XXL Nutrition

advies aankoop rack (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

stuikerke

Novice
Lid geworden
13 mrt 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m76
hallo iedereen,

eerste topic hier.
ben al een tijdje aan de slag met het stronglift 5x5 schema.
ik train nu momenteel met 2 losse haltersteunen.
ik weet niet welk merk het is heb deze nog van lang geleden.
heb deze barbell van fitness seller:
https://www.fitness-seller.nl/standaard-halterstang-200-cm/
en dit bankje:
41SNGPZ7CHL._SX425_.jpg


mijn probleem is dat ik niet kan doortrainen tot failure en op zoek ben naar een rack.
maar met al die keuze geraak ik er niet aan uit.
weet niet of ik voor een full of half rack kiezen;
wat zijn de voor en nadelen?
vereisten zijn:
-vooral dat ik veilig kan trainen
-pull up bar
-dip station
-zou leuk zijn dat ik mijn schijven( 30mm) kon opbergen ook maar is niet perse nodig

mijn barbell heeft binnnengreepmaat van 127cm dus zou normaal wel op de meeste racks moeten passen.
kan zijn dat ik laters een 50mm barbell koop maar eerst doe ik het met wat ik nog heb en zoek ik gewoon een rack waarop ik veilig kan trainen.
iemand advies?
alvast bedankt!

sportieve groet
 
Marktplaats checken. Ik heb zelf een halfrack gehad en vond dat erg prettig trainen maar zorg dan wel dat je spotters/noodsteunen minimaal 50cm lang zijn.
Kon er mijn schijven aan op hangen en stond als een huis.
 
Wanneer geld geen issue is en je wilt een nieuw rack dan kan ik het Fortex half rack van harte aanbevelen.

Er zit een pullup bar op en lange spotters. Dip station kan je er evt los bij kopen. Ondanks zijn compacte afmetingen een stevig rack.

Je barbell past ook gemakkelijk op dit rack maar zowieso ook op alle andere racks.

Voor dit rack is evt ook een extension te koop waar je je schijven op kan hangen en voor nog meer stevigheid zorgt maar de ophangpinnen zijn 50 mm dus dat is voor jou dan geen optie.
 
Laatst bewerkt:
Het Fortex half rack is momenteel niet op voorraad en voor zover ik weet duurt het nog een poosje voordat het weer leverbaar is. Het prijsverschil tussen het Fortex rack en de Jetstream is €75,-. Mijn advies is iets meer uitgeven; veel meer plezier voor je geld én ook nog een hogere restwaarde. Ik heb overigens ook getwijfeld tussen een half rack of een volledig rack en heb voor het laatste gekozen. Voordeel bij de meeste racks is dat er ook dipsteunen bij zitten, dit maakte het prijsverschil tussen een half of heel rack van Barbarian weer een stuk kleiner.

Succes met je beslissing!
 
Al eens gekeken naar de powerracks van workoutsupply? Ik heb er één en ben er zeer tevreden over, kan me ook niet voorstellen dat wanneer je 300kg squat dat ding ook maar een krimp geeft en bespaart je mogelijk wat centen die je weer kunt uitgeven aan andere leuke dingen.
 
zelfs iets in elkaar knallen
 
Keuze genoeg in verschillende prijscategorieën. Hieronder van goedkoper naar duurder:

- Tweedehands
- Fortex
- Barbarian Line (--> Ik heb het half rack en heel tevreden er over!)
- ATX / Rogue
 
Elk bekend rack is veilig genoeg als je niet boven de 200kg squat.
Het gaat om de kleine details, fijne jhooks, is alles makkelijk te verstellen, afmetingen, looks en prijs.

Zelf heb ik nu bijna 10 jaar het bodycraft rack, deze was destijds al tweedehands en hij ziet er nog steeds uit als 10 jaar geleden, zelfs de rubbers nog onbeschadigd.
Handige van dit rack is het pinsysteem voor de catchers en hooks, kan zelfs met 100kg op de bar nog even de hoogte veranderen als deze niet ideaal is. Dit rack is voor het gemak ideaal en ik kan deze nog voor dezelfde prijs verkopen als dat ik hem 10 jaar geleden had gekocht.
 
Elk bekend rack is veilig genoeg als je niet boven de 200kg squat.
Het gaat om de kleine details, fijne jhooks, is alles makkelijk te verstellen, afmetingen, looks en prijs.

Zelf heb ik nu bijna 10 jaar het bodycraft rack, deze was destijds al tweedehands en hij ziet er nog steeds uit als 10 jaar geleden, zelfs de rubbers nog onbeschadigd.
Handige van dit rack is het pinsysteem voor de catchers en hooks, kan zelfs met 100kg op de bar nog even de hoogte veranderen als deze niet ideaal is. Dit rack is voor het gemak ideaal en ik kan deze nog voor dezelfde prijs verkopen als dat ik hem 10 jaar geleden had gekocht.

Mss eens beginnen met trainen :D;)
 
alvast bedankt voor de vele reacties!

Chimaira
2dehands is de aanbieding maar schaars en aan gezien dit maar enkel op te halen is dat ook een probleem.

Goldeneye72 StefanCJ850
geld is niet zozeer een issue maar vind de fortex half rack toch best prijzig als je de dip bar en verzendingskosten bijrekent.
wat ik trouwens raar vind bij fitness seller hoe hoger je aankoopbedrag des te hoger de verzendingskosten.
barbarian vind dan al iets weer te duur.
heb dan liever nog wat te spenderen aan ander materiaal in de toekomst.
maar ik begrijp je wel hoor bij lang duur is deftig materiaal wel het best.

kazamafury
heb je een half of full rack ervan?
ziet er wel interessant uit.
kan zijn dat ik eens langs da daar.

skeevn

zo handig ben ik nu ook weer niet :p

tot slot denk ik dat ik toch voor een full rack ga gaan.
en aangezien nog niet van 300 kg+ te gaan ga ik starten met een beginner power rack.
ik zou toch maar max 400€ willen geven
ik twijfel tussen deze:

https://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-hd-1-power-rack/

https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks/power-rack-lf060pr-353.html

iemand ervaring met deze racks?
of toch beter beetje mee uitgeven?
 
alvast bedankt voor de vele reacties!

Chimaira
2dehands is de aanbieding maar schaars en aan gezien dit maar enkel op te halen is dat ook een probleem.

Goldeneye72 StefanCJ850
geld is niet zozeer een issue maar vind de fortex half rack toch best prijzig als je de dip bar en verzendingskosten bijrekent.
wat ik trouwens raar vind bij fitness seller hoe hoger je aankoopbedrag des te hoger de verzendingskosten.
barbarian vind dan al iets weer te duur.
heb dan liever nog wat te spenderen aan ander materiaal in de toekomst.
maar ik begrijp je wel hoor bij lang duur is deftig materiaal wel het best.

kazamafury
heb je een half of full rack ervan?
ziet er wel interessant uit.
kan zijn dat ik eens langs da daar.

skeevn

zo handig ben ik nu ook weer niet :p

tot slot denk ik dat ik toch voor een full rack ga gaan.
en aangezien nog niet van 300 kg+ te gaan ga ik starten met een beginner power rack.
ik zou toch maar max 400€ willen geven
ik twijfel tussen deze:

https://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-hd-1-power-rack/

https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks/power-rack-lf060pr-353.html

iemand ervaring met deze racks?
of toch beter beetje mee uitgeven?

Belangrijk is dat je een rack hebt die ruim voldoende actief belastbaar is.

Daarmee bedoel ik dat een rack die belastbaar is tot 300 kg in realiteit een trainingsgewicht aan kan die een stuk lager ligt.

Probeer dus te achterhalen hoeveel kg die racks aankunnen als trainingsgewicht. 200kg lijkt me aangeraden om comfortabel jarenlang te kunnen trainen.

Meer dan 200 kg liften doe je niet op 1 2 3 :P
 
Belangrijk is dat je een rack hebt die ruim voldoende actief belastbaar is.

Daarmee bedoel ik dat een rack die belastbaar is tot 300 kg in realiteit een trainingsgewicht aan kan die een stuk lager ligt.

Probeer dus te achterhalen hoeveel kg die racks aankunnen als trainingsgewicht. 200kg lijkt me aangeraden om comfortabel jarenlang te kunnen trainen.

Meer dan 200 kg liften doe je niet op 1 2 3 :P[/
Weet ik wel hoor ;-)
Ik heb er momenteel gewoon plezier in en wil gewoon wat opbouwen in gewicht. Maar zonder noodsteunen durf ik op een bepaald gewicht niet verder. Zoals je zei zullen meeste starter racks wel voldoende zijn. Toch bedankt voor je advies
 
Mss eens beginnen met trainen :D;)

Eigenlijk ziet al mijn spul er nog prima uit. Begrijp dat gestuiter met gewichten nooit. Je pakt iets op, doet de oefening en legt het weer terug. Daar kan tocht weinig mis bij gaan lijkt me.
 
alvast bedankt voor de vele reacties!


https://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-hd-1-power-rack/

https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks/power-rack-lf060pr-353.html

iemand ervaring met deze racks?
of toch beter beetje mee uitgeven?

Enige verschil is hoe je de catchers en hooks gaat verstellen. Verder ga je geen verschil merken in de een of de ander. Bij de heavy duty moet je de hele stang eruit trekken? Wat onhandig lijkt me na verloop van tijd, dat gaat dus veel sneller bij dat andere rack.

Bij de heavy duty ga je elk keer dat je er de bar op legt het geluid van ijzer horen. Weet niet of jij en je buren dat fijn vinden.
 
Belangrijk is dat je een rack hebt die ruim voldoende actief belastbaar is.

Daarmee bedoel ik dat een rack die belastbaar is tot 300 kg in realiteit een trainingsgewicht aan kan die een stuk lager ligt.

Probeer dus te achterhalen hoeveel kg die racks aankunnen als trainingsgewicht. 200kg lijkt me aangeraden om comfortabel jarenlang te kunnen trainen.

Meer dan 200 kg liften doe je niet op 1 2 3 :P
Hoe kom je hierbij? Lijkt mij dat de belastbaarheid en trainingsgewicht hetzelfde is?
 
Het lijkt mij in elk geval niet dat de genoemde belastbaarheid statisch is.
 
Als je 150 kg dropt van een meter komt er wel meer kracht vrij dan 300kg lijkt me. Dan zou de belasting van 300kg vrij makkelijk behaald worden bij een serieuze fail. Anderzijds denk ik niet dat je 300kg even kan droppen en er niks aan de hand is met de cage.
 
In ons geval is de belastbaarheid van toepassing op echte situaties bij normaal gebruik.

J-hooks die tot 300 kg belastbaar zijn kunnen dat gewicht bij het terugleggen dus ook dragen. En noodsteunen die tot 300 kg belastbaar zijn kunnen dat gewicht dragen. Dat wil echter niet betekenen dat de noodsteunen niet zouden kunnen buigen als het gewicht van grote hoogte valt - zolang ze jou maar beschermen voor letsel.
 
In ons geval is de belastbaarheid van toepassing op echte situaties bij normaal gebruik.

J-hooks die tot 300 kg belastbaar zijn kunnen dat gewicht bij het terugleggen dus ook dragen. En noodsteunen die tot 300 kg belastbaar zijn kunnen dat gewicht dragen. Dat wil echter niet betekenen dat de noodsteunen niet zouden kunnen buigen als het gewicht van grote hoogte valt - zolang ze jou maar beschermen voor letsel.

Ok thanks voor verduidelijking :)
 
Back
Naar boven