XXL Nutrition

Achteruit bij nieuw schema in begin?

Bezoekers in dit topic

• Topic Starter Topic Starter
Enige waar ik nog aan denk is dat je zeker laag genoeg begint. Kwestie van genoeg kwaliteitsreps mee te pakken en zo sterker te worden ook. Heeft weinig meerwaarde om bijv 4 weken op te bouwen en al vast te lopen.

Verder die 12,10,8,6 voor bench
Ik zie dat je de 100kg x 5 hebt gedaan wat sterk is zeker na voorgaande sets. Met de bedoeling voor 6? Zo ja? In mijn ogen als dit het begin is van een schema ben je al vastgelopen. Aangezien progressie al lang is uitgebleven zou ik lager starten.

Je kan overal 15kg aftrekken en zo herbeginnen bijv. En elke set 2.5kg verhogen. 6 weken lijkt me in tijd al weinig. Zelf hanteer ik nu 8 tot 10 weken. Voordeel hiervan is 1. Lichaam krijgt voldoende rust in de 1ste weken en 2. Motivatie en weer klaar om zwaar te gaan na x aantal weken 3. Telkens zwaar blijven gaan kan gepaard gaan met kwaaltjes
Je bedoelt iedere week 2.5 kilo erbij en dan zo weer terug komen op je gewicht wat je oorspronkelijk kon? Dan zou je daarna weer progressie moeten boeken bedoel je

Je bedoelt iedere week 2.5 kilo erbij en dan zo weer terug komen op je gewicht wat je oorspronkelijk kon? Dan zou je daarna weer progressie moeten boeken bedoel je
Klopt. Bedoeling is dan opbouwen tot eerder niveau om dan de week erop een PR te zetten als dat lukt.

Veel succes verder.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie tips
Ik kan jouw onderschrift niet zien

Kan ik bijv de compound oefeningen allemaal vervangen met 5x5 en de rest hetzelfde laten in mijn schema?

Zou ook kunnen ja. Zelf ook 5 x 5 gedaan, maar die shitload aan volume op max niveau maakt je wel nederig haha. Zeker bij squats enz. Ik persoonlijk zou dat volume droppen naar 3 sets eens je rond de 80 a 85% van je max komt. Maar is voorkeur en op basis van wat de prilepin chart ook zegt mbt ideale rep ranges vs sets. Maar zelf nog te beperkt mee bezig.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven