AndroidHealthClinic

Acht jaar cel voor doodsteken 16-jarige Dinteloorder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

daar komt bij dat al zouden ze de maximale straffen opleggen ons rechtssysteem nog steeds een lachertje is/ blijft.
 
Lijkt erop of Mark rastisch was en zonder reden met een meerderheid de Irakees aanviel. Dat de Irakees zich verweerde is zeker begrijpelijk! Neersteken is dan weer een te extreme vorm van verdediging. Dus straf verdient de Irakees, maar zeker geen 8 jaar en zeker niet terugsturen!

Oorspronkelijk was de Irakees slachtoffer, geen dader. Laten we dat niet uit het oog verliezen.
 
Nee, hij zit in een ivoren toren omdat ik denk dat zijn leefwereld weinig tot geen raakvakken heeft met de wereld van de mensen waar hij over rechtspreekt.

Ik denk dat een rechter geen reet weet van de straat omdat hij simpelweg nooit op straat komt.
Bijvoorbeeld, ik vraag me af hoeveel rechters in Nederland al eens op een zaterdagavond op het leidscheplein zijn geweest, of op de staanplaatsen tribune bij een voetbalwedstrijd.

Hij zal gedurende zijn langdurige en zware opleiding waarschijnlijk tientallen dossiers zien van noodweerexces, maar hij zal nooit weten hoe het is om door een groepje mannen in hoekje te worden gezet omdat je te lang hun kant op keek. Maar over dat soort zaken spreekt hij dus wel recht.

Nu snap ik ook wel dat het praktisch erg moeilijk wordt om rechters als onderdeel van hun opleiding dat soort ervaringen op te laten doen (we sturen rechters in opleiding alleen de bijlmer in op zaterdagnacht, in een kuk klux klan outfit, welkom in de wondere wereld van het zinloze geweld :D ). En ik ga er dan ook vanuit dat een rechter zich zal proberen in te leven in een situatie en niet alleen zijn kennis uit het dossier haalt. Maar heel af en toe lees ik wel eens uitspraken van rechters die er echt geen reet van snappen.

Rechters hebben ook hun eigen politieke voorkeur en sentimentele grenzen, en daarom is het zo belangrijk dat je rechters niet allemaal hetzelfde zijn. Iets wat in nederland helaas al 61 jaar niet bestaat.
 
Ik vind het wel een goeie straf.
Maar wat als de situatie was omgedraaid en 3 asielzoekers vallen een Nederlander lastig en die steekt er een van dood?

Wat ik wel vind is dat poging tot moord even zwaar bestraft moet worden als moord. Als je iemand doorzeeft met kogels en hij zou het bij wijze van spreken overleven dan krijg je minder straf dan als je iemand neerslaat en die klap komt per ongeluk zo dat hij overlijdt.
 
wat ik me dan afvraag..


wat als jij nu net op 10 meter afstand langsloopt, wat doe je als je Marc+vriend(en?) dat ziet doen?


Asielzoeker of niet je hoort mensen zo niet te behandelen (geldt voor zowel marc als de asielzoeker) ik denk dat ik even zou langslopen om te vragen of er een probleem is.

En dan had jij de klappen gehad in plaats van die asiel zoeker..
Wat jij wilt, je kunt ook de politie bellen.
Is nog gratis ook...
 
dude je bent ziek in je hoofd, en een rare avater heb je man (lijkt wel een skinhead)

Als het jouw broertje maar was of je vader of je kind, was ik dan ook ziek in mijn hoofd.
Dan moet je ook niet zeiken he!
Maar ja dan wordt ik te persoonlijk voor jou he.
 
Back
Naar boven