AndroidHealthClinic

Advies aankoop laptop voor mn studie

Bezoekers in dit topic

bodybuilding198

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
24 nov 2014
Berichten
767
Waardering
72
Lengte
1m95
Massa
100kg
Vetpercentage
11%
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Laptop voor mijn studie, ik wil microsoft office voornamelijk gebruiken en verder filmpjes kijken of surfen, ik ga er niet op gamen. (Wil liefst dat het niet vast gaat lopen als ik surf of het trager gaat worden)
Windows 10 zal er waarschijnlijk op draaien en ik ga geen foto's of video's erop bewerken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, het liefst niet een hele zware of grote laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Acer, Asus maar andere kunnen ook.

Mijn keus viel op Asus F554LA-XX784H maar als jullie wat beters weten hoor ik het graag.
Alvast bedankt!
 
Geen van deze laptops heeft een SSD. Als snelheid m.b.t. tot software belangrijk is evenals het snel opstarten is een SSD wel aan te raden. Met een SSD start je pc wel tot 10x sneller op. Als hij compact moet zijn en licht is misschien een 13 inch wel iets voor jou. ;)
 
Van mijn werk heb ik nu een Windows Surface tablet, dat is echt een aanrader. Moet wel in je budget passen maar misschien een geode 2e hands ofzo?
 
Geen van deze laptops heeft een SSD. Als snelheid m.b.t. tot software belangrijk is evenals het snel opstarten is een SSD wel aan te raden. Met een SSD start je pc wel tot 10x sneller op. Als hij compact moet zijn en licht is misschien een 13 inch wel iets voor jou. ;)

Je kan beter een laptop kopen met een kleine HDD schijf (goedkoop) en deze zelf vervangen voor een SSD. Dat is veel goedkoper dan een laptop kopen met standaard SSD.

Koop ook geen Lenovo. M'n zusje heeft gister een nieuwe gekocht en er viel gewoon niet mee te werken (Lees internet openen/configuratiescherm ed) terwijl de specs toch wel redelijk zijn voor een internet/tekstverwerk laptop. Na wat research blijkt lenovo Superfish op hun laptops te zetten.
Na 5 minuten gelijk maar een scan gedraaid, zie hieronder het resultaat:eek:

14t6grn.jpg
 
Wat aangegeven wordt is dat een SSD wel erg belangrijk is. 100% mee eens, je PC wordt daar zoveel sneller van. Er zijn natuurlijk genoeg eisen, maar zou voor een i3 4005u gaan. Je kan natuurlijk altijd naar internetverbindingsnelheden, connectoren etc kijken, maar dat lijkt me voor school niet echt interessant.

Ik heb op de tweakers pricewatch even gekeken voor je. Ik denk dat deze wel een goede is voor je. Bevat een 128GB SSD, wifi ac, goede actie, gratis upgrade naar W10 het enige nadeel is dat hij wel 2kg is. Alhoewel om en nabij de 2kg heel normaal is voor een laptop. Anders kom je bij een Ultrabook uit. Als je niet perse een laptop wil, kan je ook kijken naar een minilaptop. Die wegen rondom een KG, gaan lang mee en zijn ongeveer 200 euro. Voor schoolwerk, meer dan genoeg.
http://tweakers.net/pricewatch/438396/toshiba-satellite-l50-b-1x6/specificaties/

Anders kun je hier zelf ook altijd even filteren: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/
 
Je kan beter een laptop kopen met een kleine HDD schijf (goedkoop) en deze zelf vervangen voor een SSD. Dat is veel goedkoper dan een laptop kopen met standaard SSD.

Koop ook geen Lenovo. M'n zusje heeft gister een nieuwe gekocht en er viel gewoon niet mee te werken (Lees internet openen/configuratiescherm ed) terwijl de specs toch wel redelijk zijn voor een internet/tekstverwerk laptop. Na wat research blijkt lenovo Superfish op hun laptops te zetten.
Na 5 minuten gelijk maar een scan gedraaid, zie hieronder het resultaat:eek:

14t6grn.jpg

Zelf een SSD er in plaatsen kan natuurlijk ook als je handig bent met computers;)
 
Wat aangegeven wordt is dat een SSD wel erg belangrijk is. 100% mee eens, je PC wordt daar zoveel sneller van. Er zijn natuurlijk genoeg eisen, maar zou voor een i3 4005u gaan. Je kan natuurlijk altijd naar internetverbindingsnelheden, connectoren etc kijken, maar dat lijkt me voor school niet echt interessant. Ik heb op de tweakers pricewatch even gekeken voor je. Ik denk dat deze wel een goede is voor je. Bevat een 128GB SSD, wifi ac, goede actie, gratis upgrade naar W10 het enige nadeel is dat hij wel 2kg is. Alhoewel om en nabij de 2kg heel normaal is voor een laptop. Anders kom je bij een Ultrabook uit. Als je niet perse een laptop wil, kan je ook kijken naar een minilaptop. Die wegen rondom een KG, gaan lang mee en zijn ongeveer 200 euro. Voor schoolwerk, meer dan genoeg. http://tweakers.net/pricewatch/438396/toshiba-satellite-l50-b-1x6/specificaties/ Anders kun je hier zelf ook altijd even filteren: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Ziet er goed uit, weet je toevallig ook een goeie mini laptop?
 
Zelf een SSD er in plaatsen kan natuurlijk ook als je handig bent met computers;)

Dat is echt bizar simpel, het enige moeilijke zou evt bestandsoverdracht zijn maar als je laptop net nieuw is hoeft dat niet eens..
 
Aankoop nieuwe laptop Budget: 1000 euro

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:15 ----------

ASUS ROG GL551JW-DS71
15.6-Inch
i7-4720HQ 2.60GHz
1TB 7200 RPM
16 GB DDR3
GeForce GT 960M 2GB DDR5
Windows 8
Hier staan ook nog wat alternatieven, wat denken jullie hiervan?
 
Aankoop nieuwe laptop Budget: 1000 euro

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:15 ----------

ASUS ROG GL551JW-DS71
15.6-Inch
i7-4720HQ 2.60GHz
1TB 7200 RPM
16 GB DDR3
GeForce GT 960M 2GB DDR5
Windows 8
Hier staan ook nog wat alternatieven, wat denken jullie hiervan?

Hey man welkom,
is dit een suggestie of vraag je wat we van deze laptop vinden ?

het ontbreken van een SSD is een NO go IMO.
de rest is niks mis mee..
 
Ja absoluut, zeker voor tekstsverwerking een dikke +1. Als je 1000 euro te besteden hebt... en je hebt er geen SSD inzitten, doe je zeker iets fout. Ik zou een basis laptop kopen en daar zelf een SSD inzetten. Dat is echt makkelijken kan iedereen :)
 
c(N)o lijst update,


Dat is echt bizar simpel, het enige moeilijke zou evt bestandsoverdracht zijn maar als je laptop net nieuw is hoeft dat niet eens..
Het is eerder bizar hoe sommigen het gewoon weg NIET kunnen.
of dingen geloven die echt to bespottelijk voor woorden zijn..
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
c(N)o lijst update,



Het is eerder bizar hoe sommigen het gewoon weg NIET kunnen.
of dingen geloven die echt to bespottelijk voor woorden zijn..

Misschien is mijn laptop wel heel makkelijk, maar bij mij is het schroefje losmaken, cover eraf schuiven en je kan 'm eruit trekken en verwisselen :o
 
Misschien is mijn laptop wel heel makkelijk, maar bij mij is het schroefje losmaken, cover eraf schuiven en je kan 'm eruit trekken en verwisselen :o
Yup ik heb toevallig mijn SSD's en HHd ook in een 3x bay zitten dus ik kan ze er ook zo uit halen en verwisselen..

Desktop(over het algemeen), schroefje losmaken(misschien wel 4x) sata + sata power kabel over zetten en klaar.
het zal vaak de angst voor het beschadigen van de (hardware)onderdelen zijn maar hardware kan vrij veel hebben :D
 
Yup ik heb toevallig mijn SSD's en HHd ook in een 3x bay zitten dus ik kan ze er ook zo uit halen en verwisselen..

Desktop(over het algemeen), schroefje losmaken(misschien wel 4x) sata + sata power kabel over zetten en klaar.
het zal vaak de angst voor het beschadigen van de (hardware)onderdelen zijn maar hardware kan vrij veel hebben :D

Ja en onwetendheid ook denk ik, sommigen denken dat je er uren mee bezig bent..
 
Van mijn werk heb ik nu een Windows Surface tablet, dat is echt een aanrader. Moet wel in je budget passen maar misschien een geode 2e hands ofzo?
Dit dus.
Vanaf budget van 800€ zou ik enkel kijken naar een XPS 13 of een Surface Pro 3.
Boven de 1500€ en als je meer computerkracht nodig hebt moet je veel meer individueel kijken.
De Dell Precision laptop series zijn wel zeer aantrekkelijk als je een groot budget hebt.
 
Heb een aantal weken terug een Dell Inspiron 15 5000 gekocht. i7, 8g RAM .. geen SSD helaas, maar met een dikke korting voor 550 euro gekocht. Ben er tevreden mee, kan er mijn schoolwerk op doen, foto bewerking, en af en toe een potje COD :)
 
Back
Naar boven