XXL Nutrition

Activiteiten factor vermelden bij berekenen energiebehoefte (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FrankSnip

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 mrt 2011
Berichten
2.317
Waardering
122
Lengte
1m87
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
Wellicht een idee om in het topic over het berekenen van je energiebehoeft (http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/) ook te vermelden wat de activiteitenfactor is.

Ik draag dit voor, gezien het veelvuldig voorkomt dat men netjes via dat topic hun energie behoefte uitrekend, maar niet van het bestaan af weet van een activiteiten factor.

vervolgens maken ze dus een voedingsschemanaar hun verbruik, wat dus veels te laag is, dit kan al voorkomen worden door simpel dat topic iets aan te passen?

Activiteitsfactor:
x 1.2 = Weinig of geen training, kantoorwerk
x1 .375 = Lichte training/sport 1-3 dagen per week
x 1.55 = Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
x 1.75 = Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x
x 1.9 = Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk oftwee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.
 
Dankjewel, dit heeft me geholpen om mijn totale behoefte te berekenen :)
 
Heb je nou als student, met 3 keer per week intensieve krachttraining 1,375 of 1,55 volgens jou?
Want dat scheelt nogal!
 
Ik vind kcals een getal.
Het der volgens mij om wat je lichaam der mee kan.

Probeer gewoon een beetje opgevoel te eten.
En staar niet blind naar getallen.

En je kunt ook alles meten je buik been nek opvang.

Mog je naar 4 weken 3 cm zijn bij gekome rond je middel.

Ja dan zal je iets fout doen.

Pas je voeding ook op je training af.

Bij een been of rug training zal je meer verbruiken.
Dan bij schouders of brost kwa engerie
 
Ik vind kcals een getal.
Het der volgens mij om wat je lichaam der mee kan.

Probeer gewoon een beetje opgevoel te eten.
En staar niet blind naar getallen.

En je kunt ook alles meten je buik been nek opvang.

Mog je naar 4 weken 3 cm zijn bij gekome rond je middel.

Ja dan zal je iets fout doen.

Pas je voeding ook op je training af.

Bij een been of rug training zal je meer verbruiken.
Dan bij schouders of brost kwa engerie

+1
Maar als je bijvoorveeld gaat beginnen met cutten is het toch fijn om eerst een schema te maken en dat globaal aan te houden in de beginperiode. Hoe meer je weet over eten hoe
meer je het uit de losse pols kan doen. Maar dit topic kan wel helpen bij het maken van een geraamte voor je voedingsschema.
 
Ik dacht eerst dat 3000 kcals per dag wel erg veel was voor mij.

Maar nee ik moest zelf meer eten en werd tot me verbazing.
Werd ik zelf wat slanker en nam wat in vvm toe.

Kreeg ook veel advies op de sportschool.

Maar mijn doel is geen bodybuilding.
Wil gewoon wat strakker worden en me fitter voellen
 
Heb je nou als student, met 3 keer per week intensieve krachttraining 1,375 of 1,55 volgens jou?
Want dat scheelt nogal!

Wil ik ook graag weten want ik train best intensief 3 maal per week. Ruim 30-45 minuten kt gevolgd door 45 minuten cardio.
 
heel bruikbaar!
 
Ik vind kcals een getal.

dat klopt,

maar ik zie hier vaak dat men toch die factor vergeet, en dan zit je in je voeding toch al vaak een 700kcal ernaast. Dat is niet niks...

denk je goed bezig te zijn, en dan werkt het nog niet, om er vervolgens achter te komen dat je er zoveel nog naast zit...

het is natuurlijk maar een richtlijn, maar bewezen hier op het forum dat die richtlijn voldoet.

maar dan moet de richtlijn wel juist worden geformuleerd, ipv enkel je basisbehoefte en niet te spreken over een activiteiten factor, terwijl die toch ook belangrijk is...

En het zou een kleine ingreep zijn dit stukje bij het topic te voegen in de voedingsectie in de post waar je je energie behoefte berekent.

Doet iedereen het in 1x goed :)

Jammer dat er nu ruim 4 maanden later nog niks met mijn tip is gedaan.....
 
dat klopt,

maar ik zie hier vaak dat men toch die factor vergeet, en dan zit je in je voeding toch al vaak een 700kcal ernaast. Dat is niet niks...

denk je goed bezig te zijn, en dan werkt het nog niet, om er vervolgens achter te komen dat je er zoveel nog naast zit...

het is natuurlijk maar een richtlijn, maar bewezen hier op het forum dat die richtlijn voldoet.

maar dan moet de richtlijn wel juist worden geformuleerd, ipv enkel je basisbehoefte en niet te spreken over een activiteiten factor, terwijl die toch ook belangrijk is...

En het zou een kleine ingreep zijn dit stukje bij het topic te voegen in de voedingsectie in de post waar je je energie behoefte berekent.

Doet iedereen het in 1x goed :)

Jammer dat er nu ruim 4 maanden later nog niks met mijn tip is gedaan.....



Klopt ,

Ik moet meer dan 800 Kcal meer eten dan mijn verbruik. Anders kom ik geen gram bij & verbrand ik vet ...
 
damn, dan moet ik nog een ruime 500kcal meer eten op te cutten
 
Nog steeds jammer dat er nu ruim 5mnd later nog steeds niks mee wordt gedaan, zelfs na wat positieve reacties....
 
Inderdaad jammer
 
Back
Naar boven