MuscleMeat

Advies afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bellero

Novice
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
85kg
Hoi,
Ik ben 8 augustus terug beginnen fitnessen na een jaar stil gelegen te hebben vanwege een operatie. Ik wil nog 15 kilo afvallen maar het gaat wat traag, enig advies ivm wat ik slecht doe of slecht eet?

Op 8 augustus woog ik 91kg.

Gegevens:
Leeftijd: 20 jaar
Lengte: 178 cm
Gewicht: 85 kilo

Ik drink 's morgens 1 glas melk en neem dan ook direct een vitamine pil in (New-Ton energie) Dan eet ik om 12.30 op werk meestal 2 boterhammen met kaas. en 's avonds rond 18.00 eet ik nog een maaltijd dat thuis is klaargemaakt door mijn moeder.(verschilt elke dag maar ik probeer zo weinig mogelijk en als het te vet is iets ander te eten)
Ik ga meestal om 19.30 fitnessen. Ik haat cardio dus doe ik eerst KT en daarna 15min lopen (10km/h)

SL275870.jpg

SL275871.jpg

SL275872.jpg


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Post eens wat je echt eet op een dag en wat je aan KT en cardio doet..
 
Je eet te weinig.

Afvallen wil niet zeggen dat je zo weinig moet eten hoor!

Reken je onderhoud uit, eet die hoeveelheid of ga er 200 kcals onder zitten + KT en eventueel cardio.
Cardio is in principe niet nodig als je weet hoeveel je kan eten + krachttraining dan heb je automatisch een calorie tekort en val je af.

Maar ga aub meer eten want je lichaam slaagt alles op als vet als je zo blijft eten. Je lichaam wil altijd een voedselvoorziening hebben voor als het in nood is. En als je altijd te weinig eet dan blijft het vet opslaan. Dus op onderhoud eten of net iets minder en kt doen en eventueel cardio.
 
Dank je wel. Mensen bij mijn fitnessclub zeiden dat ik zo moest verder gaan.
Wat voor eten zou ik dan moeten eten? (voorbeelden graag, ik weet dat ik koolhydraten enz moet vermijden)

Ma: Buik - Rug
Di: Benen - Borst
Woe: Cardio 20min lopen 10km/h
Do: Schouders - Biceps
Vrij: Triceps - OndArm

Wat vinden jullie van deze voedingsschema:
8u: Magere yoghurt + fruitsap + mel
10u: fruitsap + magere koek
12u: 4 sneetjes donker brood met mager beleg
16u: vers fruit + magere yoghurt + magere koek
18u: verse groenten + tonijn/kip
 
Laatst bewerkt:
dit voedingsschemais beroerd,,,
Je moet meer eiwitten eten. Bv Kip, tonijn en andere vissen, kwark, rundvlees, eiereren. Laat de fruit sappen staan en neem alleen 2-3 stuks fruit in de ochtend.
 
Dankjewel.
Moet ik dan verder doen met de fitnessschema dat ik heb of moet ik overgaan naar cardio alleen? Ik wil namelijk zo snel mogelijk afvallen.
 
Je moet kracht training + cardio doen, ook in deze volgorde;)
 
Dankjewel.
Moet ik dan verder doen met de fitnessschema dat ik heb of moet ik overgaan naar cardio alleen? Ik wil namelijk zo snel mogelijk afvallen.

Wat nwa1982 zegt.

Maar ik zou elke keer na een KT minimaal 30 min cardio gaan doen omdat zoals je zelf zegt snel wilt afvallen.
Ga ook 500 kcal onder jou onderhoud zitten qua voeding.

Ik heb een aardige schema meegestuurd waarme je wat kunt uitrekenen.

Succes met je doel.....
 

Bijlagen

  • schema leeg.xls
    214,5 KB · Weergaven: 59
Dank je wel. Mensen bij mijn fitnessclub zeiden dat ik zo moest verder gaan.
Wat voor eten zou ik dan moeten eten? (voorbeelden graag, ik weet dat ik koolhydraten enz moet vermijden)

Ma: Buik - Rug
Di: Benen - Borst
Woe: Cardio 20min lopen 10km/h
Do: Schouders - Biceps
Vrij: Triceps - OndArm

Wat vinden jullie van deze voedingsschema:
8u: Magere yoghurt + fruitsap + mel
10u: fruitsap + magere koek
12u: 4 sneetjes donker brood met mager beleg
16u: vers fruit + magere yoghurt + magere koek
18u: verse groenten + tonijn/kip

Je moet ook rekening houden dat je met dit voedingsschema uiteindelijk wel zal afvallen, maar als je dan je doel hebt bereikt dan ga je weer normaal eten en dan kom je zo weer bij (jo jo effect). Reken uit hoeveel je mag eten en stel een schema samen uit de voeding die mensen hierboven al hebben gezegd zoals kip,kalkoen, vis, kipfilet, noten, kwark, havermout en je zal zien dat het nog niet zo gemakkelijk zal zijn om aan de hoeveelheid te komen dat je mag eten.

Wat uiteindelijk in je voordeel gaat zijn, je kan genoeg eten en toch afvallen. Nu eet je gewoon te weinig.

Stel een schema op dat je heel je leven kan volhouden en waarbij je afvalt en als je je doel hebt bereikt, pas je het schema aan dat je gewoon op gewicht blijft, als je dan eens iets van frituur wil eten dan kan je nog zien hoe je je schema aanpast.
 
Ik had ook een topic aangemaakt wat ongeveer op hetzelfde neerkomt. Hoe kun jij in een paar weken tijd 6 kilo afvallen? Ik ben 175 cm en ca 78 kilo en wil zo'n 68 kilo wegen, dus 10 kilo afvallen, maar dat lukt al meer dan 9 maanden niet. Geen een gram eraf.

Ik heb echt moeite met het maken van een goed voedingsschema. Is er iemand die hierbij kan helpen? Vetpercentage via een site uitgerekend en komt neer op zo'n 26%... :(
 
O ja, las een keer dat het goed voor je is als je bij het sporten vuilniszak aandoet en bij fitnessen extra veel kleding zodat je het warmer krijgt en meer zweet en dus meer gewicht verliest.

Is dit waar en/of effectief? Is het verstandig als je dit doet?
 
Back
Naar boven