AndroidHealthClinic

ADHD en Bodybuilding

Bezoekers in dit topic

Dormin

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 mrt 2012
Berichten
52
Waardering
2
Lengte
1m79
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Beste bb'ers,

ik weet niet of de vraag al eens gesteld is, ikzelf heb het hier niet gevonden, maar heeft er iemand ervaring met adhd en bodybuilding?
Ik neem geen medicatie ervoor, heb het zelf wat in de hand, maar vraag me af of er een speciale manier waarop je dit samen met bb moet benaderen, omdat iemand met adhd heel anders functioneert en reageert op bepaalde dingen dan mensen die dit niet hebben.

Alvast bedankt allemaal
Mvg Dormin

amateur bb'er
 
Ikzelf heb adhd, geen ritalin dus ben ook niet zwaar adhd Gelukkig. bodybuilding is wat dat betreft een goeie sport, t geeft je duidelijkheid, discipline, regelmaat en als je t ook nog eens leuk vind heb je de ideale sport. Buiten een sport is t namelijk een manier van leven, die naar mijn mening, voor adhd ers een goed en structureel leven geeft. Als je minder erg adhd hebt is t nog steeds prettig al merk ik wel dat ik die regelmaat nodig heb
 
Wat zou een probleem van ADHD dan voor invloed moeten hebben op bodybuilden?

Ik heb zelf ADD, en merk als ik sochtends train dat ik de rest van de dag minder onrustig in mn hoofd ben. En als ik savonds train ik beter slaap
Ik heb er iig alleen maar baat bij.
 
Ik heb zelf ook ADHD en ik heb veel profeit van BBen. Door de lichaamsbeweging kan ik mijn energie kwijt en door het gezonde voedsel beperk ik het aantal suikers en andere druktemakers. Ik denk dat veel adhd gevallen al kunnen worden opgelost door gezond eten en lichaamsbeweging.
 
Hoe wordt er bepaald of iemand ADHD heeft? Want tegenwoordig zie je veel ouders zeggen dat hun kinderen ADHD hebben omdat ze zo actief zijn en de ouders hun kinderen niet onder controle krijgen.

Dus als iemand me wil informeren hierover thx!
 
Hoe wordt er bepaald of iemand ADHD heeft? Want tegenwoordig zie je veel ouders zeggen dat hun kinderen ADHD hebben omdat ze zo actief zijn en de ouders hun kinderen niet onder controle krijgen.

Dus als iemand me wil informeren hierover thx!

Adhd zorgt voor concentratie stoornis en voor drukte ivm teveel prikkels bij mij persoonlijk in ieder geval!
bodybuilding is voor mij een prettige manier om energie elke dag kwijt te raken en structuur in mijn leven te brengen en te behouden.
+ je word er groot van :p
 
Hoe wordt er bepaald of iemand ADHD heeft? Want tegenwoordig zie je veel ouders zeggen dat hun kinderen ADHD hebben omdat ze zo actief zijn en de ouders hun kinderen niet onder controle krijgen.

Dus als iemand me wil informeren hierover thx!

Bij mij door artsen in t ziekenhuis toen ik 5 was, je kan afwijkingen zien of meten
 
Adhd/add moet vastgesteld worden door een gedragspsycholoog of psychiater
 
Adhd/add moet vastgesteld worden door een gedragspsycholoog of psychiater

Wat dacht je van een arts? Bij mensen met adhd zijn er wezenlijke verschillen in de hersenen
 
Adhd zorgt voor concentratie stoornis en voor drukte ivm teveel prikkels bij mij persoonlijk in ieder geval!
bodybuilding is voor mij een prettige manier om energie elke dag kwijt te raken en structuur in mijn leven te brengen en te behouden.
+ je word er groot van :p

ok thanks voor de info. Gewoon blijven trainen dan zou ik zeggen :)
 
Niks van aantrekken als je als mens te druk bent heb je adhd en en ben je te rustig dan heb je Pddnos en zo verzinnen ze voor iedereen wel wat.Misschien had Schwarzenegger ook wel adhd.Ik vind het zo'n onzin allemaal gewoon om op iedereen een stempel te kunnen drukken meer is het niet .
 
ik geloof hier niet echt in.er is meer gaande dan de persoon zelf.
zoek ernaar wat het exact is.niet enkel medicatie slikken.
 
was toevallig vorige week op het nieuws:

http://nos.nl/artikel/399764-meer-mensen-slikken-adhdmiddel.html

ze zijn in 7 jaar tijd van 70.000 naar 200.000 mensen gegaan, alleen dit jaar al een stijging van 14%. Tegenwoordig krijgt een kind al heen snel ritalin in z'n mik gedouwd en wordt het stempeltje ADHD meegegeven. ligt niet alleen het kind maar ook aan voor een groot gedeelte aan de ouders: die trappen tegenwoordig kinderen achter de televisie of de computer om ze bezig te houden en stouwen ze vol met vet voedsel. combineer dat met ouders die alleen maar werken/stressen en wat krijg je dan? een onderhandelbaar kind.

tis bovendien een gevaarlijk middel:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieu...008/10/17/De-risico-rsquo-s-van-Ritalin.dhtml

mijn eigen ervaring met die zooi is dat het simpelweg troep is. Ja je bent rustig maar dat komt omdat je halfdood over een tafeltje ligt. Dichterbij dan een zombie zijn zal je niet komen op dat spul. Op een gegeven moment ben ik gestopt met die troep en verkocht ik die zooi aan junkies op school voor 30 euro per doosje van 30 stuks. Daar was je wel blij mee als 15jarig ventje. en het grappige was dat ik bij de psycholoog zei dat ik het niet meer gebruikte maar ze wel elke keer de dosis verhoogde omdat het niet werkte :P. wat een idioten ik kon mijn aanbod gewoon uitbreiden dankzij die eikels.
 
Je kan zeggen wat je wilt van die doctoren, maar ze hebben wel op jonge leeftijd de ondernemersgeest in je los gemaakt, en das ook wat waard.
 
Je kan zeggen wat je wilt van die doctoren, maar ze hebben wel op jonge leeftijd de ondernemersgeest in je los gemaakt, en das ook wat waard.

hahaha:D

wil je karma geven voor deze maar DBB doet moeilijk
 
Ik heb zelf ook ADHD en ik heb veel profeit van BBen. Door de lichaamsbeweging kan ik mijn energie kwijt en door het gezonde voedsel beperk ik het aantal suikers en andere druktemakers. Ik denk dat veel adhd gevallen al kunnen worden opgelost door gezond eten en lichaamsbeweging.

Suikers maken niet hyperactief, is al lang ontkracht. Neemt niet weg dat je aan gezonde voeding profijt hebt bij adhd, denk maar aan je concentratie etc die verstoord raakt door fluctuaties in je bloedsuikerspiegel. Maar ik wijk af van het onderwerp. ;)
 
Suikers maken niet hyperactief, is al lang ontkracht. Neemt niet weg dat je aan gezonde voeding profijt hebt bij adhd, denk maar aan je concentratie etc die verstoord raakt door fluctuaties in je bloedsuikerspiegel. Maar ik wijk af van het onderwerp. ;)

hyperactief misschien niet maar het zijn wel koolhydraten en dus energiebronnen. maar suikers zijn niet de enigste kwaaddoeners: denk ook de caffeine die in energiedrankjes en frisdranken zit.
 
Ik ga regelmatig trainen met jongeren die een labeltje gekregen hebben van een psychiater, waaronder adhd en ik moet zeggen dat het ook weer afhankelijk is van persoon tot persoon hoe smooth die trainingen verlopen. Over het algemeen hoeft het geen probleem te zijn, maar het loopt toch wel vaker mis als het echt druk is in de gym. Eens ze leren hoe ze hun aandacht moeten blijven focussen, hebben ze er zelfs heel veel aan om een uur te rossen en willen sommigen elke dag wel gaan.

BenscoNL zei:
mijn eigen ervaring met die zooi is dat het simpelweg troep is. Ja je bent rustig maar dat komt omdat je halfdood over een tafeltje ligt. Dichterbij dan een zombie zijn zal je niet komen op dat spul.
Mijn ervaring is dat sommige jongeren (en ikzelf) hoorndol worden zonder hun rilatine / risperdal / dipiperon /... Ze liggen ook niet halfdood over een tafeltje, de chaos in hun hoofd wordt gefilterd en ze kunnen hun gedachten beter ordenen... Ooit al eens urenlang bij iemand met serieuze adhd gezeten?:D
 
Mijn ervaring is dat sommige jongeren (en ikzelf) hoorndol worden zonder hun rilatine / risperdal / dipiperon /... Ze liggen ook niet halfdood over een tafeltje, de chaos in hun hoofd wordt gefilterd en ze kunnen hun gedachten beter ordenen... Ooit al eens urenlang bij iemand met serieuze adhd gezeten?:D

ben er zelf eentje. het koste me wat tijd en moeite maar uiteindelijk kreeg ik toch de diagnose ADHD+. vele voelden zich geroepen, weinig zijn uitverkoren:cool:
 
Het adhd-verhaal is kantklare onzin om medicijnen te verkopen. Niet dat er geen onderscheid is tussen mensen met "adhd" en mensen zonder, maar dat het een ziektebeeld is dat is onzin.
 
Back
Naar boven