AndroidHealthClinic

achterlopende borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tom1995

Cool Novice
Lid geworden
9 apr 2011
Berichten
42
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
93kg
Hey ik zit nu al een tijdje bij de sportschool maar ik merk dat mijn borst achterloopt. Ik heb nooit echt benchpress gedaan en ben er vandaag mee begonnen en ik druk maar 40 weg... wat opzich weinig is voor mijn lengte en lichaamsbouw, en ook qua verhouding met wat ik doe voor andere spieren. Wat kan ik nu het beste doen?
 
Je hele lichaam trainen met compounds en veel eten
 
Welke oefeningen doe je allemaal voor borst? Hoeveel sets/reps? Hoevaak in de week etc?
 
Ik weet niet precies hoe de oefeningen heten. Ik gebruik 2 apparaten; die heet iets met butterfly dat je 2 pads naar elkaar toe drukt daarmee doe ik 5 sets van 10x45 8x50 6x55 4x60 2x65, en ik doe zo'n apparaat waarmee je 2 stangen over dwars moet wegdrukken daarmee zelfde sets en reps maar dan alles 5kg zwaarder. en dan doe ik nu dus nog bench press erbij... ik weet niet of dit goed is want ik heb zelf een schemaatje in elkaar gezet. ik doe elke spier 3 oefeningen en sets/reps allemaal volgens het zelfde principe telkens 2 minder en dan 5/10kg zwaarder...
 
Gebruik 5 x 5 op de compound en bij de isolatie oefeningen 4x 8-10.. 4-5 oefeningen max..
 
Oke bedankt voor de hulp! Maar als ik merk dat mijn borst weer bijgetraind is moet ik dan stoppen met de isolatie of afbouwen? En daarna alleen maar compound oefeningen doen?
 
Houd 5 x 5 op compounds voor 6weken en ga dan over op 4 x 8..
Variër in rep ranges
 
Als beginner kan je nog bijna niet van achterliggende spiergroepen spreken, gewoon doorgaan met compounds trekt vanzelf bij. En de hoeveelheid gewicht dat je kan benchpressen zegt niks over je hoeveelheid massa, kijk vooraal naar de progressie die je maakt.
 
Volgens mij bedoelt te TS :

Ik ben een superdude en wil graag alleen mijn borst trainen maar omdat ik al wat heb rondgelezen en geen antwoord kon vinden op mijn vraag en stuitte op haat voor superdudes die niet hun hele lichaam trainen doe ik alsof ik al langer train ( zonder borst ye right..) en vul ik stats in waarbij 40 kilo nooit kan kloppen en hoop op een satisfying antwoord.

Kerel.. Ga je hele lichaam trainen ga goed eten en dan kom je er wel, ter vergelijking ik ben 15 1,96 bij 84 kilo en ik druk met gemak 80 kilo weg..
 
Volgens mij bedoelt te TS :

Ik ben een superdude en wil graag alleen mijn borst trainen maar omdat ik al wat heb rondgelezen en geen antwoord kon vinden op mijn vraag en stuitte op haat voor superdudes die niet hun hele lichaam trainen doe ik alsof ik al langer train ( zonder borst ye right..) en vul ik stats in waarbij 40 kilo nooit kan kloppen en hoop op een satisfying antwoord.

Ok hier klopt dus geen zak van wat je allemaal zegt! Ik heb gewoon het gevoel dat mn borst klein is in verhouding met rug enzo! En ik kan echt geen 40 kilo wegdrukken:( dat vond ik zelf ook al raar...
 
bouw inderdaad gewoon met 5x5 je kracht steeds met 2,5 tot 5kg per week op. merk je na een paar weken vanzelf vooruitgang.
 
Back
Naar boven