XXL Nutrition

ADMIN's MASSA BOM (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Massa Bom Shake

Mijn "massa bom" shake,

4 volledige eieren
1 liter halfvolle melk (mag vol indien het in dieet past)
1 schep (30g) XXL Nutrition whey (vanille smaak)
1 eetlepel barleans flax oil
2 grote scheppen (100g) roomijs (banaan)
2 bananen (héél rijp en zonder de draadjes eraan)
Indien gewenst extra scheppen weightgainer XXL Nutrition


TOTAAL: 1427 kcal, 91 g eiwit, 132 g koolhydraten, 58.3 g vetten


MELK (halfvol):
----

Eiwit: 33 g
Koolhydraten: 48 g
Vetten: 13 g
Kcal: 460

EIEREN:
------

Eiwit: 28 g
Koolhydraten: 0 g
Vetten: 24 g
Kcal: 328

BARLEANS OLIE:
-------------

Eiwit: 0 g
Koolhydraten: 0 g
Vetten: 14 g
Kcal: 120

ROOMIJS:
-------

Eiwit: 4 g
Koolhydraten: 20 g
Vetten: 7 g
Kcal: 159

BANANEN:
-------

Eiwit: 2 g
Koolhydraten: 60 g
Vetten: 0 g
Kcal: 250

XXL NUTRITION WHEY:
---------------

Eiwit: 24 g
Koolhydraten: 3.9 g
Vetten: 0.3 g
Kcal: 110


Je kan de shake verdelen over 2 porties (eigenlijk 2 volledige maaltijden) of als je echt wil bulken/in een kuur zit en een hoge behoefte hebt rustig opdrinken in 1 keer.
En als je meer kcal wilt (om 1 of andere gekke reden) dan kan je nog scheppen weightgainer gaan toevoegen (ik raad aan XXL Nutrition, Twinlab, oid).
 
dat zijn aardig wat calorietjes...met 1 zo'n shake kom ik momneteel zon beetje al aan mn totale calorien:D. Ziet er wel smakelijk uit.

hoevaak neem jij deze Admin?
 
Eigenlijk niet zo vaak.

Ik bulk ook niet continu maar bijv een paar maanden en ga dan weer wat lager zitten in kcal.
In de echte bulk periode 1 x daags
 
wOOOOt, leuk bommetje :D

Zal het eens een keer checken, hebben hier net thuis een ijsmachine gekocht.. ;)
 
hahah ben benieuwd of er nog mensen buikkrampen gaan krijgen ;)
 
Man-Mountain zei:
hahah ben benieuwd of er nog mensen buikkrampen gaan krijgen ;)

Lijkt mij wel verstandig om dit te verdelen over de dag.....anders kost je dit geheid een ticket naar het urinoir :D
 
wat is barleans flax oil? of gaat het puur om de ov?
 
Tis toch niet goed zoveel eiwitten in te nemen met zoveel koolhydraten en fruit erbij ?
 
Mouzer zei:
Tis toch niet goed zoveel eiwitten in te nemen met zoveel koolhydraten en fruit erbij ?
Klopt, maar daarom staat er héél rijpe bananen, de vertering gaat dan veel gemakkelijker.
 
ik zit hem nog steeds te shaken met die volle eieren..me ma, die in een ziekenhuis werkt als hoofd-apotheker drukte me nog eens op het hart om mijn keuze te her-overwegen..
salmonella komt nog TE vaak voor..

T, een vervanger voor die eieren zou kunnen zijn?
 
roomijs en rijpe bananen.

Erg complex wordt het er niet van, he.
 
CQ_Demolisher zei:
ik zit hem nog steeds te shaken met die volle eieren..me ma, die in een ziekenhuis werkt als hoofd-apotheker drukte me nog eens op het hart om mijn keuze te her-overwegen..
salmonella komt nog TE vaak voor..

T, een vervanger voor die eieren zou kunnen zijn?
Het komt juist zelden voor. zeker als je de schaal ff wast in heet water, nakijkt op scheurtjes ed.

Maar goed, vervanger... hm .. vloeibaar eiwit/dooiers kopen? Dat verkopen ze appart geloof ik...
 
Ilya zei:
roomijs en rijpe bananen.

Erg complex wordt het er niet van, he.
Nope.. vandaar.. BOM (slaat in als een bom) :D

Maar alle gekheid op een stokje..dit drink ke bijvoorbeeld 's ochtends en na de training :)

Event. wat creatine erdoor en groeien zal je ;)
 
BTW gisteren gemaakt en heb er nog een lepel pindakaas bijgegooid

Ook best te doen eigenlijk :)
 
admin zei:
BTW gisteren gemaakt en heb er nog een lepel pindakaas bijgegooid

Ook best te doen eigenlijk :)
gadver pindakaas verdoet een hele shake wat mij betreft
 
CQ_Demolisher zei:
gadver pindakaas verdoet een hele shake wat mij betreft

idd, ben er gek op maar zodra t in een shake beland..beeuuuhhh
 
Wow denk dat deze massa bom wel aardig wat massa zal leveren, maar wel op de juiste plaatsen ? ???
Zoveel vet met zoveel koolhydraten kan toch nooit goed zijn ? En het feit dat het lichaam maar 60 gr. koolhydraten per uur kan verteren... Is het niet wijzer om gewoon om de uur 50-60 gr. koolhydraten - en 25 gr. proteinen te eten, zodat je spijsvertering rustig kan doordraaien zonder overvol te zitten ?
 
capricik zei:
Wow denk dat deze massa bom wel aardig wat massa zal leveren, maar wel op de juiste plaatsen ? ???
Zoveel vet met zoveel koolhydraten kan toch nooit goed zijn ? En het feit dat het lichaam maar 60 gr. koolhydraten per uur kan verteren... Is het niet wijzer om gewoon om de uur 50-60 gr. koolhydraten - en 25 gr. proteinen te eten, zodat je spijsvertering rustig kan doordraaien zonder overvol te zitten ?
Je hoeft het ook niet meteen leeg te drinken in 1 keer.

Maar dat je lichaam slechts een aantal carbs per uur kan verteren slaat natuurlijk nergens op. Je gebruikt wat je nodig hebt om te groeien en vet winnen doe je zoiezo als je bulkt. Om het uur eten is niet slim
- je vertering loopt veel trager dan dat en je zal op die manier alles in de war schoppen.
 
Wel een lekkere bom, ik maak zelf ook vaak van dit soort dingen. Maar dan moet ik wel vet veel scheten laten......
 
Back
Naar boven