XXL Nutrition

Ademhaling probs.

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1990_1

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jun 2006
Berichten
6.968
Waardering
1
Door steeds zwaardere gewichten te gaan gebruiken heb ik steeds meer moeite met m'n ademhaling: het is zwaar om in te ademen en krijg ik niet genoeg lucht om de oefeningen goed uit te kunnen voeren.

Zijn hier manieren voor of is het een kwestie van oefenen?

(Btw, ja, ik weet dat ik moet uitademen bij het kracht zetten, dit probeer ik dan ook altijd.)
 
ik heb dat bij zware crunches, maar dan voer je de oefening gewoon te zwaar uit.
 
breathing style

bv sqaut bovenaan even stoppen....diep inadmen en de volgende rep......weer ff rusten en weer een rep

werkt ook goed bij een bench of een barbell curl......voor buikoefeningen heb ik helaas geen oplossing aangezien je meestal hier net even kunt rusten [licht wel aan welke oefening je doet] maar je kunt het eens proberen
 
bij zware squats heb ik dit ook precies of je middenrif wordt geplet
 
jup ik ook, vandaag bij rug.. dan kom ik niet goed uit met mn adem
 
Iemand ook nog een oplossing voor dit probleem, zo te zien ben ik niet de enige...gelukkig
 
Tsja, zonder je "manier" van ademhalen te zie valt er eigenlijk weinig te zeggen.

-Mischien haal je wel gewoon op het verkeerde moment adem?
-Mischien gebruik je wel een strak zittende riem die het onderste deel van de longen dicht drukt waardoor je niet diep genoeg kan ademen?
-Mischien doe je de reps wel heel snel waardoor je ook te snel gaat ademen?

enz.
 
nogmaals; ga je niet gewoon te zwaar. ik neem aan dat als je alles degelijk opbouwt je daar niet zo snel last van zou moeten krijgen. misschien laatste reps (en heb je het alleen bij bepaalde oefeningen-want dat word mij niet helemaal duidelijk hier)
 
Back
Naar boven