MuscleMeat

Acne en de middeltjes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rotterdammer23

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 sep 2007
Berichten
4
Waardering
0
Allereerst moet ik zeggen dat ik weinig heb met bodybuilding, buiten het feit dat het voor mooie resultaten zorgt, maar verder dan een 6pack uit de koeling kom ik niet. :D
Hoe dan ook, kwam hier bij het zoeken naar vitamines, mineralen en zink icm acne constant terecht via Google, vandaar dat ik me heb aangemeld.

Anyway, mijn probleem is dus wel duidelijk, de acne die vooral vanaf me wang tot aan me kin voor de nodige problemen zorgt, verschillende varianten en van 'simpele' ontstekingen en rode huid tot aan de puisten en andere zooi ... en daar wilde ik toch echt eens iets aan gaan doen na zoveel jaar ermee te hebben gelopen.
Eerder al middeltjes als Benzoylperoxide, theeboomolie en andere smeerseltjes gebruikt, meer water, minder vet en andere zaken, maar enig resultaat bleek eerder toeval dan aan het product te liggen. :eek:

Nu kwam ik via deze site op de vitamine-tour en dan vooral de B5 variant bleek in grote hoeveelheid veelal tot resultaat te leiden.
Dat heb ik inmiddels ingeslagen, máar:
- Moet je daarbij nog andere zaken innemen/aanschaffen?
Lees hier een boel over B complex in verschillende varianten (50/100 enz.) om zo de B5 beter te laten werken en geen armoede te creëren in die andere B-vitamines.
Elders lees ik weer dat biergist, zink en multivitamines goed werken, of in ieder geval geen kwaad kunnen.

Kortom, iemand enig idee wat ik hierbij moet nemen en wat het beste werkt?
Tips zijn dus welkom! :roflol:
 
Dichtbranden met hete spijker ;)
 
Weet je wat je ook kan doen. Je gezicht elke dag 2 keer met zeep wassen. Ochtends en avonds. Dat reinigt heel goed en haalt het vet weg van je gezicht. Zeep is trouwens ook basissch wat extra helpt. binnen 2 weken ga je resultaat zien denk ik. Na het wassen van je gezicht met zeep kan je ook nog een middel teegn puisjes erop smeren.
 
Weet je wat je ook kan doen. Je gezicht elke dag 2 keer met zeep wassen. Ochtends en avonds. Dat reinigt heel goed en haalt het vet weg van je gezicht. Zeep is trouwens ook basissch wat extra helpt. binnen 2 weken ga je resultaat zien denk ik. Na het wassen van je gezicht met zeep kan je ook nog een middel teegn puisjes erop smeren.

ZEEP is uit den boze , vernietigd je eigen beschermlaag.

wassen met ijskoud water meermaal daags;)
 
Waarom is zeep slecht voor de huid?

De huid scheidt ons binnenste van de omgeving en heeft daarom een beschermlaagje van vetten en vocht om uitdroging te voorkomen en ons te beschermen tegen allerlei schadelijke invloeden van buitenaf. Dit beschermlaasgje heeft een bepaalde pH-waarde (zuurgraad) t.w. tussen de 4,5 en 5,5. Zeep heeft echter een pH die veel hoger ligt dan die van de huid, vaak boven de 8,5. Hierdoor zal het gebruik van zeep de pH van de huid verhogen, waardoor het beschermlaagje wordt aangetast. Het gevolg is een droge, schrale en geïrriteerde huid.
Daarom dus, en zeker als je al acne hebt geeft dit het tegenovergestelde resultaat. ;)
 
dus niet goed??

kan je dit ook verklaren?

je lichaam maakt zelf een soort van bescherm (vettig )laagje , wat door zeep vernietigd word. waardoor je een drogere huid krijgt en je lichaam de productie van ( vetlaagje ) gaat verhogen en er nog meer onstoken kliertjes ontstaan.

en dat is dus tegen de natuur in.

goede vitaminen mineralen balans vinden , en s'morgens eetl. olie nemen
waar veel vit. E in zit en voldoende vit. A wat voor de vorming en instandhouding van je huid zorgt.

etc etc.
 
ZEEP is uit den boze , vernietigd je eigen beschermlaag.

wassen met ijskoud water meermaal daags;)

precies mijn huid voelt dan vaak ook stuk beter. overigens al die zaken op basis van alcohol zijn ook not done. ze maken je huid heel vet waardoor je alleen maar meer vet aanmaakt.
 
precies mijn huid voelt dan vaak ook stuk beter. overigens al die zaken op basis van alcohol zijn ook not done. ze maken je huid heel vet waardoor je alleen maar meer vet aanmaakt.
Klopt helemaal, desondanks is vrijwel alles wat je 'vrij' (zonder doktersverklaring) kunt verkrijgen gewoon troep, werkt het enkel de eerste weken of verergert het zaken na verloop van tijd én toch wordt het veel verkocht.
Kwestie van de wanhoop die te groot wordt vermoed ik. :D

Hoe dan ook, ik zorg in ieder geval dat ik dat B-complex in bezit krijg, twijfel alleen door de verschillende aanbevelingen her en der welke ik daarvoor het beste kan gebruiken en een wat hoger zink gehalte kan ook geen kwaad als ik zie waar ik zelf last van heb (buiten de acne dus) qua nagels, maar voor ik het weet zit ik aan de 44 pillen, iets wat ik hier eerder voorbij zag komen. :eek:
 
neem een roacuttane kuur , ik had ook veel acne , 3 maand elke morgen en avond een pilletje slikken , en acne was volledig weg , echt niks meer !!! nu naar een jaar na het einde van men kuur, hier en daar een kleintje
 
Er is maar 1 middel ROACUTTANE ik kan het weten!
 
Minocycline gebruik ik nu, dit is zeer lichte antibiotica
 
Er is maar 1 middel ROACUTTANE ik kan het weten!

Agree!

Met kleine aanvulling: er is een ook een créme variant, die werkt plaatselijk maar uiteindelijk net zo goed! En is uitermate geschikt voor de mensen die bang zijn voor de bijwerkingen, want die zijn er nauwelijks bij de créme!
 
Handige tip, deurklink!
Ik ga nu tijdje stoppen met minocycline en kijken als het niet terugkomt. Anders ga ik opzoek naar die crème ;)
 
pak het gelijk goed aan begin niet te kloten met van die middeltjes. en ga gewoon naar de dokter en vraag naar roaccutane. Is eff wat maandjes afzien maar je hebtdan wel resultaat (mis ook wel voor re rest van je leven
 
Handige tip, deurklink!
Ik ga nu tijdje stoppen met minocycline en kijken als het niet terugkomt. Anders ga ik opzoek naar die crème ;)

Bij mij hielp dat minocycline ook alleen tijdens gebruik. Laat maar weten als je meer wilt weten, ben nu ff de naam kwijt.
 
jep, roaccutane. en je gezicht ochtends/savonds wasen met een goede reiniger.
 
Allereerst moet ik zeggen dat ik weinig heb met bodybuilding, buiten het feit dat het voor mooie resultaten zorgt, maar verder dan een 6pack uit de koeling kom ik niet. :D
Hoe dan ook, kwam hier bij het zoeken naar vitamines, mineralen en zink icm acne constant terecht via Google, vandaar dat ik me heb aangemeld.

Anyway, mijn probleem is dus wel duidelijk, de acne die vooral vanaf me wang tot aan me kin voor de nodige problemen zorgt, verschillende varianten en van 'simpele' ontstekingen en rode huid tot aan de puisten en andere zooi ... en daar wilde ik toch echt eens iets aan gaan doen na zoveel jaar ermee te hebben gelopen.
Eerder al middeltjes als Benzoylperoxide, theeboomolie en andere smeerseltjes gebruikt, meer water, minder vet en andere zaken, maar enig resultaat bleek eerder toeval dan aan het product te liggen. :eek:

Nu kwam ik via deze site op de vitamine-tour en dan vooral de B5 variant bleek in grote hoeveelheid veelal tot resultaat te leiden.
Dat heb ik inmiddels ingeslagen, máar:
- Moet je daarbij nog andere zaken innemen/aanschaffen?
Lees hier een boel over B complex in verschillende varianten (50/100 enz.) om zo de B5 beter te laten werken en geen armoede te creëren in die andere B-vitamines.
Elders lees ik weer dat biergist, zink en multivitamines goed werken, of in ieder geval geen kwaad kunnen.

Kortom, iemand enig idee wat ik hierbij moet nemen en wat het beste werkt?
Tips zijn dus welkom! :roflol:

Ga naar je huisarts, zeg dat je alle zalfjes en troepjes van clearasil & co zat ben. Eis een andere oplossing en dan komt hij/zij met roaccutane of minocycline kuur(tje). Ik heb persoonlijk voor de minocycline kuur gekozen.

Minocycline is een antibiotica dat puisten wegwerkt. Bij sommige tijdelijk, bij andere voorgoed. Ik ben nu bijna einde kuur en ik heb 0 bijwerkingen gehad en al m'n puisten zijn weg. Enige rare was dat ik vier dragen terug twee gigantische pijnlijke puisten op me rug had gekregen maar die waren binnen een dag ook weer weggetrokken???.
 
Back
Naar boven