MuscleMeat

Acne/Puisten door eiwitten - hoe te voorkomen ? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaKocaNostra

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2010
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Goeiemorgen heren,


Ik ben onlangs weer serieus bezig en ik zorg er goed voor dat mijn voeding op orde is, naast het gebruik van supplementen (whey,creatine).

Qua stats gaat alles de goede kant op etc., maar het enige vervelende is dat ik weer acne op m'n gezicht begin te krijgen, door die eiwitten (whey, kwarkjes, etc vermoed ik).

Ik had dit probleem ook vorig jaar toen ik echt aan het bulken was zeg maar. Weet iemand een manier om dit te voorkomen, zonder dat ik minder hoef te eten ? Ik vind het echt vervelend. Uiteraard niet zo vervelend dat ik ga stoppen met BB, maar er zal vast wel een oplossing/goeie middenweg er voor zijn.


Alvast erg bedankt, mvg LaKocaNostra
 
biergist schijnt goed te helpen en is ook niet erg duur dacht ik

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 09:43 ----------

sauna reinigt ook je poriën
 
Omega 3 en zink hielp bij mij. Vergist heb ik geen resultaat mee gehad.
 
Zink of ZMA inderdaad kan een kleine bijdrage leveren. Verder gezicht goed met koud water wassen en veel water drinken. Zuivel zoveel mogelijk proberen te beperken, whey isolaat nemen (is lactose vrij).
 
Probeer anders isolaat, dit bevat een stuk minder lactose.
 
Probeer is zink, biergist en veel water op een dag te drinken.
Daarnaast maak ik elke avond me gezicht schoon met een huidverzorgingsproduct van de Etos.
 
Zink of ZMA inderdaad kan een kleine bijdrage leveren. Verder gezicht goed met koud water wassen en veel water drinken. Zuivel zoveel mogelijk proberen te beperken, whey isolaat nemen (is lactose vrij).

Dit, en je zuivel inname matigen...
 
Zink hielp bij mij niet echt. Bij mij helpt veel water drinken overdag, af en toe een saunaatje pakken en 's avonds je gezicht reininigen.
 
Probeer is zink, biergist en veel water op een dag te drinken.
Daarnaast maak ik elke avond me gezicht schoon met een huidverzorgingsproduct van de Etos.

Dit zou ik niet doen.. Huidverzorgingsproducten hebben de neiging je huid alleen maar uit te drogen, waardoor je meer talg produceert en dus alleen maar meer puistjes krijgt. (lauw) water is genoeg om je gezicht te reinigen.
 
sudocrem werkt ook goed
 
Eet jij toevallig veel junkfood als chocolade en chips? Sinds ik dit massaal heb vermindert voor mijn cheat dagen heb ik bijna helemaal geen puisten meer. Of het komt door leeftijd(ik weet niet of het bewezen is dat je puisten niet meer krijgt als je volwassen wordt)
 
Eet jij toevallig veel junkfood als chocolade en chips? Sinds ik dit massaal heb vermindert voor mijn cheat dagen heb ik bijna helemaal geen puisten meer. Of het komt door leeftijd(ik weet niet of het bewezen is dat je puisten niet meer krijgt als je volwassen wordt)

kan je altijd krijgen

OT: van vit b5 hoor ik ook goeie verhalen
 
Acne door eiwitten komt gewoon doordat je veel meer eiwitten neemt dan dat je nodig hebt. En waarom zou je die nemen?

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 20:52 ----------

sudocrem werkt ook goed
Komt door de zink die erin zit

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 20:54 ----------

Dit zou ik niet doen.. Huidverzorgingsproducten hebben de neiging je huid alleen maar uit te drogen, waardoor je meer talg produceert en dus alleen maar meer puistjes krijgt.
Dat is als er zeep in zit. Niet ieder product bevat zeep, en niet alles tast de zuurtegraad aan
 
Eet jij toevallig veel junkfood als chocolade en chips? Sinds ik dit massaal heb vermindert voor mijn cheat dagen heb ik bijna helemaal geen puisten meer. Of het komt door leeftijd(ik weet niet of het bewezen is dat je puisten niet meer krijgt als je volwassen wordt)

at voordat ik begon met sporten iedere dag een zak chips, en heb evenveel puisten als nu. dat terwijl ik minimaal een liter melk per dag drink en 250 gram kwark eet
 
Goeiemorgen heren,


Ik ben onlangs weer serieus bezig en ik zorg er goed voor dat mijn voeding op orde is, naast het gebruik van supplementen (whey,creatine).

Qua stats gaat alles de goede kant op etc., maar het enige vervelende is dat ik weer acne op m'n gezicht begin te krijgen, door die eiwitten (whey, kwarkjes, etc vermoed ik).

Ik had dit probleem ook vorig jaar toen ik echt aan het bulken was zeg maar. Weet iemand een manier om dit te voorkomen, zonder dat ik minder hoef te eten ? Ik vind het echt vervelend. Uiteraard niet zo vervelend dat ik ga stoppen met BB, maar er zal vast wel een oplossing/goeie middenweg er voor zijn.


Alvast erg bedankt, mvg LaKocaNostra

Hey man,

Ik had er ook super erge last van, ik weet niet hoe erg het bij jou is maar bij mij was het extreem, zodra ik 1 bak kwark at durfde ik de dag erna niet meer over straat.

Op dit moment zit ik aan een roaccutane kuur, 2x 20 mg per dag. Dit werkt echt perfect! Ik kan nu alles eten en drinken wat ik wil, ben nu ook daardoor flinke progressie aan het maken :D, er zitten wel wat bijwerkingen aan, droge lippen, pijn aan je onderrug, droge huid en regelmatig droge ogen. Moet dit 8 maanden slikken en ben echt happy dat ik geen acne meer heb!

Ga naar je huisarts en vraag of hij je een antibiotica kuur wilt voor schrijven, helpt dit niet na enige tijd dan vraag of hij je wil door verwijzen naar de dermataloog (huidspecialst).

Investeer niet in die anti-puistjes producten want dat helpt maar tijdelijk.

Wacht niet te lang en ga naar je huisarts!

Greetzz rick!
 
Hey man,

Ik had er ook super erge last van, ik weet niet hoe erg het bij jou is maar bij mij was het extreem, zodra ik 1 bak kwark at durfde ik de dag erna niet meer over straat.

Op dit moment zit ik aan een roaccutane kuur, 2x 20 mg per dag. Dit werkt echt perfect! Ik kan nu alles eten en drinken wat ik wil, ben nu ook daardoor flinke progressie aan het maken :D, er zitten wel wat bijwerkingen aan, droge lippen, pijn aan je onderrug, droge huid en regelmatig droge ogen. Moet dit 8 maanden slikken en ben echt happy dat ik geen acne meer heb!

Ga naar je huisarts en vraag of hij je een antibiotica kuur wilt voor schrijven, helpt dit niet na enige tijd dan vraag of hij je wil door verwijzen naar de dermataloog (huidspecialst).

Investeer niet in die anti-puistjes producten want dat helpt maar tijdelijk.

Wacht niet te lang en ga naar je huisarts!

Greetzz rick!



Roa is inderdaad succes gegarandeerd!
Ik ben nu aan het laatste doosje van mijn kuur bezig:).

Maar denk goed na over dat spul, het zijn echt geen snoepjes. Heb weken met blaren op mn armen/borst rondgelopen van dat paardenmiddel.

Roa is echt een noodoplossing, niet te snel naar dat spul grijpen.

Maar toch... wat ben ik blij dat dat spul bestaat
 
Wat relevante punten:

- Acne komt van binnenuit: crèmes e.d. helpen in vrijwel alle gevallen niet (tenzij je acne wordt veroorzaakt door een huidschimmel ofzo). Zoals unkn0wn al aangeeft is je gezicht gewoon 's ochtends en 's avonds met koud of lauwwarm wassen voldoende. Verder geldt vooral: niet aan je gezicht zitten, en niet pulken.
- Het onderliggende probleem bij acne is eigenlijk altijd dit: je consumeert meer toxins (in de breedste zin van het woord: "stoffen waar je lichaam vanaf wilt", van gifstoffen tot afvalstoffen, zoals een teveel aan vetten, eiwitten en/of hormonen) dan je lichaam (je organen, en dan met name je lever) goed kan verwerken. Je lichaam wilt toch van de toxins af en duwt ze daarom maar door je huid naar buiten. (Dat is ook de reden dat veel mensen er in de puberteit extra last van hebben: er racen dan extra grote hoeveelheden hormonen door je lichaam; je lever is ook verantwoordelijk voor de afbraak van hormonen; je lever heeft het dan dus al extra zwaar, waardoor je sneller aan je capaciteit zit. Zelfde geldt voor vetten: je leverfunctie is cruciaal voor het 'verwerken' van vetten; als je lever overbelast wordt (doordat je teveel (slechte) vetten eet) krijg je sneller last van acne.)
- Spul als roaccutane zou ik niet gebruiken.. (tenzij je acne zo erg is dat je er echt veel psychologische schade van ondervindt). Ik moet bekennen dat ik niet het fijne weet van roaccutane, maar volgens mij is het niet een middeltje dat je lichaam helpt/ondersteunt bij het 'verwijderen van toxins'. Het is volgens mij eerder zo dat er bij roaccutane sprake is van symptoombestrijding: je lichaam heeft nog steeds moeite met het verwerken van allerlei toxins, maar de roaccutane onderdrukt de mogelijkheid om de toxins door je huid naar buiten te drukken. Het gevolg is idd geen acne, maar ook dat toxins in je lichaam ophopen. Niet goed voor je lange termijn gezondheid lijkt mij. Vergis je niet in de intelligentie van je lichaam: als je lichaam zo graag van die toxins af wilt dat ie ze door je huid naar buiten duwt dan zal die daar wel een reden voor hebben.

naja, my 2 cents, ik ga slapen

PS. Wat werkt wel; focusen op het minimaliseren van de consumptie van voedsel met veel toxins (dus bij voorkeur idd melkproducten mijden omdat daar relatief veel hormonen inzitten, maar bijv. ook fastfood waar relatief veel overbodige verzadigde vetten inzitten, etc.), en daarnaast het functioneren van je lever ondersteunen. Zoek maar naar 'healthy liver foods'. Wat vaak helpt is veel kurkuma door je eten gooien. Taurine supplementatie wil ook vaak helpen. Verder, regelmatig lekker zweten (zo verliest je lichaam ook toxins). (Wel niet te lang wachten met douchen naar het zweten dan anders blijven de toxins op je huid zitten en gaan ze weer 'inwerken' op je huid.)
 
Laatst bewerkt:
Wat relevante punten:

- Acne komt van binnenuit: crèmes e.d. helpen in vrijwel alle gevallen niet (tenzij je acne wordt veroorzaakt door een huidschimmel ofzo). Zoals unkn0wn al aangeeft is je gezicht gewoon 's ochtends en 's avonds met koud of lauwwarm wassen voldoende. Verder geldt vooral: niet aan je gezicht zitten, en niet pulken.
- Het onderliggende probleem bij acne is eigenlijk altijd dit: je consumeert meer toxins (in de breedste zin van het woord: "stoffen waar je lichaam vanaf wilt", van gifstoffen tot afvalstoffen, zoals een teveel aan vetten en hormonen) dan je lichaam (je organen, en dan met name je lever) goed kan verwerken. Je lichaam wilt toch van de toxins af en duwt ze daarom maar door je huid naar buiten. (Dat is ook de reden dat veel mensen er in de puberteit extra last van hebben: er racen dan extra grote hoeveelheden hormonen door je lichaam; je lever is ook verantwoordelijk voor de afbraak van hormonen; je lever heeft het dan dus al extra zwaar, waardoor je sneller aan je capaciteit zit. Zelfde geldt voor vetten: je leverfunctie is cruciaal voor het 'verwerken' van vetten; als je lever overbelast wordt (doordat je teveel (slechte) vetten eet) krijg je sneller last van acne.)
- Spul als roaccutane zou ik niet gebruiken.. (tenzij je acne zo erg is dat je er echt veel psychologische schade van ondervindt). Ik moet bekennen dat ik niet het fijne weet van roaccutane, maar volgens mij is het niet een middeltje dat je lichaam helpt/ondersteunt bij het 'verwijderen van toxins'. Het is volgens mij eerder zo dat er bij roaccutane sprake is van symptoombestrijding: je lichaam heeft nog steeds moeite met het verwerken van allerlei toxins, maar de roaccutane onderdrukt de mogelijkheid om de toxins door je huid naar buiten te drukken. Het gevolg is idd geen acne, maar ook dat toxins in je lichaam ophopen. Niet goed voor je lange termijn gezondheid lijkt mij. Vergis je niet in de intelligentie van je lichaam: als je lichaam zo graag van die toxins af wilt dat ie ze door je huid naar buiten duwt dan zal die daar wel een reden voor hebben.

naja, my 2 cents, ik ga slapen

PS. Wat werkt wel; focusen op het minimaliseren van de consumptie van voedsel met veel toxins (dus bij voorkeur idd melkproducten mijden omdat daar relatief veel hormonen inzitten, maar bijv. ook fastfood waar relatief veel overbodige verzadigde vetten inzitten, etc.), en daarnaast het functioneren van je lever ondersteunen. Zoek maar naar 'healthy liver foods'. Wat vaak helpt is veel kurkuma door je eten gooien. Taurine supplementatie wil ook vaak helpen. Verder, regelmatig lekker zweten (zo verliest je lichaam ook toxins). (Wel niet te lang wachten met douchen naar het zweten dan.)


Roa is isotretioine, gerelateerd aan vit.a. wat het doet is gewoon simpel de talgproductie stilleggen/verminderen. En niks met die 'toxins' waar je het over hebt
 
Roa is isotretioine, gerelateerd aan vit.a. wat het doet is gewoon simpel de talgproductie stilleggen/verminderen. En niks met die 'toxins' waar je het over hebt

OK, talgproductie stilleggen dus, zodat je lichaam niet meer in staat is de toxins (met de talg) naar buiten te pushen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven