XXL Nutrition

Acne: Panthotheenzuur (vit b5) en/of Biergist? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DavyO

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2005
Berichten
4.627
Waardering
19
Hoi beste dbb-ers :D,

Vraag nummer 100383663783 over acne...

Ik heb de laatste tijd steeds vaker/meer last van acne. helaas heb ik dit altijd al wel een beetje gehad. Die elende is nog nooit helemaal weggegaan na me pubertijd :mad:. Het was een tijdje iets minder, weet ook niet waarom, maar momenteel heb ik er weer wat meer last van.

Op het forum gezocht natuurlijk, en uitgekomen op Panthotheenzuur (vit b5) en Biergist. Paar weken geleden heb ik beide producten maar eens gekocht bij De Tuinen.

Ik neem nu 3 maal daags 2 tabletten Biergist(500mg) en 1 maal daags Panthotheenzuur (vit b5) (500mg) naast me gewone sups (Multivit (XXL), Lean Gainer 2 en Revenge). Dit zijn de aangegeven hoeveelheden op de verpakking overigens....

Om een lang verhaal kort te maken, die krengen gaan niet weg en het wordt ook niet bepaald minder.

Graag julie advies, alvast bedankt :D

Groeten,

DavyO :)
 
Ook voor het slapengaan je gezicht wassen met lauw water en dan deppenmet een schone handdoek. Tevens je kussensloop regelmatig (liefst elke dag ofzo) verschonen.
 
Yzord zei:
Ook voor het slapengaan je gezicht wassen met lauw water en dan deppenmet een schone handdoek. Tevens je kussensloop regelmatig (liefst elke dag ofzo) verschonen.

@YzordMe gezicht wassen doe ik wel, voordat ik naar bed ga neem ik meestal een douche of ik heb dit in de sportschool al gedaan. :D

Me kussensloop doe ik meestal, net als het andere beddengoed, elke week 1x vervangen.

Zou het kwaad kunnen om de doseringen van Panthotheenzuur (vit b5) en/of Biergist te verhogen? Staat op de verpakking namelijk : Houdt u aan de (aanbevolen) dosering ??? Of moet ik ze mischien niet allebei nemen?
 
Douche is vaak heet, ik bedoel lauw water, geen heet water.
 
Yzord zei:
Douche is vaak heet, ik bedoel lauw water, geen heet water.

Oke :D dat ga ik dan vanaf vandaag maar eens doen dan met lauw water, thanks bro. Verder gebruik ik ook meestal Nivea (for Men) Face Wash om mijn gezicht te reinigen.
 
500 mg b5 per dag is leuk, maar veels te weinig bro. Als je echt van je acné af wilt zou ik 10 gram per dag nemen totdat je van je problemen af bent. Daarna kun je overgaan op een kleine onderhoudsdosis.
 
10g is imo overdreven.. vooral als je van 0.5g meteen naar 10g opspringt.. ik zelf gebruik 1.5 - 3g en werkt perfect.. geen biergist of iets ernaast verder.. en ook van de tuinen (huismerk)
 
Ruff-E zei:
500 mg b5 per dag is leuk, maar veels te weinig bro. Als je echt van je acné af wilt zou ik 10 gram per dag nemen totdat je van je problemen af bent. Daarna kun je overgaan op een kleine onderhoudsdosis.

10g :eek: , dat zijn 20 pillen b5 per dag bro. Ondanks dat het relatief goedkoop is doe ik dan maar 4.5 dag met een potje (90pillen)

ECLIPSE zei:
10g is imo overdreven.. vooral als je van 0.5g meteen naar 10g opspringt.. ik zelf gebruik 1.5 - 3g en werkt perfect.. geen biergist of iets ernaast verder.. en ook van de tuinen (huismerk)

Dat klinkt beter, tussen de 3-6 pillen dus. Hoe verdeel je het over de dag, bij je maaltijden? En neem je dit gewoon elke dag, of alleen als je acne hebt?
 
ECLIPSE zei:
10g is imo overdreven.. vooral als je van 0.5g meteen naar 10g opspringt.. ik zelf gebruik 1.5 - 3g en werkt perfect.. geen biergist of iets ernaast verder.. en ook van de tuinen (huismerk)

Hangt van de sterkte van je acné af bro. Als je er weinig last van hebt dan zullen die hoeveelheden waarschijnlijk wel volstaan. Heb je er echter veel last van moet je voor de 10 gram gaan.
 
Ruff-E zei:
Hangt van de sterkte van je acné af bro. Als je er weinig last van hebt dan zullen die hoeveelheden waarschijnlijk wel volstaan. Heb je er echter veel last van moet je voor de 10 gram gaan.

Ik zit gelukkig niet helemaal onder de acne, maar hier en daar een puistje. Dan is de ene puist weer weg, en dan komt de volgende weer. :mad:

Maar igg bedank voor je advies bro :D
 
Anytime bro. In dat geval zou ik eclipse zijn advies opvolgen en kijken hoe het gaat. Mocht het niet minder worden kun je de dosis altijd nog verhogen.
 
Ik heb geen last van Acne gelukkig, maar heb af en toe wel eens een puistje..dit voorkom ik door de volgende handelingen:
1- Spelen met je vet en eiwiti-inname
2- Zonnebanken
3- wassen met een Cream wash (in jouw geval dat van Niveau)
4- na het wassen je gezicht nog maals reinigen met Tonic m.b.v. watjes!

Dit laatste stap toont hoeveel troep er nog op je gezicht is nadat je je gezicht hebt gewassen!

Greetz Juniormob
 
Ruff-E zei:
Hangt van de sterkte van je acné af bro. Als je er weinig last van hebt dan zullen die hoeveelheden waarschijnlijk wel volstaan. Heb je er echter veel last van moet je voor de 10 gram gaan.

yeah daar kan ik me zeker in vinden.. ik probeer altijd zo laag mogelijk in doseringen te blijven, zo zie je vanaf welke dosering een product goed werkt, en je kunt indien nodig altijd nog verhogen.. give it a shot

ik verdeel het over maaltijden, die tabs die ik heb zijn 0.5mg dacht ik, ik neem er 1 a 2, 3x per dag.. sinds het me van de (relatief lichte) acne heeft afgeholpen ben ik het gewoon blijven gebruiken.. heb nu echt nergens meer last van.. en het is ook gunstig voor de stofwisseling etc. dus het is zowiezo goed voor je ;)

er schijnt een zekere synergie te zijn met vitamine c, en ik neem het meestal ook samen met vit c. in (3g vit c p/d)
 
Ik heb er ook veel last van bro, maar ik merk wel als ik vaak, bijna elke dag zonnebank dat het zeker minder word (uitdroogd) je neus begint daarna te vervellen en daarna de rest van je gezicht dat ziet er ook niet uit. Maar een keer of 2/3 per week lijkt me wel goed. Ik gebruik sinskort ook vitb5 maar heb er niets van gemerkt, ik denk omdat ik maar 1 pil per dag neem, ga ik dit gelijk ff opschroeven naar 3 (y)
 
Een heel stuk over bestrijding acne mbv b5.

[Link niet meer beschikbaar]

Take about 2gr B5 for the first 3 days.
Take about 10gr B5 for the 3 months or until acne is clear.
Slowly drop the dose to the lowest dose which is still effective in your body. This differs from person to person. Drop for example 1gr per week.
 
Offtopic....ik heb geen last van acne maar heb wel ALTIJD wel een paar pukkels.(altijd op het voorhoofd en soms op de kin, verder nergens) Ik doe er nix aan behalve schoonmaken met lauw water en af en toe face wash van Nivea maar het wordt niet minder en ook niet meer. Ik blijf ze ook steeds uitduwen en dan krijg je zon k*twondje, waar ik nu wel eens vanaf wil.

Is het dan voor mij ook goed om B5 eens te proberen, in kleinere hoeveelheden dan jullie? (bv 3 pillen per dag)

Btw: sorry maar wilde hier niet een appart topic voor openen!
 
TonyYeyo zei:
Offtopic....ik heb geen last van acne maar heb wel ALTIJD wel een paar pukkels.(altijd op het voorhoofd en soms op de kin, verder nergens) Ik doe er nix aan behalve schoonmaken met lauw water en af en toe face wash van Nivea maar het wordt niet minder en ook niet meer. Ik blijf ze ook steeds uitduwen en dan krijg je zon k*twondje, waar ik nu wel eens vanaf wil.

Is het dan voor mij ook goed om B5 eens te proberen, in kleinere hoeveelheden dan jullie? (bv 3 pillen per dag)

Btw: sorry maar wilde hier niet een appart topic voor openen!

je hebt geen last van acne maar wel ALTIJD last van een paar pukkels ???
 
Had er ook veel last van. Heb toen Inderm gebruikt (apotheek) helemaal verdwenen in een paar weken en nooit meer terug gekomen.
 
Loo zei:
je hebt geen last van acne maar wel ALTIJD last van een paar pukkels ???
tussen acne en een paar pusiten zit een groot verschil

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
davyo,
ik heb ook echt altijd last gehad van een paar pukkels hier en daar, van die rode bultjes.. jij kent het ;)

vit b5/biergist heb ik allebei lange tijd gebruikt vit b5 op 1000 mg p/d, hielp niks.
gestopt met whey, dextrose, hielp ook niet.
eiwittinname teruggeschroefd, geen resultaat.

toen las ik dat sommige mensen gevoelig zijn voor zuivel, nou de enige zuivel in mijn schema was sochtends 250 ml melk met havermout en savonds nog 500 gram kwark.

toch vond ik het het proberen waard en sinds ik de 500 gram kwark uit mijn schema heb vervangen voor een blikje tonijn zijn ze allemaa ingedroogd en worden ze met de dag minder.

mischien dat je zuivel is een tijdje moet gaan mijden? bij mij hielp het..
 
Back
Naar boven