XXL Nutrition

Achterliggende spiergroep.

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Big Steve
oh hahaha voor borst.

Bench press
Incline Fly's
Incline Dumbbellpress
Cable Crossover

In jouw geval Steve, zou ik beginnen met:
Incline dumbbell press
Bench press
Incline flyes
Cable crossovers.

Niks mis met de oefeningen dus, misschien wel met de volgorde!
 
Originally posted by RichardV


In jouw geval Steve, zou ik beginnen met:
Incline dumbbell press
Bench press
Incline flyes
Cable crossovers.

Niks mis met de oefeningen dus, misschien wel met de volgorde!

ik zou eerder crossovers op de tweede plaats zetten, en dan flyes eventueel weg laten, of 1 week op de 2 doen, en switchen met bankdrukken...

borst is een relatief kleine spier he
 
Borst blijft achter, maar ja misschien maar goed ook. Anders passen mijn designer shirtjes niet meer. Wel leuk al dat groeien, maar iedere paar maanden een nieuwe garderobe vind ik minder.
 
Probeer de bank in zoveel mogelijk hoeken te zetten. Ga ook schuin (vast bankje met paar schijven eronder) achterover liggen. Zie de borst spier als zijnde boven-midden-onder--binnenkant. Elk stukje zijn eigen oefening(en)

Succes!
 
Originally posted by JuggerNaut
Probeer de bank in zoveel mogelijk hoeken te zetten. Ga ook schuin (vast bankje met paar schijven eronder) achterover liggen. Zie de borst spier als zijnde boven-midden-onder--binnenkant. Elk stukje zijn eigen oefening(en)

Succes!

decline. probleem is vaak dat de bovenkant onderontwikkeld is aan de ondrkant vd borst, bij mij ook vandaar gaat mn voorkeur uit naar inclinevarianten zowel flye als press
 
Originally posted by JuggerNaut
Probeer de bank in zoveel mogelijk hoeken te zetten. Ga ook schuin (vast bankje met paar schijven eronder) achterover liggen. Zie de borst spier als zijnde boven-midden-onder--binnenkant. Elk stukje zijn eigen oefening(en)

Succes!

het probleem is dat de grote borstspier slechts 2 hoofden heeft. er bestaat dus enkel een boven en onderkant. en die onderkant wordt sterk genoeg ontwikkeld door het plat bankdrukken. en vaak is het de bovenkant die achter ligt bij de personen.
 
Dat heb ik dus ook.
Ben 2 meter lang en heb dus lange armen :)
Me armen groeien als kool, ben ontzettend sterk met me rug, maar die borst wil maar niet :(

Ga het nu proberen met een ander schema, 1 keer per week elke spiergroep binnen het uur ipv 2 keer per week alles met 2-3 uur
Hoop dat me borst nu meer gaat groeien door de rust.
Deed altijd 4x8 bankdrukken, 4x8 incline bankdrukken, 4x8 incline dumbbell press, 4x8 flyes, 4x8 cable crossover.
Na nader inzien is dit toch wel iets te veel van het goede.
Ga nu voor borst 3x8 bankdrukken, 3x8 incline bankdrukken, 3x8 incline flyes
Nu maar hopen dat het werkt en ik nog harder ga groeien en borst nu ook eens lekker meegroeit.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by RichardV


Hoe lang train je al? In het begin groeit alles, maar na een tijd wordt dat minder.

Bijna 4 jaar.
 
Originally posted by Spike


het probleem is dat de grote borstspier slechts 2 hoofden heeft. er bestaat dus enkel een boven en onderkant. en die onderkant wordt sterk genoeg ontwikkeld door het plat bankdrukken. en vaak is het de bovenkant die achter ligt bij de personen.

Bij mij is het juist de onderkant die zich niet wilt ontwikkelen, de bovenkant is groot.
 
mijn bovenkantborst heeft goede progressie gemaakt sinds ik:

- Incline dumbbellpress 10-8-6
- Flat bench of dumbbell 10-8-6
- Inlcine fly of incline cable fly 10-8-6
- Cable fly's 12-10
 
Eigenlijk is alles al gezegd.
Het bovenstaande borst probleem is heel herkenbaar voor mij, helaas. maar sinds ik het onderstaande schema doe boek ik redelijk resultaat.

Incline dumbbell press [opwarmen] 1 setje 70 % max en 3 setjes max. belasting 8-10 reps]

Incline flyes 3 setjes 8-10 reps.op bovenste puntvast houden, knijpen.

Bench press 3 setjes max gewicht 8-10 reps

Het voordeel is ook dat ik geen last meer heb van pijn in mijn schouders.

Groet Ghost
K_qwf4UxvCbBIYy-5k8DSTcwFofLz9ba.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die routine die ik nu ook een andere die ik ook doe is deze:
Incline Flyes
Incline BB Press
Dips
 
Probeer is te supersetten,neem een isolatie oefening die je goed aanvoelt,voer die rustig uit en onder constante spanning vervolgens idem voor een basisoefening.
 
ja dippen doe ik er ook vaak bij......even vergeten:headbang:

Groet, ghost
 
Originally posted by frietbakker
Die routine die ik nu ook een andere die ik ook doe is deze:
Incline Flyes
Incline BB Press
Dips

doe ik nu ook. alleen dan db press ipv bbpress.
 
Vaak is het probleem dat men teveel doet voor de borst.

Probeer eens met 8 sets voor de borst te doen.

2*flat dp press
2*cable cross
2*incline db press
2*bench press

Reps tussen 6-8, dit 2 weken.
Dan 1 week reps tussen 10-12.
Dan weer 2 weken 6-8.

Dan ben je 5 weken verder en zul je wel veschil zien.

Je ziet geen verschil na 1, dan kan gewoon niet!

Tip: Kijk is iets minder in de spiegel, 1 maand niet naar je lichaam kijken, of iets minder, je ziet je progressie dan veel meer.
Dan dat je ELKE dag naar jezelf kijkt.
 
Back
Naar boven