven kuren, wat heeft het dan voor zin om eerst je limiet te gaan behalen?????? Kuren is sowieso slecht voor gezondheid.

Zo heeft iedereen een mening. En aas gebruik is geen wiskunde.
 
Iedereen verliest wel wat na het kuren.
Dat limiet vind ik onzin, alsof iedereen na een kuur nooit meer gaat kuren.
Dus wat maakt het allemaal nou uit?

Ik begrijp heus wel dat je eerst je limiet behaald om meer over te houden, maar als je toch gaat blijven kuren, wat heeft het dan voor zin om eerst je limiet te gaan behalen?????? Kuren is sowieso slecht voor gezondheid.

Zo heeft iedereen een mening. En aas gebruik is geen wiskunde.

dus jij vind als iemand gewoon genoeg toewijding toont aan zen training dat dit voldoende is om te kuren?
 
Als je zelf denkt dat je niet meer gaint zou ik gewoon AAS gebruiken zal zelf rond de 90 kg met low bf een kuur doen maar ben nog 77 kg dus word even door trainen ;)
 
Als je zelf denkt dat je niet meer gaint zou ik gewoon AAS gebruiken zal zelf rond de 90 kg met low bf een kuur doen maar ben nog 77 kg dus word even door trainen ;)

Same here
 
\
iedereen adviseert hier (naar mijn mening ten goede) dat je zolang mogelijk moet wachten om aan de aas te zitten. 'tot je je natuurlijke limiet voelt komen'.

Ach, je gaat me niet vertellen dat al die mensen die hier zitten allemaal braaf geduldig hebben gewacht tot ze "bijna" op hun "natuurlijke limiet" zitten.

Hoe weet je dat eigenlijk vanjezelf dat je zover bent? Heb je alle mogelijkheden van variatie toegepast in de praktijk?

Of je gaat kuren of niet is een keuze die je zelf maakt. Je bent niets aan niemand verplicht en je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee als je een verkeerde keuze maakt.

De adviezen omtrent AAS die op dit forum worden gegeven zijn volkomen correct. Maar als we eerlijk zijn he, als iedereen zou wachten met AAS tot zij hun "natuurlijke limiet" (bijna) bereikt hebben, zou 't het een stuk stiller zijn op deze board. :rolleyes:
 
Ja inderdaad. Ze gaan gewoon kuren uit gemakkelijkheid. Hoeveel "jonge" kuurders zitten hier niet? Die kunnen nooit al genoeg ervaring hebben en genoeg uitgeprobeerd.
 
ach, je gaat me niet vertellen dat al die mensen die hier zitten allemaal braaf geduldig hebben gewacht tot ze "bijna" op hun "natuurlijke limiet" zitten.

Hoe weet je dat eigenlijk vanjezelf dat je zover bent? Heb je alle mogelijkheden van variatie toegepast in de praktijk?

Of je gaat kuren of niet is een keuze die je zelf maakt. Je bent niets aan niemand verplicht en je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee als je een verkeerde keuze maakt.

De adviezen omtrent aas die op dit forum worden gegeven zijn volkomen correct. Maar als we eerlijk zijn he, als iedereen zou wachten met aas tot zij hun "natuurlijke limiet" (bijna) bereikt hebben, zou 't het een stuk stiller zijn op deze board. :rolleyes:

:d:d:d
 
Je lichaam zal altijd proberen terug te keren naar zijn/haar genetisch maximum. Ik denk dat wanneer je eenmaal daarboven komt je ook stimulerende middelen nodig blijft hebben om op zo'n hoog niveau te kunnen blijven presteren en eventueel nog door te groeien. Dit 'genetisch maximum' is simpelweg eerder behaald met AAS dan zonder stimulerende middelen. Persoonlijk denk ik dat je sowieso een goede basis op natuurlijke wijze moet hebben behaald en aan een bepaalde trainingscapaciteit moet kunnen voldoen voordat je naar dergelijke middelen grijpt. Natural bouw je over een langer tijdsbestek de gewenste spieren, waardoor je met een logische redenering ook er van uit kunt gaan dat deze spieren zich langer weten te handhaven. Daarnaast is het ook gezonder voor pezen/gewrichten dat deze al een dergelijke trainingscapaciteit kunnen verwerken voordat er binnen kort tijdsbestek relatief zware gewichten worden verzet. Daarnaast is eenmaal on altijd on, right? Geen beslissing die je 'zomaar' even kunt nemen dus.

ik vind dat je het heel goed heb verwoord +1,
doet me denken aan deze topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f42/mustafa-mohamad-2006-omg-229982/
 
Je lichaam zal altijd proberen terug te keren naar zijn/haar genetisch maximum. Ik denk dat wanneer je eenmaal daarboven komt je ook stimulerende middelen nodig blijft hebben om op zo'n hoog niveau te kunnen blijven presteren en eventueel nog door te groeien. Dit 'genetisch maximum' is simpelweg eerder behaald met AAS dan zonder stimulerende middelen. Persoonlijk denk ik dat je sowieso een goede basis op natuurlijke wijze moet hebben behaald en aan een bepaalde trainingscapaciteit moet kunnen voldoen voordat je naar dergelijke middelen grijpt. Natural bouw je over een langer tijdsbestek de gewenste spieren, waardoor je met een logische redenering ook er van uit kunt gaan dat deze spieren zich langer weten te handhaven. Daarnaast is het ook gezonder voor pezen/gewrichten dat deze al een dergelijke trainingscapaciteit kunnen verwerken voordat er binnen kort tijdsbestek relatief zware gewichten worden verzet. Daarnaast is eenmaal on altijd on, right? Geen beslissing die je 'zomaar' even kunt nemen dus.


Dit is ongeveer de juiste illustratie, hypotetisch, in de ideale situatie bepaalt je endogene AS capaciteit in combinatie met je lichaamscompositie, optimale voeding en training je genetisch maximum. Mocht je door exogene AS ver over dit maximum heengaan zal het als je weer off gaat lastig worden om met je (al dan wel niet aangetaste) endogene endocriene systeem de gewonnen massa vast te houden. Uitzonderingen daargelaten.
 
Dit is ongeveer de juiste illustratie, hypotetisch, in de ideale situatie bepaalt je endogene AS capaciteit in combinatie met je lichaamscompositie, optimale voeding en training je genetisch maximum. Mocht je door exogene AS ver over dit maximum heengaan zal het als je weer off gaat lastig worden om met je (al dan wel niet aangetaste) endogene endocriene systeem de gewonnen massa vast te houden. Uitzonderingen daargelaten.

Lean, wat is jou mening over lang ON zijn.
Kan het of is het niet verantwoord.
Ik ben namelijk ook van plan voorlopig niet OFF te gaan omdat ik namelijk van mening ben dat het gewoon zonder enige complicaties mogelijk moet zijn, zonder gebruik te maken van HGH, want mijn inziens heb je dat helemaal niet nodig.
Wat is jou visie?
 
Stuur Martinezz even een PB-tje. Wellicht heeft hij mijn "visie" over dit onderwerp nog ergens heeft staan, ben niet thuis, is namelijk een aardige lap tekst.
 
Back
Naar boven