MuscleMeat

Acne: Panthotheenzuur (vit b5) en/of Biergist?

Bezoekers in dit topic

ECLIPSE zei:
yeah daar kan ik me zeker in vinden.. ik probeer altijd zo laag mogelijk in doseringen te blijven, zo zie je vanaf welke dosering een product goed werkt, en je kunt indien nodig altijd nog verhogen.. give it a shot

ik verdeel het over maaltijden, die tabs die ik heb zijn 0.5mg dacht ik, ik neem er 1 a 2, 3x per dag.. sinds het me van de (relatief lichte) acne heeft afgeholpen ben ik het gewoon blijven gebruiken.. heb nu echt nergens meer last van.. en het is ook gunstig voor de stofwisseling etc. dus het is zowiezo goed voor je ;)

er schijnt een zekere synergie te zijn met vitamine c, en ik neem het meestal ook samen met vit c. in (3g vit c p/d)

Verhoog je je dosis nog als je in een kuur zit of blijf je dan op dezelfde hoeveelheid zitten?
 
Ik slik nu enkele weken panthoteenzuur, 10 tot 12 GRAM per dag...

Bij mij helpt 't niet...
 
ECLIPSE zei:
yeah daar kan ik me zeker in vinden.. ik probeer altijd zo laag mogelijk in doseringen te blijven, zo zie je vanaf welke dosering een product goed werkt, en je kunt indien nodig altijd nog verhogen.. give it a shot

ik verdeel het over maaltijden, die tabs die ik heb zijn 0.5mg dacht ik, ik neem er 1 a 2, 3x per dag.. sinds het me van de (relatief lichte) acne heeft afgeholpen ben ik het gewoon blijven gebruiken.. heb nu echt nergens meer last van.. en het is ook gunstig voor de stofwisseling etc. dus het is zowiezo goed voor je ;)

er schijnt een zekere synergie te zijn met vitamine c, en ik neem het meestal ook samen met vit c. in (3g vit c p/d)

Die tabs die zijn 500mg, ik ga er in het begin maar 6 tabs per dag nemen, hopen dat het verdwijnt die elende, en daarna terug naar 3 tabs. :D

Klinkt interessant over die vit C, dat moet ik ook maar eens halen. Welke vit C heb jij bro?

George zei:
davyo,
ik heb ook echt altijd last gehad van een paar pukkels hier en daar, van die rode bultjes.. jij kent het ;)

vit b5/biergist heb ik allebei lange tijd gebruikt vit b5 op 1000 mg p/d, hielp niks.
gestopt met whey, dextrose, hielp ook niet.
eiwittinname teruggeschroefd, geen resultaat.

toen las ik dat sommige mensen gevoelig zijn voor zuivel, nou de enige zuivel in mijn schema was sochtends 250 ml melk met havermout en savonds nog 500 gram kwark.

toch vond ik het het proberen waard en sinds ik de 500 gram kwark uit mijn schema heb vervangen voor een blikje tonijn zijn ze allemaa ingedroogd en worden ze met de dag minder.

mischien dat je zuivel is een tijdje moet gaan mijden? bij mij hielp het..

Ik ga het eerst probreren met 3000mg Panthotheenzuur (vit b5) p/d en dan zie ik wel verder. Als dat ook niet werkt ga ik ook maar naar me melkproducten kijken.. maar het probleem is dat ik die nog al veel gebruik, magere melk, magere yoghurt, magere kwark, kaas...

Dank je wel voor de tip :D
 
Loo zei:
je hebt geen last van acne maar wel ALTIJD last van een paar pukkels ???

is toch niet zo vreemd wat ik zeg of begrijp je het niet ???
 
ik had er ook last van en ik neem gewoon 2x8 biergistpillen per dag, helemaal weg :D
 
Dat van die zuivel uitbannen werkt echt heel goed! gebruik nu al helemaal geen melk meer gebruik inplaats van soja-melk om met mijn havermout te maken en drink karnemelk(verwerk product en dus minder erg) en merk minder van puistjes, ook vitamine b standaar 1 pilletje per dag, misschien eens wat meer innemen als het erger is.
 
DavyO zei:
Die tabs die zijn 500mg, ik ga er in het begin maar 6 tabs per dag nemen, hopen dat het verdwijnt die elende, en daarna terug naar 3 tabs. :D

Klinkt interessant over die vit C, dat moet ik ook maar eens halen. Welke vit C heb jij bro?



Ik ga het eerst probreren met 3000mg Panthotheenzuur (vit b5) p/d en dan zie ik wel verder. Als dat ook niet werkt ga ik ook maar naar me melkproducten kijken.. maar het probleem is dat ik die nog al veel gebruik, magere melk, magere yoghurt, magere kwark, kaas...

Dank je wel voor de tip :D

yeah 500mg dat bedoelde ik :P vitamine c heb ik gewoon van kruidvat of etos of de tuinen ofzo.. als het maar time released is ;)
 
Ruff-E zei:
Verhoog je je dosis nog als je in een kuur zit of blijf je dan op dezelfde hoeveelheid zitten?

blijf op hetzelfde zitten.. dit is eigenlijk de dosering die ik ben gaan nemen tijdens de kuur om ervan af te komen.. en ik heb het gewoon aangehouden
 
heb ook biergisttabs aangeschaft. er staat op 2x8tabs per dag met fruitdrank of een andere drank.

volstaat water dan ook?

of moet je het perse met fruitdrank nemen ivm met suikers ofzo?
 
idd pathotheen is bull
heb er dus niks van gemerkt
alle acne bleef
 
Ergens hier gevonden op het board.. benzylperoxide .. ik heb de 10 % spul.. werkt geweldig..

Idd een paar dagen . en het is weg.. En als je wat voelt.. even smeren.. en dag later gewoon weer weg ..
 
Absolutely zei:
Ergens hier gevonden op het board.. benzylperoxide .. ik heb de 10 % spul.. werkt geweldig..

Idd een paar dagen . en het is weg.. En als je wat voelt.. even smeren.. en dag later gewoon weer weg ..

Waar kan je dat halen die benzylperoxide ??
 
nofear train! zei:
heb ook biergisttabs aangeschaft. er staat op 2x8tabs per dag met fruitdrank of een andere drank.

volstaat water dan ook?

of moet je het perse met fruitdrank nemen ivm met suikers ofzo?
water volstaat zeker, k'gebruik da ook
 
ECLIPSE zei:
10g is imo overdreven.. vooral als je van 0.5g meteen naar 10g opspringt.. ik zelf gebruik 1.5 - 3g en werkt perfect.. geen biergist of iets ernaast verder.. en ook van de tuinen (huismerk)

ik schommel zelf tussen 10 en 12 gr bij nakuur en werkt goed onder de 6-8 gr werkt dit niet eens als je echte acne hebt,in sommige artikels raden ze ze aan om te starten met 15gr alleen voor puistjes in het gezicht
 
Daster zei:
tussen acne en een paar pusiten zit een groot verschil

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

was dat nou nodig joh die foto erbij :(
 
TonyYeyo zei:
is toch niet zo vreemd wat ik zeg of begrijp je het niet ???

ik dacht dat acne en pukkels hetzelfde waren.

lichte acne is hier en daar een puistje of anders gezegd een pukkel,
erge vorm van acne is de foto die eerder geplaatst is.
 
Ze zeggen dat je niet meer dan 1 gr b5 moet gebruiken, anders zou je vaak maag klachten hebben.
 
Voor die benzoylperoxide kan je volgende zalf gebruiken: Benzac 5% voor beginnende acné. 10% voor de ergere gevallen.

Pas wel op, smeer dit plaatselijk op de puistjes en pas op voor kleren en haar want deze zalf werkt ontkleurend! Handen dus goed wassen na gebruik.

Wat ik wel heb gelezen en hierbij weet ik niet wat het beste is, moet je de zalf goed inwrijven of moet je de zalf er laten opliggen. Twijfel komt omdat ik beiden al gelezen heb! Dus wrijf ik hem in en leg ik een extra dosis er gewoon bovenop :D.


De b5 vitamine is een essentieel vitamien dat goed is voor de huidopbouw en mond.
 
Wat bij mij helpt (al heb ik het soms alsnog meer dan anders, meestal ivm stress)

- Gezicht scrubben met scrubgel/scrubhandschoen (van de tuinen)
- Zink innemen (vooral op mijn rug is er minder door geworden)
- Regelmatig schoonmaken met gezichtsreiniger
- Vitaminen en vetten goed innemen.. Het valt mij op dat in de tijden dat ik lijnzaadolie/levertraan en daarbij zo'n vitamine pil (kruidvat) neem dat het ook minder wordt..
 
Back
Naar boven