AndroidHealthClinic

Activiteitenlevel in MyFitnessPal

Bezoekers in dit topic

Ron1

Cool Novice
Lid geworden
8 jul 2015
Berichten
65
Waardering
19
Lengte
1m82
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik track sinds een paar weken wat ik eet in MyFitnessPal. Ben mezelf doelen gaan stellen, en dat gaat redelijk goed. Ben me daardoor meer bewust geworden van hoeveel calorieen (en welke) overal in zitten.
Wat ik ook mooi vind is dat op m'n iPhone m'n activiteiten (stappen, krachttraining) via apps naar MyFitnessPal gesynced worden. Wat ik dan weer verwarrend vind is welk activiteiten nivo ik moet instellen: ik zie mezelf als "Active" (sport zo'n 4-5 keer in de week, waaronder 1-2x cardio en 3x kracht), maar die worden er nog bij opgeteld als extra verbrandde calorien. Tellen deze dan effectief dubbel, en zo ja, moet ik dan "Lightly active" kiezen?
 
Wat voor werk (en thuisactiviteiten) doe je ? Hoe actief ben je daarmee ?
 
Kantoorwerk, ik loop wel veel heen en weer, maar dat telt op bij m'n stappen. Thuis sport ik (dus ook gelogd), verder niet heel veel actiefs. Ik fiets naar m'n werk, maar kan dat tegenwoordig ook laten loggen
 
Mwah dan zou ik gewoon een gemiddeld level (is 3 volgens mij) instellen.

Toch pas in de praktijk kom je erachter wat je onderhoud werkelijk is.
MFP geeft slechts richtlijnen.

Ik weet niet of je nu bulkt, cut of op "onderhoud" eet, maar wat je ook doet, enige conclusies kun je wel trekken.
Vanuit "onderhoud" anticiperen lijkt me het makkelijkste.

Maar meet wekelijks je gewicht ('s morgens zelfde tijd na het ontlasten), meet ook je taille.
Zo zie je of je aankomt of afvalt en dus of je teveel te weinig of genoeg binnen krijgt.
 
Thanks. Ben nu aan het cutten, en heb m'n doel-calorien in mfp ingesteld op 1900. Met de gemiddelde activiteiten op een dag kom ik dan op 2300-2400 uit, en das ongeveer 500 lager dan de 2800 die ik nu heb berekend als onderhoud. Gaat tot nu toe goed, maar hoopte dat er duidelijker richtlijnen voor mfp op dat vlak waren
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Om dubbel tellen te voorkomen, zou ik mijn activiteitenlevel op MFP inderdaad zo laag mogelijk zetten. Alle beweging die je krijgt, wordt immers automatisch gesynchroniseerd. Ik gebruik zelf een Fitbit in combinatie met MFP en heb mijn activiteitenlevel op "niet erg actief" gezet. Dat lijkt redelijk nauwkeurig te werken.
 
Veel mensen schatten zichzelf veel te actief in. Een training duurt hooguit 2uur, dan heb je nog 22uur over! Het is dus veel belangrijker wat je de overige tijd doet. Ik zou zo laag mogelijk inzetten en adjust accordingly.

Ik zit met mijn kantoorwerk wat ik 4 van de 5 dagen vanuit huis doe op sedentary.
 
Back
Naar boven