Fitness Seller

Achillespees blessure aanhechting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mano27

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 aug 2011
Berichten
64
Waardering
48
Lengte
1m68
Massa
60kg
Vetpercentage
20%
Ik heb sinds 7 weken een blessure aan de aanhechting van de achillespees.
in het begin deed het goed zeer daarna weken gehad dat het alleen in het begin zeer deed en heb gewoon getraind.
nu doet het zeer na een paar uur staan en lopen, erg vervelend.
ik heb nu een week niet getraind, maar wil morgen toch weer gaan en dan benen en kuiten.

wie heeft nog meer zo’n blessure gehad en hebben jullie gewoon benen en kuiten getraind?
 
Ik heb sinds 7 weken een blessure aan de aanhechting van de achillespees.
in het begin deed het goed zeer daarna weken gehad dat het alleen in het begin zeer deed en heb gewoon getraind.
nu doet het zeer na een paar uur staan en lopen, erg vervelend.
ik heb nu een week niet getraind, maar wil morgen toch weer gaan en dan benen en kuiten.

wie heeft nog meer zo’n blessure gehad en hebben jullie gewoon benen en kuiten getraind?
Geen kuiten trainen, zoveel mogelijk rust en langs de fysio
 
fysio ga ik afspraak voor maken!

wel gewoon squat en legpress en legcurl,leg extensions?
Zou daar ook even mee rusten. Hoe denk je dat dat verstandig is als je zelfs al pijn tujdens het lopen
 
wel gewoon squat en legpress en legcurl,leg extensions?
Met leg curls en leg extensions belast je je kuiten en dus ook je achillespezen niet.
Met squats leg press wel.
 
ja na aantal uur krijg ik er last van. Lopen gaat goed.
Maar toch maar ff geen benen trainen dan

Basis van herstel blijft nog altijd doorbloeding stimuleren. Je mag best je kuiten of benen trainen zolang het geen duidelijk negatief effect heeft op je klachten.
Probeer achillespezen wat isometrisch aan te spreken met matige load. Als dit lukt kan je uitbreiden naar excentrisch trainen. Dit mag wat last geven tijdens de uitvoering maar mag uw klachten doorheen de dag niet vermeerderen.
 
Ik doe oefeningen op de trap,paar keer per dag en ga naar de fysio(nu even niet dan)
het gaat met ups en downs. ga veel fietsen om de doorbloeding te Stimuleren en doe ook weer krachttraining
 
Zelf ong 14 weken met achillespees klachten gelopen.. rust en niets forceren zijn de belangrijkste factoren voor herstel. Ik wilde ook te snel maar hierdoor kwamen de klachten steeds weer terug. Zelfs de oefeningen op de trap waren op den duur teveel. Hoe moeilijk het ook is, zoveel mogelijk rust geven. Achillespees klachten duren gemiddeld wel zo’n 12 weken
 
ik heb werk waar ik heel de dag sta en loop, dus rust word m niet.
duurt lang ja,helaas.
 
Zelf ong 14 weken met achillespees klachten gelopen.. rust en niets forceren zijn de belangrijkste factoren voor herstel. Ik wilde ook te snel maar hierdoor kwamen de klachten steeds weer terug. Zelfs de oefeningen op de trap waren op den duur teveel. Hoe moeilijk het ook is, zoveel mogelijk rust geven. Achillespees klachten duren gemiddeld wel zo’n 12 weken

Er is geen enkele wetenschappelijke evidentie dat rust helpt bij peesproblematiek, in tegendeel...
 
Oké nu 9 maanden verder en shockwave therapie gehad en nu bezig met EPTE (3 behandelingen gehad)
blijf last houden van de aanhechting, erg vervelend. Het zit echt helemaal onder op de hiel, net boven de rand van het bot waar je op staat, dus een behoorlijke rotplek. Heb nu een gelsok die mijn hiel ontlast met lopen en hakverhogers in mijn schoenen.
er is ook nog steeds stijfheid na ff zitten of ’s ochtends . Fiets veel en probeer lichte krachttraining te doen en de oefeningen voor de pees doe ik 2x per dag.

heeft iemand ervaring dat het zo lang duurt en ook op die plek? Ben bang dat ik er nooit meer vanaf kom.
ga ook een doorverwijzing vragen voor de orthopeed.
 
Waarom hebben ze shockwave toegepast? Laat ze eens met een echo kijken.
Is de pees ontstoken of niet, zit er vocht bij, zijn er kalkafzettingen etc. is dan allemaal te zien. Massage zou wellicht helpen die je zelf kan toepassen.
 
Er word elke keer een echo gemaakt, sowieso met de EPTE behandeling moet dat.
met shockwave hebben ze ook echo gedaan.
er zit vocht zegt de fysio, geen ontsteking of kalk. er zit nu nog een klein plekje vocht tussen bot en de pees, maar dat zat er na de shockwavebehandelingen ook al.
shockwave heeft wel voor een gedeelte geholpen, er zat eerst een grotere plek met vocht ( van onder op de hiel tot het bot ophoudt zeg maar)
massage doe ik inderdaad zelf ook samen met die oefeningen..
 
Back
Naar boven