AndroidHealthClinic

Acne...! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
14.970
Waardering
30
Ik heb nooit last van acne gehad maar sinds een paar maanden zit ik helemaal onder en niet zo'n klein beetje ook. Mijn hele gezicht en rug/schouders zitten vol... :eek: Waar kan het aan liggen dat ik dit pas nu op mijn 19e krijg? Ik heb namelijk altijd een glad gezicht zonder puistjes gehad.
 
owned1.jpg



;) Iets anders gaan eten of drinken een paar maanden geleden? Dat lijkt me het meest logisch...
 
Meer drinken. Ik krijg ook acne als ik te weinig drink. 5 liter vloeistof per dag = zo goed als acnevrij op gezicht.
 
Je kan het ook krijgen van supplementen te gebruiken is mij ook overkomen mijn halve rug staat er vol van puur van supplementen.Het kan daar aan liggen denk ik .
 
laatste tijd krijg ik ook stedes meer, vooral op mn gezicht eigenljik.

enige dat ik kan bedenken is dat ik minder water ben gaan drinken. toch maar weer eens wat meer gaan drinken dan
 
Ik heb nooit last van acne gehad maar sinds een paar maanden zit ik helemaal onder en niet zo'n klein beetje ook. Mijn hele gezicht en rug/schouders zitten vol... :eek: Waar kan het aan liggen dat ik dit pas nu op mijn 19e krijg? Ik heb namelijk altijd een glad gezicht zonder puistjes gehad.

je zit in de pubertijd my friend

je word een man :D
 
Van veel eiwitten kun je puisten krijgen. Zodra ik mijn eiwitinname naar bulkniveau breng (wat het al maanden niet meer is) krijg ik ze overal op mijn rug en borst/schouders. Op mijn gezicht nauwelijks.
 
hmm dit heb ik ook. Normaal had ik nooit last van acne maar nu ineens wel en vooral op mn gezicht.
 
hier wordt beweerd dat alleen genoeg water drinken geen voldoende voorwaarde is. (GI waardes -> insuline)



De toegestane stoffen: Graanproducten:

*vlokken:

Vlokken van rijst, tarwe, gerst, haver, gierst, boekweit of mais kunnen gebruikt worden in muesli, pap, soep, pannenkoeken en brood. Gerstpap en havermout zijn erg lekker (met soja te bereiden).

*bruin brood

Men vindt deegwaren (macaroni en spaghetti) van volle granen, zoals tarwe, boekweit, gerst.

Peulvruchten:

*linzen

Linzen hebben een hoog gehalte aan eiwitten, ijzer, fosfor, magnesium en zijn goed verteerbaar.

*kikkererwten

Ze zijn rijk aan eiwitten, mineralen en vitamine B. Hun vetten zijn onverzadigde vetzuren.

*azuki ‘s

Het zijn rode bonen afkomstig uit Japan. Ze hebben een opmerkelijke voedingswaarde en geven vrijwel geen gisting. Men beweert dat azukibonen uitgezette weefsels doen samentrekken.

*andere peulvruchten

Sperziebonen, tuinbonen, bruine en witte bonen, doperwten en spliterwten.

Groenten:

*rode bieten

Rode biet bevat rubidium dat de spijsvertering bevordert. Ze is bloedzuiverend, ontlastend voor lever en nieren, helpt urinezuur te verwijderen en bevordert de celvernieuwing. Rode bietensap met een beetje vers ananassap is lekker als drank.

* selderij

Selderij bevordert de eliminatie van afvalstoffen, stimuleert de werking van lever en nieren en verhindert een verzuring van het bloed. Selderijsap kan men met allerlei andere groentesappen mengen, zoals wortel, tomaat, prei etc..

*andere groenten

kervel: zuiverend - laxerend

komkommer: lost urinezuur op en verwijdert het.

prei: antiseptisch - diuretisch - laxerend -kalmerend

radijs: urine afdrijvend en zuiverend (lever, nieren)

sla: rijk aan cellulose (goed voor peristaltisme - laxerend)

tomaat: bloedverdunnend - versoepelt de bloedvaten

peterselie: zuiverend - bevat veel calcium waterkers: zuiverend - urine afdrijvend spinazie: laxerend - remineraliserend

asperge: bloedzuiverend

ui: bloedsuikerverlagend - urine afdrijvend

Fruit:

aardbei: desinfecterend - ontgiftend abrikoos: weefsel hernieuwend ananas: bevat verterend enzym (papaine) appel: bloedzuiverend - ontgiftend - diuretisch - helpt bij de eliminatie van afvalstoffen - stimuleert en ontlast de lever - krachtige spier en zenuwtonicum banaan: zetmeelhoudend - zeer voedzaam (met mate eten).

blauwe bosbes: darmreinigend citroen: ontgiftend - zuiverend voor bloed en lymfe

dadel: laxerend framboos: laxerend kers: bloedzuiverend - desinfecterend

kiwi: rijk aan vitaminen en mineralen

mandarijn: bloedzuiverend maar zachter als sinaasappel

meloen: rijk aan vitamines A en C

papaya: verterend enzym (papaine)

peer: bloedzuiverend - ontlast en zuivert nieren

perzik: bevordert de spijsvertering en de eliminatie van gifstoffen

pompelmoes: zuiverend

pruim: laxerend - ontgiftend rabarber: laxerend

sinaasappel: bloedzuiverend

vijg: laxerend

zoete druif: zuiverend - ontlast de lever

zwarte bes: vitamine Bi 2



ACNÉ een oplosbaar probleem

Ikzelf had er wat last van als ik tegen de twee liter melk dronk per dag. Dan ben ik overgeschakeld naar meer yoghurt en kwark eten, aangezien dit gemakkelijker verteerd.

verder:

Het eten van veel geraffineerde suiker en zetmeel verhoogt de kans op acne, zegt een nieuwe Amerikaanse studie. De moderne voedselproductie van brood, granen, chocolade enz. op basis van geraffineerde suikers, verhoogt de productie van insuline door het lichaam wat op zijn beurt aanleiding geeft tot een verhoogde productie van mannelijke hormonen. Dit leidt tot een verhoogde afscheiding van sebum door de huid, waardoor de huidporieën dichtslibben en acne kan ontstaan.
De studie bestudeerde de voedingsgewoonten van twee primitieve stammen in Papua New Guinea en Paraguay die leven van de jacht en de visvangst en waar acne niet voorkomt. Volgens de onderzoekers kan dat alleen verklaard worden door de voedingsgewoonten. Zij raden dan ook aan om vooral voedsel te eten met een lage glycemische index (zoals verse groenten en fruit, onbewerkte graanproducten, mager vlees en vis). Geraffineerde producten hebben daarentegen een hoge glycemische index, wat betekent dat ze een snelle verhoging van het suikergehalte van het bloed veroorzaken.
De studie onderzocht evenwel niet of er mogelijk ook genetische factoren meespelen die zouden kunnen verklaren waarom bij die twee stammen geen acne werd vastgesteld.
Bron: Archives of Dermatology, december 2002


Westers dieet verhoogt risico op acne    [www.gezondheid.be]   

maar ja... Bij ernstige acne is het mss toch beter om eens bij de dokter te gaan voor zalfkes e.d.
 
Kort samengevat:
beetje gelul in mijn artikel om tot de conclusie te komen da ge maar eens naar de dokter moet gaan voor zalfkes :toilet:
 
Gebruik een goeie scrub om de dag en elke dag unicura zeep onder de douche gebruiken en direct erna je wassen met aloe vera zeep, sterk hydraterend. Helpt goed bij mij.
 
Uit american Psycho, wie weet helpt het wel :)

"Patrick Bateman: I live in the American Gardens Building on W. 81st Street on the 11th floor. My name is Patrick Bateman. I'm 27 years old. I believe in taking care of myself and a balanced diet and rigorous exercise routine. In the morning if my face is a little puffy I'll put on an ice pack while doing stomach crunches. I can do 1000 now. After I remove the ice pack I use a deep pore cleanser lotion. In the shower I use a water activated gel cleanser, then a honey almond body scrub, and on the face an exfoliating gel scrub. Then I apply an herb-mint facial mask which I leave on for 10 minutes while I prepare the rest of my routine. I always use an after shave lotion with little or no alcohol, because alcohol dries your face out and makes you look older. Then moisturizer, then an anti-aging eye balm followed by a final moisturizing protective lotion."
 
:roflol: Die film is bruut. Maar zo'n dagelijkse routine is wel ernstig;)
 
Back
Naar boven