MuscleMeat

Advies beginnen met PL

Bezoekers in dit topic

Claire

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
9 jun 2019
Berichten
1.196
Waardering
4.235
Lengte
1m62
Zoals een aantal al in mijn beginnerslog hebben gelezen, heb ik nagenoeg nog geen ervaring maar wel interesse in powerlifting. Nu heb ik al wel een aantal sticky's gelezen en de website van de KNKF doorgespit, maar:

Voordat ik mezelf concrete doelen ga stellen (ik werk altijd graag ergens naartoe), vraag ik me toch af of 38 met slechts een half jaar fitness ervaring (waarvan pas de laatste weken begonnen met lifts) niet te oud is om te beginnen. Zou me leuk lijken om (bijvoorbeeld volgend jaar) een beginnerswedstrijd mee te doen, maar als dit niet realistisch is, kan ik mijn energie op iets anders richten ;)
 
Gewoon eens proberen.
 
De oudste dame in powerlifting bij KNKF is 75 jaar en is 2 jaar geleden begonnen met powerliften......dus doe lekker mee!
Plus vanaf 40 jaar heb je het master NK waarbij je ingedeeld wordt op basis van 10 jaren. 40-49 is master 1, 50-59 master 2 en 60-69 master 3 en 70+ is master 4. Los daarvan mag en kun je altijd meedoen met open wedstrijden en strijdt je ook voornamelijk tegen je oude zelf.
 
Ok, dan is het wel een hele toegankelijke tak van sport dus! Dat biedt perspectieven :D
 
Back
Naar boven