Ja misschien bekijk ik het teveel vanuit mijn standpunt. Ik win niet zo heel snel vet, dus eet ik het gewoon wat meer omdat vet gewoon zoveel (anabole) voordelen heeft voor je lichaam. Let wel ik laat het niet boven de 25% uitkomen van de totale kcal.
IMO Ectomorph: veel kcal, wat meer vet en koolhydraten
Mesomorph: veel kcal, iets meer eiwitten dan ecto
Endomorph: iets minder kcal, iets minder vet, meer eiwit
@Frenkpie ik zou naturel niet boven 6000 kcal gaan, gewoon omdat er teveel naar vetdepots zal gaan. In kuur moet je zeker niet letten op junk of caloriën! 7000-8000 kcal en meer, en dan kan je bijna niet anders dan massabommen, junk en WG shakes toe te voegen. Echte junk houd ik strikt voor het weekend, dus zat/zo In de week gaat het er vrij streng aan toe maar de kcal blijven even hoog. Gewoon de voeding die clean is. Koekjes niet, maar noten en chips gaan er dan zeker in. Cola light , fruitsap ed. Meestal heeft alles wat ik eet wel een bepaald doel, maar soms moet je gewoon een junkdag houden, anders word je gek imo.
Wat het cutten aangaat ben ik een rare vogel, ik houd niet van superstrenge dieten, maar doe extra veel beweging. Ben een tegenstander van jezelf gaan uithongeren of je kcal plots te laten zakken. Je spieren hebben gewoon altijd de best mogelijke voeding nodig, ook tijdens dieet. Dus ik doe liever meer cardio, en verander vrij weinig aan de kcal. Vet inname komt wel meer van "goede" vetten dan. Suikers ook minimaal.