XXL Nutrition

Ab wheel vs ez bar

Bezoekers in dit topic

Mr_Freaky

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 jan 2005
Berichten
572
Waardering
163
Voor de gene die de 'ab wheel roll out' oefening doen.

Merken jullie verschil in oefening (qua, kracht, uitvoerbaarheid etc.) tussen een ab wheel of wanneer je gebruikt maakt van een ez bar?

Ik gebruik in de gym altijd een ez bar bij omdat er geen ab wheel in min gym te vinden is.
Maar nu wil ik voor thuis een ab wheel bestellen echter ben ik benieuwd naar het verschil in oefening
(ik wil niet straks met een ab wheel thuis zitten en erachter komen dat het met een wheel helemaal niet chill is o.i.d.)
En ook of iemand misschien een goed tip heeft voor een goede ab wheel (als je er dus echt meerdere hebt uitgeprobeerd, of uitermate tevreden bent met wat je nu hebt).

Ben ook wel benieuwd naar de eventuele minpunten van de abwheel die je nu hebt.
 
Een ab-wheel kost je een keer 15 euro? zou er niet zo moeilijk over doen en er 1 kopen, dan merk je vanzelf of de oefening je bevalt.
Ik vind het ab-wheel een van de beste oefeningen voor de buikspieren
 
Een ab-wheel kost je een keer 15 euro? zou er niet zo moeilijk over doen en er 1 kopen, dan merk je vanzelf of de oefening je bevalt.
Ik vind het ab-wheel een van de beste oefeningen voor de buikspieren

Ik denk idd niet zozeer dat de oefening mij niet zal bevallen ten opzichte van een ez bar. Dus daar heb je idd een punt.

Maar dan het tweede punt , welke ab wheel is de 'betere'. Heb jij er meerdere uitgeprobeerd toevallig?


Ab wheel roll out is imo ook echt de beste ab oefening ever.
Doe niks anders sinds dat ik daar achter ben gekomen.
 
ab wheel is gewoon een ideaal ding, zou er zeker niet moeilijk over doen om er 1 te kopen.
met een ez bar zou je mogelijk hetzelfde kunnen doen alleen is een barbell met schijven zwaarder dan een ab wheel wat dus inhoudt dat het moeilijker op gang te brengen is en ook weer te stilstand te komen.

een ab wheel rolt altijd goed, geen last dat je scheef gaat of 1 kant wegglijdt.
grip is ook fijner vind ik zelf.

je kan het doen met een barbell en zal qua resultaat waarschijnlijk niets uitmaken maar het kost je haast niets en het is gewoon veel makkelijker en fijner met een ab wheel
 
Plus dat een abwheel extreem makkelijk is te vervoeren voor op vakantie etc etc.
 
Waarom dan een ez-bar?
 
Hmm Hmm...jullie hebben gelijk.

Vooral het vervoeren op vakantie had ik nog niet aan gedacht.

Nog tips welke ab wheel relaxed is? Of is het verschil zo minimaal dat het niks uitmaakt volgens jullie?
 
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit. De profielen op de wieltjes verschillen iets en de vormen op de handgrepen, maar het zijn allemaal lullige plastic gevalletjes. Ik heb daarom voor de goedkoopste die ik kon vinden gekozen (http://www.fitnessdelivery.nl/exercise-wheel-trainingswiel.html). Gaat hij toch stuk koop ik een nieuwe. Werkt tot nu toe perfect (1+ jaar).
 
heb altijd het idee dat bij een ab wheel ook wat meer stabilisatie vereist is dan bij een ez bar?

meeste ab wheels voldoen wel zolang ze maar niet 5 euro van de blokker komen en breken als je er met bw aanhangt...
 
heb altijd het idee dat bij een ab wheel ook wat meer stabilisatie vereist is dan bij een ez bar?

meeste ab wheels voldoen wel zolang ze maar niet 5 euro van de blokker komen en breken als je er met bw aanhangt...

Ja klinkt best logisch idd. van het meer stabilisatie. Hoop dat ik de oefening net zo 'chill' vind als met de ez bar.

@ webby het zijn idd allemaal lullige plastic dingetjes. De enige die volgens mij wat meerwaarde heeft is degene waarbij je ook je voeten erop kan plaatsen. Maar die is gelijkt teringduur en mij het neit waard.

@ The Rider, ik ga dezelfde bestellen denk ik.


Thanks voor de input, guys.

:wl:
 
Ja klinkt best logisch idd. van het meer stabilisatie. Hoop dat ik de oefening net zo 'chill' vind als met de ez bar.

@ webby het zijn idd allemaal lullige plastic dingetjes. De enige die volgens mij wat meerwaarde heeft is degene waarbij je ook je voeten erop kan plaatsen. Maar die is gelijkt teringduur en mij het neit waard.

@ The Rider, ik ga dezelfde bestellen denk ik.


Thanks voor de input, guys.

:wl:

Zit gewoon een ijzeren buis doorheen he, niet helemaal plastic dus.
 
Back
Naar boven