Fitness Seller

Acherlopende armen en schouders

Bezoekers in dit topic

quinnian

Cool Novice
Lid geworden
5 okt 2016
Berichten
66
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
67kg
Vetpercentage
15%
Hey Guys

Ik had een vraag over armen en schouders ik doe nu een upper body lower body schema, maar ik heb het gevoel en gemeten dat mijn schouders en armen niet echt vooruit gaan. Ik doe bij upperbody altijd een curl oefening van 3-4 sets en bij triceps 4 sets. Bij schouders doe ik een MP van 4 sets, laterial raises 3 sets op de eerste upperbody dag en op de tweede upperbody doe ik reverse PEC dec voor me rear delts voor 3 sets en upright Rows voor 3 sets. Toch zie ik geen vooruitgang bij me schouders en vooral bij mijn armen, hoe kan dit komen moet ik omhoog gaan in werksets? Of doe ik juist te veel. Ook las ik op t-nation dat een aparte armdag beter is dan dat je het opsplitst in meerdere dagen is dit waar? Ik train nu trouwens anderhalfjaar.

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Maak je progressie in de gebruikte gewichten?
 
Misschien moet je ook niet te snel resultaat verwachten, andere oorzaak zou misschien kunnen zijn dat je te weinig eet?
Ik doe zelf ook UBLB met 3 setjes biceps/triceps en 4 setjes schouders en ze groeien prima. Gebruik je progressive overload?
 
Maak je progressie in de gebruikte gewichten?

Niet tot nauwelijks nu de laatste maand gaat het wel wat sneller, maar loop al tijdje vast bijvoorbeeld met ez bar curl zit ik nu al een tijdje op 10-12'5 kilo aan beide kanten bij 12'5 begin ik ligt te cheaten.en met overhead press zit ik ook al een tijd met 10 aan beide kanten dat gaat nu wel wat beter maar de progressie is heel erg langzaam
 
Misschien moet je ook niet te snel resultaat verwachten, andere oorzaak zou misschien kunnen zijn dat je te weinig eet?
Ik doe zelf ook UBLB met 3 setjes biceps/triceps en 4 setjes schouders en ze groeien prima. Gebruik je progressive overload?
Progressive overload kan zoveel zijn , ik pas soms het setje wel het tempo aan in het negatieve gedeeld , ook doe ik wel dropsets ja ,supersets doe ik niet. Ja voor progressive overload pas ik het gewicht ook aan . maar wanneer ik zwaarder ga gaan de reps natuurlijk omlaag.
 
Progressive overload kan zoveel zijn , ik pas soms het setje wel het tempo aan in het negatieve gedeeld , ook doe ik wel dropsets ja ,supersets doe ik niet. Ja voor progressive overload pas ik het gewicht ook aan . maar wanneer ik zwaarder ga gaan de reps natuurlijk omlaag.
Is je voeding in orde?
 
Progressive overload kan zoveel zijn , ik pas soms het setje wel het tempo aan in het negatieve gedeeld , ook doe ik wel dropsets ja ,supersets doe ik niet. Ja voor progressive overload pas ik het gewicht ook aan . maar wanneer ik zwaarder ga gaan de reps natuurlijk omlaag.
Zou die tempo en dropsets onzin laten zitten en gewoon proberen van sessie tot sessie meer herhalingen te doen met het gewicht dat je gebruikt tot je daarmee weer je doel aantal herhalingen kan en dan weer verhogen en dat proces steeds opnieuw herhalen.

En vooral veel sterker worden op de grote compound upperbody oefeningen.
 
Is je voeding in orde?

Ben hier nu wel weer beter mee bezig dan ik was, misschien lag het wel aan me voeding en ga ik binnenkort verschil merken
 
Zou die tempo en dropsets onzin laten zitten en gewoon proberen van sessie tot sessie meer herhalingen te doen met het gewicht dat je gebruikt tot je daarmee weer je doel aantal herhalingen kan en dan weer verhogen en dat proces steeds opnieuw herhalen.

En vooral veel sterker worden op de grote compound upperbody oefeningen.
Op de compound oefeningen merk ik wel verschil , ja misschien kan ik een curl oefening voor biceps erbij doen of een setje meer doen? Raad je ook aan om te cyclen in reps dus eerst twee weken 15 daarna 12 daarna 10 etc.
 
Ben hier nu wel weer beter mee bezig dan ik was, misschien lag het wel aan me voeding en ga ik binnenkort verschil merken
Als je niet meer eet dan je onderhoud ga je niet veel vooruit kunnen gaan...
 
Als je niet meer eet dan je onderhoud ga je niet veel vooruit kunnen gaan...
Ik zit op 17% vet en eet aardig wat maar misschien ligt het aan eiwit inname
 
Ik zit op 17% vet en eet aardig wat maar misschien ligt het aan eiwit inname
je hebt dus geen flauw idee hoe veel je precies eet.
Ik raad je aan om je voeding precies te tracken en te mikken op 2 gram eiwit en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht, met 300 kcal boven je onderhoud.
Je onderhoud kun je schatten met de harris-benedict formule.
 
Op de compound oefeningen merk ik wel verschil , ja misschien kan ik een curl oefening voor biceps erbij doen of een setje meer doen? Raad je ook aan om te cyclen in reps dus eerst twee weken 15 daarna 12 daarna 10 etc.
Een enkele variant en het aantal sets dat je doet leek me al niet verkeerd. Een set meer kan natuurlijk altijd maar nog meer oefeningen erna doen zou ik geen meerwaarde van verwachten. Als je het na alles nog leuk vind om te doen prima maar je kunt die energie beter in de zwaardere compounds kwijt.

Ik zou eerst een tijdje met een bepaalde oefening in een daarbij passende rep range proberen steeds meer te kunnen tot een rep doel voordat je verzwaart en opnieuw naar dat rep doel toewerkt. Zo over de weken vooruitgang proberen te maken. Als dat niet lukt zou ik eerst binnen de week per training een variant van oefening en rep range doen en die elk op zich van week tot week proberen progressie te laten maken.

Bijvoorbeeld zoals je al MP en Upright Row afwisselt per training kun je ook Hammer Curls en EZ Bar Curls afwisselen, of Tricep Pushdowns en Lying Tricep Extensions.

Maar verwacht niet te veel van die isolatie. Het zal veel trager gaan dan de zware compounds en nouja bedenk maar hoe sterk je eerst op die grote oefeningen moet zijn voordat je significant veel meer op je isolatie kunt en daarbij passende armen hebt.
 
Laatst bewerkt:
je hebt dus geen flauw idee hoe veel je precies eet.
Ik raad je aan om je voeding precies te tracken en te mikken op 2 gram eiwit en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht, met 300 kcal boven je onderhoud.
Je onderhoud kun je schatten met de harris-benedict formule.
Ja ik track de het eerst wel altijd maar je hebt zeker gelijk dat moet ik blijven doen eiwitinname track ik wel sowieso daar heb ik wel genoeg van.
 
Een enkele variant en het aantal sets dat je doet leek me al niet verkeerd. Een set meer kan natuurlijk altijd maar nog meer oefeningen erna doen zou ik geen meerwaarde van verwachten. Als je het na alles nog leuk vind om te doen prima maar je kunt die energie beter in de zwaardere compounds kwijt.

Ik zou eerst een tijdje met een bepaalde oefening in een daarbij passende rep range proberen steeds meer te kunnen tot een rep doel voordat je verzwaart en opnieuw naar dat rep doel toewerkt. Zo over de weken vooruitgang proberen te maken. Als dat niet lukt zou ik eerst binnen de week per training een variant van oefening en rep range doen en die elk op zich van week tot week proberen progressie te laten maken.

Bijvoorbeeld zoals je al MP en Upright Row afwisselt per training kun je ook Hammer Curls en EZ Bar Curls afwisselen, of Tricep Pushdowns en Lying Tricep Extensions.

Maar verwacht niet te veel van die isolatie. Het zal veel trager gaan dan de zware compounds en nouja bedenk maar hoe sterk je eerst op die grote oefeningen moet zijn voordat je significant veel meer op je isolatie kunt en daarbij passende armen hebt.
Oké dus jij denkt dat,het beter is om te wachten totdat je meer reps kan met een bepaald gewicht en dan pas gewicht verhoogd in plaats van in reps te cyclen. Thanks voor het advies zal het zeker uitproberen. Trouwens ik doe meestal op compounds dat ik de reps omlaag breng en het gewicht omhoog dus laat ik zeggen 10-8-6 bijvoorbeeld dat ik ook wat zwaarder doe op sommige compounds is deze pyramide vorm slecht ?
 
Een rep doel afwachten en reps cyclen per workout of per periode hoeft elkaar niet uit te sluiten.

Geen idee van die piramide, zulke gebruik ik nooit.
 
Oké dus jij denkt dat,het beter is om te wachten totdat je meer reps kan met een bepaald gewicht en dan pas gewicht verhoogd in plaats van in reps te cyclen. Thanks voor het advies zal het zeker uitproberen. Trouwens ik doe meestal op compounds dat ik de reps omlaag breng en het gewicht omhoog dus laat ik zeggen 10-8-6 bijvoorbeeld dat ik ook wat zwaarder doe op sommige compounds is deze pyramide vorm slecht ?
Ben je met zo'n piramide niet te vermoeid om je laatste zware setje goed te doen? Ik merk trouwens het meeste van isolatie met rond het dubbele aantal reps.
 
Ben je met zo'n piramide niet te vermoeid om je laatste zware setje goed te doen? Ik merk trouwens het meeste van isolatie met rond het dubbele aantal reps.
Ja maar vermoeid word je sowieso als ik nu is 6-8-10 doe dat is dus andersom ben ik bij 10 toch ook vermoeid en doe ik daar dus een ander gewicht dan als ik ermee zou gaan beginnen. Nee ik zou zeggen probeer het eens het gaat mij prima af en zo pak ik bij compounds toch nog een zwaar setje erbij meestal doe ik ook een warming-up set van ver boven de 15 reps. En bij isolatie zit ik vaak tussen de 8-15 reps
 
Ik denk dat je gewoon je voeding weer moet gaan tracken. Niet alleen je eiwit inname maar ook je koolhydraten en vetten.
Al die fancy dingen als supersets dropsets reps cyclen bla bla. Als je zwaar traint en boven onderhoud eet dan groei je. Niet zo op gewicht en herhalimgen focussen maar gewoon keihard tot falen trainen en je voeding bijhouden en aanpassen.

En geduld
 
Back
Naar boven