AndroidHealthClinic

Abs schema'tje, jullie advies gevraagd.

Bezoekers in dit topic

Grietje

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
25
Waardering
0
Hallo allen,
Deze oefeningen wil ik 2/3x pw gaan doen.
flat bench abdominal Leg Pull Ins.(voor afwisseling Leg Raises)
Flutter Kick Oblique Crunches.(voor afwisseling Oblique Twist)
Nu vraag ik mij af of ik ze 2x per week bij mijn beenschema zal doen, of 3xpw bij mijn borst,armen,rug schema.
Wat is beter: training er mee beginnen of ermee eindigen.
Waar boek je een goed resultaat mee?.
Groetjes Grietje
 
ikzelf doe het altijd na het trainen

een goede vriend van mij ervoor..


ik stel me die vraag ook altijd, waneer je t beste kan beginnen.. en zodoende ben ik vorige week buik voor mn trainingen gaan doen.. ten eerste kon ik oefeningen zoals cable crunches zwaarder pakken..

maar of ik nou meer voldoening heb gehad.. nee dat niet!


probeer eens wat

ps. ik zou het dan bij benen doen
 
Grietje zei:
Hallo allen,
Deze oefeningen wil ik 2/3x pw gaan doen.
flat bench abdominal Leg Pull Ins.(voor afwisseling Leg Raises)
Flutter Kick Oblique Crunches.(voor afwisseling Oblique Twist)
Nu vraag ik mij af of ik ze 2x per week bij mijn beenschema zal doen, of 3xpw bij mijn borst,armen,rug schema.
Wat is beter: training er mee beginnen of ermee eindigen.
Waar boek je een goed resultaat mee?.
Groetjes Grietje

Ehmm neem aan dat de 1e gewoon scharen is maar wat is "Flutter Kick Oblique Crunches"??? Twisted crunch waarmee je afwisselend je benen naar je elleboog beweegd ofzo?
Ikzelf doe ze na de training, omdat je je buikspieren vaak nodig hebt als stabilisator bij je andere oefeningen en als je hem al voor je andere oefeningen belast zal je dus ook meer moeite hebben om die uit te voeren. Doe je deze echter erna dan kun je ze dan ten volle gaan belasten zonder er met je andere oefeningen last van te hebben.
 
Dragonlady zei:
Ehmm neem aan dat de 1e gewoon scharen is maar wat is "Flutter Kick Oblique Crunches"??? Twisted crunch waarmee je afwisselend je benen naar je elleboog beweegd ofzo?
Ikzelf doe ze na de training, omdat je je buikspieren vaak nodig hebt als stabilisator bij je andere oefeningen en als je hem al voor je andere oefeningen belast zal je dus ook meer moeite hebben om die uit te voeren. Doe je deze echter erna dan kun je ze dan ten volle gaan belasten zonder er met je andere oefeningen last van te hebben.
Bedankt voor je reactie en je hebt het goed geraden.(ik heb 't er neergezet zo als ik het gelezen heb :D )
Nu zit ik nog te twijfelen om het bij de benen te doen.Ik weet niet of dat zo slim is want ik kan dan al 2 dagen niet meer normaal lopen van de spierpijn;) .
Maar ga in iedergeval de Abs na mijn training doen.Groetjes, Grietje
 
Je kunt ook een aparte training reserveren voor midsection. Zelf train ik elke woensdag buikspieren/erector spinae. 5 giant sets van crunches, leg raises, side bends en hyperextensions. Op Maandag en vrijdag doe ik 1 of 2 setjes van alleen crunches/legraises.

Midsection prioriteit geven door ze apart te trainen geeft het beste resultaat. Je hebt gelijk dat je andere oefeningen zoekt zodat je het leuk blijft vinden.
 
boerenkool zei:
Je kunt ook een aparte training reserveren voor midsection. Zelf train ik elke woensdag buikspieren/erector spinae. 5 giant sets van crunches, leg raises, side bends en hyperextensions. Op Maandag en vrijdag doe ik 1 of 2 setjes van alleen crunches/legraises.
Midsection prioriteit geven door ze apart te trainen geeft het beste resultaat. Je hebt gelijk dat je andere oefeningen zoekt zodat je het leuk blijft vinden.
Goed plan! Wat ik van mezelf bijvoorbeeld weet is, dat ik voorheen altijd mijn buik na de training trainde en dan was de intensiteit toch minder en soms deed ik het helemaal niet, omdat ik er geen fut of zin meer in had.
Maja, dat kun je beter voor jezelf bepalen uiteraard.
 
Back
Naar boven