Fitness Seller

Achterkant van je schouders

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
20 jaar lid
Waardering
6
Welke oefeningen doen jullie nu eigenlijk voor de achterkant van je schouders? Want ik hoor vaak bent-over-raises, maar volgens mij zijn hier veel verschillende vormen van.

Ik deed em de afgelopen weken zittend, maar dit bevalt me toch niet echt goed. Heeft iemand misschien ervaring met de liggende variant (op zo'n schuin bankje)?

Ik pak regelmatig reversed peck deck.....

Met deze oefening kan ik varieren in het plaatsen van mijn handen:
1. neutrale greep
2. geheel geproneerd (dan maak je een soort schoolslag beweging)

Met de laatste houding pak je ook je m. rhomboidius en je rotator cuff spieren. Hierdoor verhoog je de stabiliteit in je schoudergewricht. Doe hem alleen nooooooooooooooit zwaar (12 ++ reps)

The_Oak zei:
Ik pak regelmatig reversed peck deck.....

Met deze oefening kan ik varieren in het plaatsen van mijn handen:
1. neutrale greep
2. geheel geproneerd (dan maak je een soort schoolslag beweging)

Met de laatste houding pak je ook je m. rhomboidius en je rotator cuff spieren. Hierdoor verhoog je de stabiliteit in je schoudergewricht. Doe hem alleen nooooooooooooooit zwaar (12 ++ reps)

idd reverse peck deck is ook een hele goeie, je hebt ook not bent over raises, en rows, net als een DB row maar dan met je elleboog naar buiten.

Bij achterkant schouders hoor ik meestal reverse peck deck en rear lateral raise (=bent-over lateral raise), maar ik hoor nooit de row to the neck with albows out. Doet iemand hier deze oefening eigenlijk wel eens?

yep, zowel met een stang als op de low-pully

Doet wonderen voor de achterkantschouders en midden trapezius gebied

TongPo zei:
Bij achterkant schouders hoor ik meestal reverse peck deck en rear lateral raise (=bent-over lateral raise), maar ik hoor nooit de row to the neck with albows out. Doet iemand hier deze oefening eigenlijk wel eens?

link? afbeelding?:)

Mijn Trainer zei, dat als je jong bent.. dat je achterkant van de schouder minder snel / traag groeit, dan als je ouder bent..
Dit klopt toch??

Ikzelf doe altijd achterkant schouder zittend.. borst op knieen en dumbbells vanaf onderen schuin naar boven.. * Bent over lateral raises

High Rope pulls doen het ook lekker als variant op alle bovengenoemde oefeningen.

Terug
Naar boven