XXL Nutrition

ABS (buikspieren)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Ik heb een vraag met welke oefeningen krijg je grote blokken als abs en bij welke dunne ?Of is dit volledig genetisch bepaald ?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Big abs.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Lean small abs.

Dus is dit genetisch of kun je er zelf wat aan doen doormiddel van reps oefeningen enzo ?
 
de vorm is genetisch bepaald.
alleen het volume kun je doen laten toenemen door training
en door dieet worden ze zichtbaar(der)

al snap ik totaal niet wat je bedoeld met "dunne blokken".
 
De vorm is inderdaad genetisch bepaald. De grootte is beinvloedbaar.
 
wazzup zei:
de vorm is genetisch bepaald.
alleen het volume kun je doen laten toenemen door training
en door dieet worden ze zichtbaar(der)

al snap ik totaal niet wat je bedoeld met "dunne blokken".
Ik bedoel je hebt mensen met van die vierkante abs en mensen met van die dunne balkjes is dit genetisch of door training.?
 
big kelvin zei:
Ik bedoel je hebt mensen met van die vierkante abs en mensen met van die dunne balkjes is dit genetisch of door training.?

Zoals al eerder gezegd, de vorm (waar de lijnen lopen dus) is genetisch bepaald, de grootte van de spieren is natuurlijk afhankelijk van training.
 
hoe breed of smal je abs zijn is genetisch bepaald, hoe DIK ze zijn is te trainen natuurlijk

dexter jackson, kevin levrone, flex wheeler, smalle abs mooie lijnen

markus ruhl grote brede abs
 
hoe zwaarder je ze traint hoe dikker ze eruit komen te zien
 
wat verstaan jullie onder zwaar ? Hoe zwaar trainen jullie ze ?
 
Daarom trainen pros ook nauwelijks buik.
Sommige hebben helemaal geen abbs of mooie abbs.
Je kan al vrij snel zien of je goede genetische aanleg hebt voor abbs.
 
Ik heb zo het idee dat ik behoorlijk schrik ( in positieve zin) wanneer ik een 3,4,5,6 % bodyfat zou hebben !!
 
Abbs worden natuurlijk enorm bepaald door je vetpercentage. soms zie ik hoog bfers altijd netjes buikspieren trainen.. zo nutteloos.
Gewoon als je aan het droog trainen bent om de dag buikspieren trainen en meer niet.
 
Mars zei:
Abbs worden natuurlijk enorm bepaald door je vetpercentage. soms zie ik hoog bfers altijd netjes buikspieren trainen.. zo nutteloos.
Gewoon als je aan het droog trainen bent om de dag buikspieren trainen en meer niet.
Helemaal niet nutteloos.
Buikspieren groeien mee hoor, als je gaat cutten ga je heus geen massa winnen dus ook niet op je buik.
 
nietes

(althans niet noemenswaardig, AS gebruikers uitgezonderd (en wellicht een enkele genetische freak))
 
Buikspieren train je niet alleen vanwege het sixpack. Je buikspieren zorgen ervoor, dat je lichaam in balans blijft, samen met je onderrug en erector spinae. Tevens beschermt het je organen en houdt het ze op de plaats. Het is dus nooit zinloos/nutteloos om ze te trainen. Hoe je ze traint kan wel verschillen. Je kunt ze op kracht en uithoudingsvermogen trainen. Hoe ze eruit zien is genetisch bepaald. Hoe dik ze worden, bepaal je zelf! :D
Groet Robert
 
Mighty zei:
Buikspieren train je niet alleen vanwege het sixpack. Je buikspieren zorgen ervoor, dat je lichaam in balans blijft, samen met je onderrug en erector spinae. Tevens beschermt het je organen en houdt het ze op de plaats. Het is dus nooit zinloos/nutteloos om ze te trainen. Hoe je ze traint kan wel verschillen. Je kunt ze op kracht en uithoudingsvermogen trainen. Hoe ze eruit zien is genetisch bepaald. Hoe dik ze worden, bepaal je zelf! :D
Groet Robert
\
dat is correct :D , uiteraard train je je buikspieren ook bij andere oefeningen maar meer gefocused op de spieren die je wilt oefenen of je wilt of niet je gebruikt ze altijd
 
Santoz zei:
Helemaal niet nutteloos.
Buikspieren groeien mee hoor, als je gaat cutten ga je heus geen massa winnen dus ook niet op je buik.

mijn buikspieren zijn wel degelijk aanwezig, maar met zo'n ONE-pack als ik heb ( met 25% BF) verdwijnen ze vanzelf onder zo'n beschermlaagje VET:eek: ;)
 
Daar heb je uiteraard gelijk in, want je gebruikt je buikspieren bij alle bewegingen van je romp. Echter, de meeste BB'ers richten zich wel op onderrug (ik zou tenminste hopen van wel) en sommigen vergeten daarbij (bewust of onbewust) de tegenhanger, de buikspieren. Terwijl deze twee spieren/spiergroepen extreem belangrijk zijn. Als ze onderontwikkeld zijn, kun je bijvoorbeeld minder zwaar squatten, deadliften, etc..
Groet Robert
 
Mighty heeft een goed punt
in mijn optiek is het dom om geen buikspieren te trainen, ook al train je ze met veel oefeningen deels mee

toen ik in mn bulk hoger in BF ging en mn abs niet uitkwamen ben ik gestopt met buikspieroefeningen doen, achteraf gezien veel spijt van gehad omdat ik hierdoor onderrug problemen kreeg met deadliften

alles moet in balans zijn :)
 
Back
Naar boven