AndroidHealthClinic

Achterkant schouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Speedy G.

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2002
Berichten
999
Waardering
0
Heb effe een vraagje .

Voor de achterkant van je schouders aan te pakken , welke oefening is daar geschikt voor ?

Vind maar geen oef die me lekker aanvoeld .
Train wel men rug en schouder op dezelfde trainingsdag , dus sowieso gaat die achterkant al hebben meegewerkt na men rug training .

Dus is dit nog nodig dit appart te trainen?

Zou eens men voll. schema moeten posten voor eventueel commentaar maar al die namen weet ik ook niet van buiten ...

Dag 1: Borst + voorarmen
Dag 2: Rug + schouders
Dag 3: Biceps + triceps

Zit iedere keer 1 rustdag tussen ( kiné training voor men kapotte knie )

Dus eigenlijk train ik 6 dagen in de week , 3 maal men benen ... allez knie ...:)

En train volgens het 3x3 principe ... wel eerst bij elke oef een zeer licht setje voor op te warmen .

Men volledig schema zal ik eens posten als ik al die namen heb opgezocht.

Greetz
 
Ik zelf doe: Rear bench lateral raises
Met het bankje ingesteld op 45 graden.
Ik vind het zelf wel een lekkere oefening.

Groeten
 
bent over lateral db raise, bent over lateral cable raise. Standing reverse lateral raise... (of what ever) > staan en ongeveer hetzelfde als cable crossover, maar dan de andere kant op.
 
Als je de beschikking over een cross-over heb kan ik je weel een paar lekkere geven.
 
Jup hebben we in de Gym ... laat maar komen 3XL:D

Greetz
 
ff offtopic: train je je benen niet?
 
Zit iedere keer 1 rustdag tussen ( kiné training voor men kapotte knie )

Dus eigenlijk train ik 6 dagen in de week , 3 maal men benen ... allez knie ...
 
Dumbbell rows laten mijn rear-deltoids behoorlijk groeien.

Als je een isolatieoefening gaat doen (dus beweging alleen vanuit schouder) is het in ieder geval zaak om je armen niet volledig te abduceren (dus armen niet haaks op je lichaam). Beter is een hoek van 45 graden met je lichaam aan te houden. De beweging die je dan krijgt is meer in lijn met de spier.
Isolatieoefeningen voor de achterkant van de schouderspier werkt trouwens fijner met kabels dan dumbbells vind ik.
 
Originally posted by Kris
Dumbbell rows laten mijn rear-deltoids behoorlijk groeien.


Die Dumbbell rows dat is toch met 1 been op een bankje en dan zaag bewegingen maken?
 
Klopt, en voor nadruk op de rear delts--> Richting nek trekken.
 
Elleboog naar buiten dan ipv langs je lichaam
 
Originally posted by Chewie
Elleboog naar buiten dan ipv langs je lichaam
Als je naar je nek/borst beweegd dan doe je dat automatisch ;)
 
Originally posted by Kris
Dumbbell rows laten mijn rear-deltoids behoorlijk groeien.

Als je een isolatieoefening gaat doen (dus beweging alleen vanuit schouder) is het in ieder geval zaak om je armen niet volledig te abduceren (dus armen niet haaks op je lichaam). Beter is een hoek van 45 graden met je lichaam aan te houden.

Ben ik het niet mee eens je moet juist de hoek minstens 90gr tov je lichaam houden (liefst iets meer), zodat je minder de neiging heb om je rug en lange kop van de triceps erbij te betrekken

bv bij rear delts aan de crossover moet je de armen minimaal horizontaal houden(liefst iets boven hrizontaal)
 
Ben het met 3 eens.
elleboog schouder en schouder elleboog moeten in 1 lijn liggen voor een optimaal resultaat.
Zowel bij bent over lateral raises, als bij standing rear cable raises. Dus altijd haaks op je lichaam. En als je vrij kort bent moet je idd. zelf iets hoger houden bij de staande variant, zodat je een beetje in lijn met de machine bent.

Met mijn 1.93 heb ik hier geen last van. Ben bijna net zo hoog als de pulleys.
 
Originally posted by 3XL


Ben ik het niet mee eens je moet juist de hoek minstens 90gr tov je lichaam houden (liefst iets meer), zodat je minder de neiging heb om je rug en lange kop van de triceps erbij te betrekken

bv bij rear delts aan de crossover moet je de armen minimaal horizontaal houden(liefst iets boven hrizontaal)

Een fitnessende anatoom vertelde mij eens dat de rear deltoid veel beter in lijn werkt met de beweging bij een kleinere hoek met het lichaam. Ik probeerde het en merkte direct dat het voor mij super werkt.
Triceps en lats kunnen inderdaad meer meewerken. Maar ik heb nooit een probleem gehad met focussen op één spier.

Nu doe ik trouwens helemaal geen isolatiewerk voor de rear deltoid en hij groeit harder dan ooit door alleen maar dumbbell rows. En zoals ik die rows doe is de hoek wel heel klein. Mijn arm gaat namelijk langs mijn lichaam (0-10 graden).

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je ook eerder schouderproblemen ontwikkelt met een 90 graden abductie en helemaal als je daarboven komt.
 
Originally posted by Kris


Een fitnessende anatoom vertelde mij eens dat de rear deltoid veel beter in lijn werkt met de beweging bij een kleinere hoek met het lichaam. Ik probeerde het en merkte direct dat het voor mij super werkt.
Triceps en lats kunnen inderdaad meer meewerken. Maar ik heb nooit een probleem gehad met focussen op één spier.

Nu doe ik trouwens helemaal geen isolatiewerk voor de rear deltoid en hij groeit harder dan ooit door alleen maar dumbbell rows. En zoals ik die rows doe is de hoek wel heel klein. Mijn arm gaat namelijk langs mijn lichaam (0-10 graden).

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je ook eerder schouderproblemen ontwikkelt met een 90 graden abductie en helemaal als je daarboven komt.

Er zijn altijd uitzonderingen op de regels. Juist minder problemen in je schouder met deze 90 graden.
0-10 graden? Ben je naar mijn mening meer je lats aan het trainen als de achterkant van je schouders, ook al is je mind-muscle connection nog zo goed.
 
Zal eens men volledige schema posten, weten jullie al wat meer.

Maandag: Borst+voorarm

- Dumbbell press 10 - 8 - 6
- Incline bench press 10 - 8 - 6
- Flyes 10 - 8 - 6

- Wrist curl 15 - 12 - 10
- Reverse wrist curl 15 - 12 -10
- Scott curl ( reverse ) 15 - 12 -10

- Buik ... crunches en legg raises 3*max

Dinsdag: kiné

Woensdag: Rug+schouders

- Wide grip pulldown to back 10 - 8 - 6
- Wide grip pulldown to front 10 - 8 - 6
- Close grip puldown to front 10- 8 - 6
- Dumbbell row 10 - 8 - 6

- Side laterals 12 - 10 - 8
- Cable pull up 12 - 10 - 8
- Bent laterals 12 - 10 - 8

Donderdag: kiné

Vrijdag: Biceps+triceps

- Standing dumbbell curl 10 - 8 - 6
- 45° dumbbell curl 10 - 8 - 6
- Standing barbell curl 10 - 8 - 6

- Pulldown 12 - 10 - 8
- Pulldown rope 12 - 10 - 8
- Pull to front 12 - 10 - 8

Zaterdag: kiné

Zondag: platte rust :D

Als er verbetering nodig is zeg het maar , vooral bij rug en schouders ben ik een beetje aan het dwalen kwa oefeningen.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
En idd train men benen niet ...

Heb al sinds een jaar bijna een blessure , van de zomer een opperatie ondergaan .
De cirurg ging een nieuwe techniek toepassen, dik tegen menne rekker ... sindsdien niet anders dan miserie.
Is effe goed geweest maar nu weer aan de slechte kant, maar met de kiné zou het moeten beteren ...

Daardoor ook het lage gewicht 80kg voor 1m85 aangezien men benen niet erg gespierd meer zijn na al die miserie .
Vroeger wel met het voetbal , mountainbike , etz ...

Greetz
 
Back
Naar boven