AndroidHealthClinic

achterlopende borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

D3363

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 aug 2012
Berichten
555
Waardering
9
Lengte
1m79
Massa
73kg
hallo ik train nu al ongeveer een jaar en de eerste 4 maanden trainde ik zonder enig benul van wat ik deed en pakte dus alle machines. na 4 maanden begon ik me hier in te lezen en deed ik:
benchpress
incline benchpress
cable crossover

na dat 2/3 maanden gedaan te hebben heb ik het verandert omdat het niet lekker ging dus nu is het:
benchpress
incline dumbbell press
cable crossover
chest dip(meer voor tricep maar heb hem erin gezet omdat het je borst meeneemt.
met dit laatste is het wel een stuk vooruit gegaan maar ik ben niet tevreden. weten jullie verbeter punten?
 
Hoe vaak pak je Borst p week?
Voeding?
Stets? Reps etc?
 
Hoe vaak pak je Borst p week?
Voeding?
Stets? Reps etc?

pak hem 1x per week eerst 3x10 toen 3x5 en nu 10-8-6(helpt het beste bij mij)
voeding: ik zit in de bulk op 3500cal
 
pak hem 1x per week eerst 3x10 toen 3x5 en nu 10-8-6(helpt het beste bij mij)
voeding: ik zit in de bulk op 3500cal

Eiwit inname voldoende|?
k zou er overigens 4 sets van maken...

En effe wat specifieker waar ben je niet tevreden over?
 
Eiwit inname voldoende|?
k zou er overigens 4 sets van maken...

En effe wat specifieker waar ben je niet tevreden over?

eiwit inname zit op 2,2g/kg en ik ben niet tevreden over de dikte van mijn borst zowel onder als boven, er zit wel definitie in maar het is een beetje plat
 
eiwit inname zit op 2,2g/kg en ik ben niet tevreden over de dikte van mijn borst zowel onder als boven, er zit wel definitie in maar het is een beetje plat

Dat komt vanzelf wel, je rug en benen gaan wel goed?
 
ja alles gaat gewoon lekker, eerst liepen schouders ook achter maar die gaan nu ineens heel erg hard en zijn bijna helemaal bijgetrokken dus mischien moet ik het nog wel wat tijd geven

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 22:42 ----------

oja en je zei een 4e set, zal ik dan 10-8-6-6 of 10-8-6-4 doen?
 
ja alles gaat gewoon lekker, eerst liepen schouders ook achter maar die gaan nu ineens heel erg hard en zijn bijna helemaal bijgetrokken dus mischien moet ik het nog wel wat tijd geven

Oke nice,

Het kan genetisch zijn & anders moet je even steeds even switchen qua reps, sets of oefeningen;)
Doe ik zelf namelijk elke training en gaat tot nu toe erg lekkr
 
Oke nice,

Het kan genetisch zijn & anders moet je even steeds even switchen qua reps, sets of oefeningen;)
Doe ik zelf namelijk elke training en gaat tot nu toe erg lekkr

oke bedankt ga ik zeker doen.
 
[/COLOR]oja en je zei een 4e set, zal ik dan 10-8-6-6 of 10-8-6-4 doen?

Eh... Persoonlijk zou ik 10-10-8-8 doen.

Je moet zelf bepalen waar je focus op ligt. Powerlifting op Bodybuilding.... Ligt je focus op Bodybuilding dan moet je je realiseren dat techniek het belangrijkste is, niet het gewicht.. 4 herhalingen zijn imo dan overbodig omdat dat vooral op kracht gericht is.
 
het was meer het idee erachter dat als ik minder herhalingen deed dat ik daardoor meer kracht opbouwde, dus meer gewicht en dan gain je beter
 
het was meer het idee erachter dat als ik minder herhalingen deed dat ik daardoor meer kracht opbouwde, dus meer gewicht en dan gain je beter

Nee, Minder herhalingen is meer kracht, niet meer massa.

Zoals ik al zei, er is een verschil in Powerliften en Bodybuilding.;)
 
nee ik bedoelde meer het idee van starting strenght snap je?
 
Ja ik ken het principe;)
Mark Rippetoe toch

ja, sinds ik dat principe een beetje heb toegepast en 10-8-6 heb gedaan gaat het veel beter doordat ik met de lage reps meer kracht opbouw en met de hoge reps meer gewicht aan kan waardoor ik sneller vooruit ga
 
ja, sinds ik dat principe een beetje heb toegepast en 10-8-6 heb gedaan gaat het veel beter doordat ik met de lage reps meer kracht opbouw en met de hoge reps meer gewicht aan kan waardoor ik sneller vooruit ga

Goed om te horen.

Gewoon wat switchen met je reps, oefeningen en sets zoals ik al zei.. En je voeding op orde houden en dan moet het wel goedkomen;)

Eventueel kun je er een oefening, superset of dropset erbij doen
 
heb je nog een suggestie voor een oefening erbij?
 
heb je nog een suggestie voor een oefening erbij?

Zijn er zoveel man,, Pullover, Dumbbell Press, Dumbbell Fly's, Incline Press, Incline Fly, Decline Press, Decline Fly. Push Ups, Pec Deck etc..
 
ja haha ik bedoel die jij echt lekker vind werken, ik dacht zelf aan decline press
 
ja haha ik bedoel die jij echt lekker vind werken, ik dacht zelf aan decline press

Ja ik doe zelf steeds verschillende dus dat verschilt...

Als warming-up doe ik vaak Push ups,, daarna doe ik een paar lichte sets van de oefening waarmee ik begin (ook daar kan ik geen specifiek antwoord op geven aangezien ik steeds met een andere oefening begin), maar ik werk zelf zoveel mogelijk met Dumbbells, dus ,, Incline Press, Incline fly's, gevolgd door Flat Dumbbell press en Dumbbell Fly's, Pull overs en Decline cable nog wat (weet de specieke naam niet)
 
Back
Naar boven