AndroidHealthClinic

ADMIN's MASSA BOM (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TylW zei:
@Frenkpie

Nee hoor, de eiwitten vertragen de massa bom altijd. Eiwit verteerd heel traag, zeker in grote hoeveelheden. Wat het roomijs aangaat, dat is niet zo slecht als je denkt. Veel mensen weten niet dat vetten (zelfs verzadigd) helpen bij het aanmaken/vernieuwen van cellen bij groei. Arnold at het ook altijd en hij is er toch niet zo slecht op geworden.

Je begrijpt blijkbaar ook het nut niet van shakes, shakes zijn er om dat extraatje aan kcal binnen te krijgen dat je met vaste voeding tekort schiet. Drinken gaat altijd gemakkelijker dan eten, dus daarom neem je shakes in de bulk.

Die rijst kip die eet je natuurlijk sowieso, het gaat om het EXTRA dat je kan binnenkrijgen met shakes.

Ik ben voorstander van grof bulken, in het leven moet je genieten, niet heel het jaar door afzien door magertjes te eten. Bulken maak je groot, cutten maakt je ripped.

Als afsluiter: Als je bij alles wat je eet bang bent om vet aan te komen, dan zal je nooit echt huge worden take it from me.
wat noem je grof bulken?
 
TylW zei:
@Frenkpie

Nee hoor, de eiwitten vertragen de massa bom altijd. Eiwit verteerd heel traag, zeker in grote hoeveelheden. Wat het roomijs aangaat, dat is niet zo slecht als je denkt. Veel mensen weten niet dat vetten (zelfs verzadigd) helpen bij het aanmaken/vernieuwen van cellen bij groei. Arnold at het ook altijd en hij is er toch niet zo slecht op geworden.

Je begrijpt blijkbaar ook het nut niet van shakes, shakes zijn er om dat extraatje aan kcal binnen te krijgen dat je met vaste voeding tekort schiet. Drinken gaat altijd gemakkelijker dan eten, dus daarom neem je shakes in de bulk.

Die rijst kip die eet je natuurlijk sowieso, het gaat om het EXTRA dat je kan binnenkrijgen met shakes.

Ik ben voorstander van grof bulken, in het leven moet je genieten, niet heel het jaar door afzien door magertjes te eten. Bulken maak je groot, cutten maakt je ripped.

Als afsluiter: Als je bij alles wat je eet bang bent om vet aan te komen, dan zal je nooit echt huge worden take it from me.
Dus jij vindt het beter om tijdens het bulken lekker 5000-6000 kcal naar binnen te werken.. waarvan ong. 1/3e deel van de massabommen afkomen die je eens in zoveel weken/dagen neemt, dan ongeveer 500-800 Kcal boven je onderhoud te zitten en wat cleaner eten.
Dus dan praat ik over voedsel zoals:
kip, magere kwark, magere melk, lijnzaadolie, zalm, tonijn, eieren, rijst, volkoren pasta's etc.

Of vindt je dat je tijdens het bulken ook geregeld wat minder strictere dingen moet eten (met een hogere GI), om maximale spiergroei te hebben zoals:
nasi/bami goreng v.d. chinees, mcdonalds voedsel,pizza's,gebakken aardappelen etc.

En wat vindt je van het eten van chips/snoep/koek enz. tijdens het bulken? producten dus met rijk aan de verz. transfer vetten. Zijn die ook nodig, of is het gewoon het beste om dit soort eten totaal te vermijden tijdens t bulken?
 
TylW zei:
@Frenkpie

Nee hoor, de eiwitten vertragen de massa bom altijd. Eiwit verteerd heel traag, zeker in grote hoeveelheden. Wat het roomijs aangaat, dat is niet zo slecht als je denkt. Veel mensen weten niet dat vetten (zelfs verzadigd) helpen bij het aanmaken/vernieuwen van cellen bij groei. Arnold at het ook altijd en hij is er toch niet zo slecht op geworden.

Je begrijpt blijkbaar ook het nut niet van shakes, shakes zijn er om dat extraatje aan kcal binnen te krijgen dat je met vaste voeding tekort schiet. Drinken gaat altijd gemakkelijker dan eten, dus daarom neem je shakes in de bulk.

Die rijst kip die eet je natuurlijk sowieso, het gaat om het EXTRA dat je kan binnenkrijgen met shakes.

Ik ben voorstander van grof bulken, in het leven moet je genieten, niet heel het jaar door afzien door magertjes te eten. Bulken maak je groot, cutten maakt je ripped.

Als afsluiter: Als je bij alles wat je eet bang bent om vet aan te komen, dan zal je nooit echt huge worden take it from me.
Ligt ook groteendeels aan je lichaamstype, ik heb er van geleerd door wat minder clean te bulken... kwam gewoon teveel vet aan, ik nam: VEEL melk, gewoon avond eten (vettig) en gewoon regelmatig dingen die ik wel lekker vond, en veel sausjes etc.
Nu ben ik met cutten gestopt voor een tijdje (kan nog wel wat vanaf, maar was al lang bezig) en ben nagegenoeg op zelfde bf gebleven en alles is wel iets groter/voller geworden, dus voor mij blijft het voorlopig extra clean :)
 
Ja misschien bekijk ik het teveel vanuit mijn standpunt. Ik win niet zo heel snel vet, dus eet ik het gewoon wat meer omdat vet gewoon zoveel (anabole) voordelen heeft voor je lichaam. Let wel ik laat het niet boven de 25% uitkomen van de totale kcal.

IMO Ectomorph: veel kcal, wat meer vet en koolhydraten
Mesomorph: veel kcal, iets meer eiwitten dan ecto
Endomorph: iets minder kcal, iets minder vet, meer eiwit

@Frenkpie ik zou naturel niet boven 6000 kcal gaan, gewoon omdat er teveel naar vetdepots zal gaan. In kuur moet je zeker niet letten op junk of caloriën! 7000-8000 kcal en meer, en dan kan je bijna niet anders dan massabommen, junk en WG shakes toe te voegen. Echte junk houd ik strikt voor het weekend, dus zat/zo In de week gaat het er vrij streng aan toe maar de kcal blijven even hoog. Gewoon de voeding die clean is. Koekjes niet, maar noten en chips gaan er dan zeker in. Cola light , fruitsap ed. Meestal heeft alles wat ik eet wel een bepaald doel, maar soms moet je gewoon een junkdag houden, anders word je gek imo.

Wat het cutten aangaat ben ik een rare vogel, ik houd niet van superstrenge dieten, maar doe extra veel beweging. Ben een tegenstander van jezelf gaan uithongeren of je kcal plots te laten zakken. Je spieren hebben gewoon altijd de best mogelijke voeding nodig, ook tijdens dieet. Dus ik doe liever meer cardio, en verander vrij weinig aan de kcal. Vet inname komt wel meer van "goede" vetten dan. Suikers ook minimaal.
 
hey T, je vraagt er echt om wat foto's hier op dbb te plaatsen. je bent dus niet vet en had ooit eens wat goede stats van je gehoord en met zo'n eetpatroon zal je wel een big mufo zijn.
Dus kom maar op met die foto's
 
Als de tijd rijp is :)
 
Kun je een indicatie geven wanneer die tijd is?
Ik heb alleen ooit een foto in de avatar van T gezien. Dat zag er best massive uit.. dus posten die hap T !!! :D
 
Je kunt je niet eeuwig blijven verstoppen. :D
 
mensen weten niet dat vetten (zelfs verzadigd) helpen bij het aanmaken/vernieuwen van cellen bij groei. Arnold at het ook altijd en hij is er toch niet zo slecht op geworden.
Maar kan je niet beter onverzadigde vetten eten dan ipv verzadigde? En vetten uit bijv.

Daarnaast over vetten wat je zowiezo laag moet houden:
Teveel vet in de voeding leidt tot een verhoogde oestrogeenproductie en een verlaagde testosteronspiegel.
Waarom dan nog een hoop vet in die shake gooien terwijl je uit je voeding/lijnzaadolie al meer dan voldoende vetten kunt halen.

IMO vetten in massabommen beperken. Wat vindt jij?
 
deze shake is geen grap.
is het beste manier on hem na het trainen te nemen of niet???
Of kan je dat beter in de ochtend doen???
 
Zo vandaag weer even gemaakt. Hij hakt er zeker in!
Ik heb nu een helft opgedronken maar ik denk dat ik hem beter in 3 tot 4 delen kan opdrinken, want mijn maagje vind het niet zo grappig. :D
Constant vreemd geborrel en een opgeblazen gevoel dus een bent gewaarschuwd :p
 
Denk dat alles ineens misschien wel wat veel is voor sommigen :D

Maar sipjes nemen over een bepaalde tijd kan ook natuurlijk

Denk dat deze aan een update toe is, heb het niet meer zo voor extra suikers en vetten.
 
TylW zei:
Denk dat alles ineens misschien wel wat veel is voor sommigen :D
idd :D de totale shake bevat bij mij zo'n 1500ml dus ja dan kan ik hem het beste verdelen in 250ml een glas per keer dus

TylW zei:
Denk dat deze aan een update toe is, heb het niet meer zo voor extra suikers en vetten.
Tja dan moet je misschien de roomijs vervangen door 100 brinta ofzo...
 
dus pas je je massabom aan aan het type dat je bent.
maar hoe bepaal je welk type je bent? waar ligt de "grens"
je bent nooit een pure ecto/meso/endo maar kan je er percentages op plakken en hoe gebruik je die dan in je shakes/dieet
 
Dat is idd een beetje zoeken, nu kan je voor 2 types eigenlijk al veel toelaten: ben je zeg maar +70% ecto of +70% meso dan kan je eigenlijk eten wat je wil. Het probleem komt als je een wat hoge(re) endo waarde hebt (makkelijk vet aanzetten)

Eigenlijk zou je als persoon met hoge waarde endo type beter helemaal geen suikers en slechte vetten eten, zeker niet in grote hoeveelheden, en zeker in niet in shakes.
 
Wel een vettig zooitje,maar zal wel lekker zijn op een zonderingsdag.MAXIMAAAAAAAAAAAAAAL :evil2:
 
Back
Naar boven