AndroidHealthClinic

Adductor voelt niet goed (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rina

Novice
Lid geworden
10 jan 2016
Berichten
4
Waardering
1
Hallo,
Ik heb al wat langer gevoel van spanning in mijn rechter adductor. De laatste weken is die spanning erger geworden. Met sommige oefeningen straalt het uit naar mijn bilspier. Het doet geen pijn, maar het voelt niet goed.

Wat me opvalt:
- Soms als ik sta of loop en ik keer naar rechts dan voel ik soms dat de spier trekt waardoor ik heel even uit balans raak.
- Als ik op de grond lig (benen gestrekt) en ik til mijn rechterbeen omhoog dan voel ik spanning in mijn adductor.
- Bij oefeningen zoals spiderman-planks dan voel ik meer spanning wanneer ik mijn linkerbeen naar mijn elleboog buig.

Ik heb online gezocht naar tips wat ik zelf zou kunnen doen om de klachten te verminderen, maar ik heb nog niet echt iets gevonden waar ik mee verder kan. Ik heb wel gezien dat het als het erger wordt problemen kan veroorzaken bij het goed uitvoeren van de squat.

Is er iemand die mij tips zou kunnen geven? Welke oefeningen moet ik vooral niet doen en wat kan ik doen om die spier weer soepel te krijgen? Ik ben maar begonnen met het stretchen van mijn adductors en bilspieren, maar ik weet er eigenlijk maar twee stretch oefeningen.
 
Zelf heb ik het in mn linkerbeen.
Google eens hipflexor stretches dan kom je een heel eind.
En kijk gelijk je hele houding na.
Je lichaam is 1 unit.
Had zelf uiteindelijk van voor over rollende schouders.

Is tegenwoordig heel normaal door het vele zitten
 
  • Like
Waarderingen: Rina
Bedankt voor je reactie. Hele houding is inderdaad het grootste probleem. Met werk en omscholen zit ik tegenwoordig gemiddeld 12 uur achter een bureau. Heb inderdaad ook problemen met linker hip flexor. Maar daar heb ik al langer last van en dat blijf ik bijhouden met oefeningen. Ik heb inmiddels ook al goeie oefeningen gevonden voor de adductor-klachten.
 
Nog een tip regelmatig filmrollen :)
 
Back
Naar boven