AndroidHealthClinic

ader geknapt? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lickety-split

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
476
Waardering
0
Een maand of 2 geleden was ik lekker hard biceps aan het trainen. Eigenlijk iets te hard, waarna ik thuis ineens last kreeg van mijn linkerbicep, een soort stekend gevoel. Ik had er toen een paar dagen last van en heb toen ook niet getraint. Maar wat bleek: er loopt een soort rode kronkelende ader van +/- 3cm. over mijn bicep liep die er eerst natuurlijk niet zat. . En die zit er nu nog steeds....

Is dit een ader die geknapt is ofzo? Trekt dit nog weg? want het ziet er niet uit. Af en toe voel ik het weer een beetje steken in die arm tijdens het trainen zoals vandaag tijdens borst (flyes). Tijdens het trainen zwelt het ook op en is het nog duidelijker te zien.
 
Is waarschijnlijk idd een gesprongen ader. Is niet veel aan te doen denk ik. Je kan een arts raadplegen als het echt lastig of lelijk begint te worden. Soms zie je mensen met zulke gesprongen of verdikte aders in de kuiten, bovenbenen enz.
Ik zou voorlopig even rustig aan doen, niet te zware gewichten pakken.
 
biceps gaan idd maar eventjes op een laag pitje. beginnend met een week rust. Ik hoop dat het met een tijdje bijtrekt en dat het niet meer te zien is, maar de eigenaar van de sportschool zegt dat het wel lang kan blijven maar dat het wel weg gaat. Ik heb nog een of ander zalfje van hem gekregen :D , hij dacht dat het misschien wat zou kunnen helpen om afvalstoffen weg te laten voeren waardoor het beter zou herstellen.
 
Originally posted by lickety-split
biceps gaan idd maar eventjes op een laag pitje. beginnend met een week rust. Ik hoop dat het met een tijdje bijtrekt en dat het niet meer te zien is, maar de eigenaar van de sportschool zegt dat het wel lang kan blijven maar dat het wel weg gaat. Ik heb nog een of ander zalfje van hem gekregen :D , hij dacht dat het misschien wat zou kunnen helpen om afvalstoffen weg te laten voeren waardoor het beter zou herstellen.

zou sowieso ff langs dokter gaan om het zeker te weten...
 
jajkes een geknapte ader! Heb eens gelezen van iemand met een geknapte oog ader terwijl m aan het leg-press aant doen was (van al die bloed die naar je hoofd komt)
 
nou dat scheelde denk ik bij mij ook niet veel op de legpress.. was klaar stond op, en pats steek in me kop van jewelste....

en dizzy..

ff paar minuten gewacht, toen werd het minder en ben ik doorgeragt.
 
geknapte ader in je oog ?? damn, that's pretty bad! Bij mij is het niet zoon verschrikkelijk gezicht hoor, het staat alleen voor geen meter. Tis een adertje van ong. 3 mm breed, niet zo'n dikke leiding, die ik trouwens toch van mezelf niet heb, wel raar, een trainingsmaat van me heeft echt van die enorm dikke aders lopen over ze'n armen, terwijl je bij mij echt gewoon nooit een ader ziet, ja alleen nu die rode kapotte. Dit is zeker genetisch bepaald ofzo.
 
Originally posted by KaLe
nou dat scheelde denk ik bij mij ook niet veel op de legpress.. was klaar stond op, en pats steek in me kop van jewelste....

en dizzy..

ff paar minuten gewacht, toen werd het minder en ben ik doorgeragt.

licht waarschijnlijk aan je ademhaling..

in het vervolg rustiger ademhalen

uitademen bij het positieve deel
inademen bij het negatieve deel
 
Een spat ader noemen ze dat wel.
Meestal hebben "oudere" mensen hier lastg van.
Ontstaat door slechte doorbloeding. En poreuse haar vaten :S
 
Originally posted by nilsjei1234


licht waarschijnlijk aan je ademhaling..

in het vervolg rustiger ademhalen

uitademen bij het positieve deel
inademen bij het negatieve deel

ik adem goed :)

heb het alleen bij legpress, daas ook zo'n ding waar je met je kop naar beneden ligt, dus daar zou het ook door kunnen komen denk ik.
 
Originally posted by arievh
Een spat ader noemen ze dat wel.
Meestal hebben "oudere" mensen hier lastg van.
Ontstaat door slechte doorbloeding. En poreuse haar vaten :S

Dacht altijd dat spat ader een ader was met een verslapte of defecte aderklep.
 
Originally posted by KaLe


ik adem goed :)

heb het alleen bij legpress, daas ook zo'n ding waar je met je kop naar beneden ligt, dus daar zou het ook door kunnen komen denk ik.

Kom op zeg, gewoon squatten man! :p
 
ik squat eerst, daarna legpress en daarna leg extension ;)
 
Back
Naar boven