Fitness Seller

Activiteitsniveau

Bezoekers in dit topic

Xerceng

Novice
Lid geworden
21 feb 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
60kg
Ik zit te twijfelen over mijn activiteitsniveau, ik heb deze nodig voor de calorie berekening.

Ik werk 3 dagen in de week ongeveer 2 uurtjes per keer als vakkenvuller, voor de rest fiets ik alleen naar school (20 min. Totaal per dag). Wat is mijn activiteitsniveau, 1 of 2?

  1. Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
  2. Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
  3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
  4. Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
  5. Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera— x 1.9
 
hoe vaak per week sport je?
 
je activiteitsniveau moet je wel inclusief jej sporten bepalen. ;)
 
je activiteitsniveau moet je wel inclusief jej sporten bepalen. ;)

Dus als ik 3 dagen per week wil sporten dan heb ik dus activiteitsniveau 3. Daarbovenop komt ook nog 20% qua caloriën voor bulken?
 
Ik zou met +10% beginnen en mikken op 0.3-0.5 kilo per week, op +20% zul je al best wat vet gaan aanzetten.

 
Ik zou met +10% beginnen en mikken op 0.3-0.5 kilo per week, op +20% zul je al best wat vet gaan aanzetten.

Dit! En kijk dan eens rustig aan wat je er van merkt. Probeer elke week bij te houden wat je gewicht is, wat je VP is eventueel, en wanneer hier iets bij komt zit je goed, wanneer er iets af gaat of je gelijk blijft kun je altijd nog verhogen.

Probeer wel wekelijks te wegen, en niet maandelijks, zodat je op tijd in kan grijpen mocht het de verkeerde kant op gaan.
 
Ik zou met +10% beginnen en mikken op 0.3-0.5 kilo per week, op +20% zul je al best wat vet gaan aanzetten.

Dit! En kijk dan eens rustig aan wat je er van merkt. Probeer elke week bij te houden wat je gewicht is, wat je VP is eventueel, en wanneer hier iets bij komt zit je goed, wanneer er iets af gaat of je gelijk blijft kun je altijd nog verhogen.

Probeer wel wekelijks te wegen, en niet maandelijks, zodat je op tijd in kan grijpen mocht het de verkeerde kant op gaan.

Bedankt voor jullie reactie! Ik ga er zeker iets mee doen :).

Als ik het goed heb begrepen is mijn activiteitsniveau dus 3?
 
Ja, maar onderhoud verschilt per persoon wel wat, dus let vooral op je gewichtstoename. Als je stabiel blijft zit je op onderhoud, anders er boven/onder. Probeer gewicht maximaal 0.5 kilo per week te verhogen/verlagen.

 
Back
Naar boven