XXL Nutrition

Acné Roaccutane Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dave2007

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2007
Berichten
467
Waardering
23
En ja hoor het zoveelste roaccutane log. Ik ben dan ook eindelijk aan de roaccutane (2de keer). Eerste keer was ruim 5 jaar geleden.

Ben sinds gister begonnen nadat eindelijk het licht op groen ging omdat de leverwaardes (ALAT & ASAT) binnen de marges zijn.

Dosering: 3 x 20 mg per dag (bij 78 kilo)
Duur: 90 dagen



Merk nu al na één dag het volgende:

drogere huid
misselijk (niet overdreven, maar eetlust is wel stuk minder)
gevoel alsof ik bezopen ben (beetje wazig en duizelig)

Geen last meer van nieuwe uitbraken, maar dat is natuurlijk nog veels te vroeg om te zeggen.

hou jullie op de hoogte
 
Ga ik volgen, zit zelf ook aan de roa, ben er bijna klaar mee, al heb ik nog steeds enkele puistjes.

Sta je overigens onder begeleiding van een dermatoloog?
 
Laatst bewerkt:
Dosering: 3 x 20 mg per dag (bij 78 kilo)
Duur: 90 dagen

3x 20 mg, wow. Ik ben sinds gister ook begonnen met ROA, 1x 30 mg per dag (bij 71 kilo)

Succes ermee!
 
3x 20 mg, wow. Ik ben sinds gister ook begonnen met ROA, 1x 30 mg per dag (bij 71 kilo)

Succes ermee!

Ik zit aan 4x 20mg per dag, meer mag ik niet van m'n dermatoloog. :mad:

Ben 91 kilo nu, maar was 86 aan het begin van m'n kuur....... :cool:
 
3x 20 mg, wow. Ik ben sinds gister ook begonnen met ROA, 1x 30 mg per dag (bij 71 kilo)

Succes ermee!

de kuur wordt meestal gegeven als 1 mg per kg lichaamsgewicht dus in principe zou ik ook hoger kunnen.

Klopt idd dat de huid eerst roder wordt en toch wat meer uitbraken.
 
de kuur wordt meestal gegeven als 1 mg per kg lichaamsgewicht dus in principe zou ik ook hoger kunnen.

Klopt idd dat de huid eerst roder wordt en toch wat meer uitbraken.

Ik vind dat zo raar van die dosering. Ik heb het genomen op 20mg per dag voor 2 maanden en toen waren de pukkels zo goed als weg terwijl ik toen 100 kilo woog.
 
Ik vind dat zo raar van die dosering. Ik heb het genomen op 20mg per dag voor 2 maanden en toen waren de pukkels zo goed als weg terwijl ik toen 100 kilo woog.

Hoe lang had je al acne? Als het door AAS was veroorzaakt trekt het inderdaad veel sneller weg. Echter als je er al jaren last van heb, sinds je pubertijd, dan duurt het echt langggg. Over twee weken heb ik er 5 maanden opzitten, dan vind ik hem weer goeie met de roa. :)
 
Had je het erg met AAS. Toen ik flink last had van acne en nu ook ben ik altijd aan het twijfelen om te gaan kuren met AAS, weet ik temminste de oorzaak van de acne. Ik heb nog nooit gekuurd maar de acne bracht me wel aan het twijfelen. Bij het fitness zie ik de meeste mensen al kijken (en denken) die zal wel gebruiken met zo'n acne op die leeftijd (25). Is natuurlijk een onzin redenatie van mij want door AAS krijg je waarschijnlijk ook (vooral) puisten op je rug en borst (klopt dit?). Nu heb ik 'alleen' in mijn gezicht rest is puntgaaf.
 
bij lichte aas gerelateerde aas acne raad ik het niet aan, dit trekt snel weg en is goed te verhelpen met voeding en natuurlijke middeltjes. mist acne vulgaris dan is roa een must.

roa is echt heftig spul en bestaat nog niet zolang,
 
Hoe lang had je al acne? Als het door AAS was veroorzaakt trekt het inderdaad veel sneller weg. Echter als je er al jaren last van heb, sinds je pubertijd, dan duurt het echt langggg. Over twee weken heb ik er 5 maanden opzitten, dan vind ik hem weer goeie met de roa. :)

Was idd na een kuur van 16 weken.
 
bij lichte aas gerelateerde aas acne raad ik het niet aan, dit trekt snel weg en is goed te verhelpen met voeding en natuurlijke middeltjes. mist acne vulgaris dan is roa een must.

roa is echt heftig spul en bestaat nog niet zolang,

Wat noem jij nog niet zo lang? Mijn dermatoloog schrijft het al 20 jaar voor. Zo heftig is het niet op lage dosissen die prima werken na AAS gebruik.
 
Wat noem jij nog niet zo lang? Mijn dermatoloog schrijft het al 20 jaar voor. Zo heftig is het niet op lage dosissen die prima werken na AAS gebruik.

Wat jouw dermatoloog doet maakt mij niet uit:p, die moet ook maar voorschrrijven om zijn premie`s te behalen. in de vs spanje, duitsland en frankrijk is het spul al van de markt geplukt.het is idd al vanaf de jaren 80 in gebruik.

dat je er bloed voor moet prikken is heus niet voor niks, hier op dbb heerst een beedje een taboe of het allemaal niks doet en alles zomaar ongeoorlooft kan.maar bij mij was mijn golestorol tijdens mijn kuur helemaal top maar eenmaal aan de roa steeg die naar 8,6 en dat is niet laag.

Maar wel is uit onderzoek gebleken dat het middel de stofwisseling in de hersenen verlaagt in juist dat deel van de hersenen waar de stemming wordt gereguleerd. ik heb ook een flinke dip ervaren,en een paar bekenden ook
bron: Int Clin Psychopharmacol, 2005; 20:39-41
Farma`s willen nog wel een wat bijwerkingen geheim houden.


tis goed spul het werkt top! alleen er niet niet in het minste of geringste naar gegrepen worden, ikzelf heb de horror acne vulgaris gehad dan kan je niet anders maar volgens mij zitten er hier best wat eideltuitjes die voor 20 puistjes al aan de roa gaan

my2 cents zoals ze dat noemen toch
 
Wat jouw dermatoloog doet maakt mij niet uit:p, die moet ook maar voorschrrijven om zijn premie`s te behalen. in de vs spanje, duitsland en frankrijk is het spul al van de markt geplukt.het is idd al vanaf de jaren 80 in gebruik.

dat je er bloed voor moet prikken is heus niet voor niks, hier op dbb heerst een beedje een taboe of het allemaal niks doet en alles zomaar ongeoorlooft kan.maar bij mij was mijn golestorol tijdens mijn kuur helemaal top maar eenmaal aan de roa steeg die naar 8,6 en dat is niet laag.

Maar wel is uit onderzoek gebleken dat het middel de stofwisseling in de hersenen verlaagt in juist dat deel van de hersenen waar de stemming wordt gereguleerd. ik heb ook een flinke dip ervaren,en een paar bekenden ook
bron: Int Clin Psychopharmacol, 2005; 20:39-41
Farma`s willen nog wel een wat bijwerkingen geheim houden.


tis goed spul het werkt top! alleen er niet niet in het minste of geringste naar gegrepen worden, ikzelf heb de horror acne vulgaris gehad dan kan je niet anders maar volgens mij zitten er hier best wat eideltuitjes die voor 20 puistjes al aan de roa gaan

my2 cents zoals ze dat noemen toch

ik vind jouw mening wel erg kort door de bocht en volgens mij zijn degene die hier reageren degene met (ernstige) acne vulgaris (inclusief mij). Voor de 20 puistjes ga ik ook echt niet aan de roa, maar daar is totaal geen sprake van. En wat betreft cholesterol wacht ik af, ik heb sowieso te lage waardes zit rond de 3.0 dus mag zeker wat omhoog.

Verder is het bloedprikken nodig om te bepalen of de lever in dusdanige conditie is om de behoorlijke hoge dosis vitamine A aan te kunnen (wordt opgeslagen in de lever). Heb je bijvoorbeeld al slechte leverwaardes kan deze kuur ervoor zorgen dat je met chronische leverproblemen te maken krijgt (hepatitis) of acuut.

Wat betreft de stemmingsinvloeden heb ik nog geen ervaring. Idd ik heb gelezen dat dit middel verantwoordelijk zou zijn voor depressiviteit maar als mijn ance weg is gaat mijn stemming er zo op vooruit dat dit makkelijk die invloed overtreft:D


Update: nu 4de dag en huid/gezicht is redelijk droog en roodheid is wat toegenomen eveneens paar kleine onstekingen. Echter alle andere ontstekingen 'vervellen' en vallen er zo af.

Trouwens wat vinden jullie van schoonheidsbehandelingen tijdens een roaccutane kuur. Wilde alle rotzooi eruit laten duwen omdat als het goed zich nu geen nieuwe verstoppingen meer voordoen. En welke behandeling/masker raden jullie aan of af (en ja microdermasie moet ik zeker niet doen)?
 
Ja het boeit mij ook niet wat mijn dermatoloog allemaal doet, maar als mijn dermatoloog het al 20 jaar voorschrijft, mag ik aannemen dat het al minstens 20 jaar op de markt is. Helemaal omdat ik zelf 'n generieke slik.

Depressie, suicidegedachten, suicidepoging en suicide staan gewoon in de bijsluiter, of bedoel je andere bijwerkingen die geheim worden gehouden?

Welke dosis slikte je overigens dat je cholesterol zo verhoogd was?? Slik zelf 80mg per dag en m'n cholesterol is prima.

Enige wat ik van die 80mg per dag merk is droge huid, droge lippen en sporadisch bloedneuzen.
 
Nou, vandaag zit ik bijna een week aan de roaccutane. Acne is toegenomen, normaal had ik 'alleen' last van de wangen en kin. Nu ook voorhoofd allemaal kleine rode puistjes (?) of ontstekingen. Verder is de huid droger, niet overdreven droog behalve de lippen. Degene die ook aan de roaccutane zijn geweest of zijn klopt het dat de acne eerst flink toeneemt ?!?

De lippen zijn echt goed droog en doen pijn en trekkerig gevoel. Maar met insmeren valt dit ook weer reuze mee.

Hebben jullie nog tips voor creme's voor de lippen?

Voor de rest probeer ik zo min mogelijk aan de huid te komen.

's ochtend wassen hypoallergene zeep (dermolin) + dagcreme (sebamed)
's avonds wassen met hypoallergene zeep (dermolin) + nachtcreme (sebamed)

grt
Davy
 
Creme huid: Cetomacrogol
Creme lippen: Aquaphor, alleen te krijgen op www.roaccutanekuur.nl

Verder, ja, het komt vaak voor dat het in het begin veregerd. Verder komt het ook vaak voor dat bij het bij dosisverhogingen eerst wat verergerd.
 
Update 23-10-2010

Na 9 dagen roaccutane begint nu echt de acne te verminderen.
Ik heb van dag 4 t/m 7 flink last gehad, veel nieuwe uitbraken, ENORME roodheid, droge lippen.

Op dag 8 beginnen de ontstekingen af te nemen en ook de roodheid, verder ziet de huid veel egaler uit. wel nog droge lippen maar aquaphor is besteld.

Ben nu van plan om een acne schoonheidsbehandeling te doen om alle verstopping en ontstekingen weg te werken die niet vanzelf eruit gaan.

medicatie:

1. hetzelfde 3 x 20 mg per dag

2. Zink gluconaat 2 x 25 mg per dag (ruim voor de maaltijd)
*wat blijkt roaacutane werkt beter (lees vitamine A wordt beter opgenomen) als er voldoende zink aanwezig is. tevens zorgt zink voor vermindering van sebum (talg) afgifte. één plus één is drie dus.

3. biergist (PAX) 5 x 3 per dag

[Link niet meer beschikbaar]

verder geen alcohol, cola light (aspartaam) en fytine brood.

grt Davy
 
Weet niet of het al gezegd is, maar 90 dagen op 40mg / dag is vééls te kort !
 
Weet niet of het al gezegd is, maar 90 dagen op 40mg / dag is vééls te kort !

het is sowieso niet 40 maar 60 mg (3 x 20), als je goed rekent. Zoals het nu uitziet krijg ik de kuur voor 3 maanden maar waarschijnlijk 4 mnd. Maar waarom is het veels te kort? Lees dat veel mensen kuren op 40 mg of zelfs nog minder.
 
het is sowieso niet 40 maar 60 mg (3 x 20), als je goed rekent. Zoals het nu uitziet krijg ik de kuur voor 3 maanden maar waarschijnlijk 4 mnd. Maar waarom is het veels te kort? Lees dat veel mensen kuren op 40 mg of zelfs nog minder.

Sorry, heb ik verkeerd gelezen ! Kijk, ik heb 30 mg / dag genomen voor VIJF maand en een maand later kwam het gewoon weer terug... Nu zit al 10 maand on met 40 mg / dag, mijn kuur is uitgezeten, maar moet nu nog even onderhouden voor de zekerheid dat het niet terug komt.

Ik zou gewoon naar een dermatoloog gaan ipv een gewone dokter.
 
Back
Naar boven