AndroidHealthClinic

ader over bicep (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brander

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 mrt 2006
Berichten
160
Waardering
0
Bij getrainde mensjes zie je wel eens een dikke ader over de bicep lopen.

Maar is dit genetisch bepaald of krijg je dit met trainen of moet je vetpercentage 0% zijn?

:D
 
gewoon een laaaag vetpercentage (8-10% denk ik zo:p)

EDIT: en dit kan dus genetisch bepaalt zijn in sommige gevallen (ivm ecto-meso-endo;))
 
ik weet niet.. ik heb bijna altijd aderen over mn biceps lopen..
ben ook nog nooit boven de 13% geweest ofzo..

het heeft denk ik vooral met vetverdeling te maken en hoe dicht je aderen onder je huid liggen..
 
Wat Rvr zegt klopt precies. Ik heb ook een ader over de biceps lopen, maar die is niet heel goed zichtbaar, beetje maar met lichtinval. Als je onder de 10% gaat zitten is hij altijd wel zichtbaar.
 
ik vraag het me af. Hoe lager ik nu kom in BF, hoe vasculairder ik wordt alleen toen ik 17 jaar was en heel mager was, had ik nog een lager BF dan ik nu heb en toen was ik ook minder vasculair.
 
het zal voor een groot deel aan je vet% liggen, maar ikzelf zit rond de 14% en zie de ader van men pols tot bijna men schouder lopen..

dus zal ook gewoon van persoon tot persoon afhangen
 
zou het ook zo kunnen zijn, hoe harder de spieren des te harder drukken ze tegen de aders aan zodat ze beter zichtbaar worden?
 
het zal voor een groot deel aan je vet% liggen, maar ikzelf zit rond de 14% en zie de ader van men pols tot bijna men schouder lopen..

dus zal ook gewoon van persoon tot persoon afhangen

Ja, idd...maar let ook eens op het vet% van de onderarm (bij gelijk welke bouw, of leeftijd,...)
 
Ik heb het zelf nog nooit zichtbaar gehad, terwijl ik wel een hele lange tijd op een lager vetpercentage heb gezeten.
Zoals RVR al zegt het ligt er ook aan hoe ver je aderen onder de huid liggen.
 
Mijn vader heeft dikke biceps door bb in het verleden en hij heeft wel die ader over zijn biceps lopen, aan zijn buik zou je het echter voor geen meter zien :D

het is denk ik een combinatie, als jij echt dikke armen hebt en toch redelijk vet % dan zie je die ader wel, heb je minder dikke armen en lager vet percetange dan zie je het ook want de spier duwt de ader tegen de huid aan dacht ik

dus als je biceps dikker zijn dan dat de vettoename in je arm toeneemt dan zul je wel een ader zien lijkt me zo
 
Volgens mij speelt de genetische factor ook wel een belangrijke rol:

Ronnie en Jay zijn vergelijkbaar qua massa en vetpercentage maar toch heeft ronnie veel meer aders.

2006olympia_mf267.jpg


bg62_sm.jpg
 
t scheelt ook of je een donkere of lichte huid hebt, ik heb m ook duidelijk zichtbaar maar als ik een zonnebankkuurtje gehad heb is ie nog veel scherper voor t oog
 
Bij mij zijn ze aan de linkerbicep/onderarm wel zichtbaar, en bij de rechter absoluut niet.. :rolleyes:
 
ligt denk ik ook aan je genen, kijk maar bij bloed prikken, bij de 1 is de ader zo gevonden, bij de ander duurt het een tijdje.
 
ik vraag het me af. Hoe lager ik nu kom in BF, hoe vasculairder ik wordt alleen toen ik 17 jaar was en heel mager was, had ik nog een lager BF dan ik nu heb en toen was ik ook minder vasculair.

ja maar sowieso: hoe groter je wordt, hoe groter je vasculariteit

je aderen worden ook dikker naarmate je groter wordt

(groter als in: gespierder, niet ouder :p)
 
Idd, vroeger achte ik het onmogelijk om aders op borst/schouders te zien. Nu beginnen ze lichtjes zichtbaar te worden, maar ze springen er niet uit. Als ik een pomp heb in men arm schieten mijn aders uit men arm en onderarm. Gruwelijk zicht :D
 
idd, ligt vooral aan je vetpercentage en daarnaast hoe diep ze onder de huid zitten.
 
ja maar sowieso: hoe groter je wordt, hoe groter je vasculariteit

je aderen worden ook dikker naarmate je groter wordt

(groter als in: gespierder, niet ouder :p)

Heb ook wel het idee dat die oudere BB-ers er vasculairder uit gaan zien dan heel jonge. Misschien door het jarenlange trainen..
 
angerfist heeft trouwens ook wel een nette ader over zn biceps lopen :p
 
Hoe langer ik train hoe meer zichtbare aders ik krijg, dus misschien heeft het ook wel iets te maken met het aantal trainingsjaren? :)
 
Back
Naar boven