MuscleMeat

Nieuws Acteur Jeroen Willems overleden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tymboo

Colossal Veteran
Elite Member
Challenge
15 jaar lid
Lid geworden
12 jun 2007
Berichten
17.215
Waardering
14.126
Lengte
1m87
Massa
120kg
Acteur Jeroen Willems is vandaag onverwacht op vijftigjarige leeftijd overleden. Dat bevestigt een woordvoerder van het Amsterdamse theater Carré. Hij werd onwel tijdens een repetitie voor het 125-jarig jubileum van Carré.
Volgens belangenvereniging voor acteurs Acteursbelangen stierf Willems als gevolg van een hartstilstand.

Willems zou vanavond op de planken staan in Carré. Het gala ter ere van het 125-jarig jubileum van Carré vanavond gaat vanwege zijn overlijden niet door, heeft Carré besloten. De woordvoerder van Carré laat weten: “125 jaar Carré moet een feestelijke avond zijn, dat kan niet met dit sterfgeval.” Onder anderen koningin Beatrix zou bij het feest in Carré aanwezig zijn.

WILLEMS ONTVING EEN GOUDEN KALF IN 2012
In 1994 ontving Willems de Mary Dresselhuysprijs voor beste acteur en in 1999 ontving hij een Gouden Kalf-nominatie voor de beste acteur in de korte film Zaanse Nachten. In 2001 werd hij weer genomineerd voor zijn rol in Nynke en in 2004 werd hij onderscheiden met de Louis d’Or voor zijn rol in La Musica Twee en voor de voorstelling Brel de Zoete Oorlog. In 2010 ontving Willems een Gouden Kalf voor beste mannelijke bijrol als Claus in Majesteit. In 2012 won hij een tweede Gouden Kalf, voor zijn hoofdrol als beste acteur in de film Cop vs Killer.

Willems, in 1962 geboren in Maastricht, doorliep de Toneelacademie Maastricht en begon zijn carrière bij Theatergroep Hollandia. Daar was hij onder andere te zien in theaterproducties als Twee Stemmen en La Musica. Hij werkte ook bij gezelschappen als Zuidelijk Toneel Hollandia en Het Nationale Toneel.

Daarnaast speelde hij in televisieseries als Bij Ons in de Jordaan, Stellenbosch, Bellicher, De Troon en Lijn 32. Ook vertolkte hij rollen in films als De Passievrucht, Brel (als Jacques Brel), Ocean’s Twelve, Zomerhitte, Komt een vrouw bij de dokter en Simon. Dit jaar was Willems nog te zien in de televisiefilm Cops vs Killer.

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/12/03/acteur-jeroen-willems-50-overleden-aan-hartstilstand/

Eeuwig zonde, veel te jong en zo onverwachts. Vond dit een fantastische acteur, één van de beste van de afgelopen jaren in Nederland.
 
Hoorde het ook vanavond op het nieuws. Jammer, hij was zeker een goede acteur, en zette die duistere rollen ook goed neer.
 
Zonde:( Vond hem erg goed in de film: Cop vs killer.
 
ben ik de enige die nog nooit van deze dude gehoord heeft :o
 
Ook zijn gezicht zegt jullie niks jongens ?
 
he-le-maal niet bekend ...
 
media_xl_1445262.jpg
 
had de foto al gegoogled, zegt me nog niets :o
 
zal wel bekend zijn bij soap kijkend nederland, de plaatselijke Jan van den Bossche ofzo

Tja, hij zat ook in Ocean's Twelve. En die heb ik zeker gezien. Maar is me dus niet bijgebleven
 
Ook al heb ik nooit een film van hem bekeken. Rip Willem.
 
Back
Naar boven