MuscleMeat

Advies bij cutschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ari

Cool Novice
Lid geworden
16 feb 2019
Berichten
58
Waardering
31
Hallo, Iets waar ik veel moeite mee heb is bepalen wat ik precies moet eten. Ik lees veel over wat een goed schema zou moeten zijn, hoor dit van anderen mensen, onderanderen mijn coach. Maar ik zie ook resultaat met een schema warvan mij verteld word dat het dom is. Ik ben een man, ~200cm 103kg 19jaar
12-15% bodyfat (volgens vetmeting 12% maar ik ben er redelijk zeker van dat dit eerder 15% is)

Komt eigenlijk neer op; genoeg proteine voor mijn stats (aim voor rond de 200). En thats it.
sport 7x per week, 5x 30-60minuten cardio per week. + aardig wat rondlopen door de stad. Verder niks.
Ik train ook op lege maag, direct na dat ik wakker word.


Voorbeeld van een dag (kan helaas geen mooie tabel maken op mijn pc, heb geen word/excel enzo)
Maaltijd 1: 375 gram varken filetlapjes, 461 Calories, 16,12g vet, 8,62g koolhydraten, 69,75g Proteine
1:20u 20 Pistache noten, 68 Calories, 5,52g vet, 3,24g koolhydraten, 2,56g Proteine

Maaltijd 2: 40 gram Whey delicious, 157 Calories, 1,7g vet, 3,9g Koolhydraten, 32,4g Proteine
4:45u 250gram snacktomaten, 38Calories, 0g vet, 5g Koolhydraten, 2,25g Proteine

Maaltijd 3: 450g Kipfilet, 482Calories, 7,65g vet, 0g Koolhydraten, 103,5g Proteine
7:20u

Totaal: 1205Calories, 30,99g Vet, 20,76g Koolhydraten, 210,46g Proteine

Soms zalm+kipfilet, soms tonijn+kipfilet, soms kipfilet+kipfilet, soms meer whey+kipfilet.
Ook vaak een struik brocolli/Blauwe bessen IPV snacktomaten. Eet elke dag wel ietsje anders. Zolang ik maar genoeg proteine op heb.
Hulpmiddelen/supplementen: Clenbuterol (binnekort), preworkout/koffie, omega3, taurine, magnesium.

Wat ik hier dus lastig aan vind is, hoezo werkt dit voor mij? enige wat ik merk is dat ik wallen heb en er moe uit zie. Maar resultaat qua vetverlies/spier behouden is prima.
Als het voor mij werkt, zou ik er gewoon mee door gaan? Ik wil zakken naar 8-10% bodyfat zodat ik aan mijn eerste kuur kan beginnen. Zo doe ik dat lekker snel. En zo lang er geen grote problemen komen zie ik hier geen probleem mee.

Ben heel beniewd wat mensen vinden, alvast bedankt!
 
Is bovenstaande oprecht alles wat je eet per dag??

Zo weinig kennis van voeding en denken over het starten van een kuur..
 
Laatst bewerkt:
Is bovenstaande oprecht alles wat je eet per dag??

Zo ongeveer ja. Ligt er een beetje aan, bijv met zalm gaan de calorieren best wel omhoog. Als ik echt verga van de honger en het echt niet kan uitstaan eet ik een banaan ofzo. Chew & spitting hielp ook maar ik probeer dat deze keer niet te doen.
 
chew & spitting hielp ook maar ik probeer dat deze keer niet te doen.
Het lijkt er eerder op dat je een eetstoornis hebt.... dan heb je eerder andere hulp nodig...
 
Het lijkt er eerder op dat je een eetstoornis hebt.... dan heb je eerder andere hulp nodig...

Misschien, het is eerder dat zo lang ik de resultaten krijg waar ik voor ga dat ik het niet zo erg vind om moe te lijken of zo. Ik heb genoeg energie om te doen wat ik moet doen, ik heb mijn proteine binnen. Als ik denk over bijvoorbeeld havermout of rijst bij een maaltijd doen zie ik niks maar meer cardio/langer wachten voor resultaat.

Toen ik met mijn trainer ging praten vond hij het ook wel raar, best lang gesprek gehad erover. Het plan was dat ik zou stoppen met cutten en kijken hoe ik maintain, wat ik precies nodig heb en met welke voeding ik mij goed voelde. Maar uitendelijk, of ik nou 150g koolhydraten eet of 30 ik merk qua energie geen verschil
 
2 m , boven de 100 kg en dan 1200 kcal per dag ?
Mijn dochter van 10 eet nog meer

Zoek vooral professionele hulp , ipv op een forum tips en trucs, dit is niet op te lossen met een simpel schema
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Misschien, het is eerder dat zo lang ik de resultaten krijg waar ik voor ga dat ik het niet zo erg vind om moe te lijken of zo. Ik heb genoeg energie om te doen wat ik moet doen, ik heb mijn proteine binnen. Als ik denk over bijvoorbeeld havermout of rijst bij een maaltijd doen zie ik niks maar meer cardio/langer wachten voor resultaat.

Toen ik met mijn trainer ging praten vond hij het ook wel raar, best lang gesprek gehad erover. Het plan was dat ik zou stoppen met cutten en kijken hoe ik maintain, wat ik precies nodig heb en met welke voeding ik mij goed voelde. Maar uitendelijk, of ik nou 150g koolhydraten eet of 30 ik merk qua energie geen verschil

Je valt misschien wel sneller af zo, maar daardoor val je wel te snel af waardoor er (bijna) geen spier overblijft. Dus welk resultaat?
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Misschien, het is eerder dat zo lang ik de resultaten krijg waar ik voor ga dat ik het niet zo erg vind om moe te lijken of zo. Ik heb genoeg energie om te doen wat ik moet doen, ik heb mijn proteine binnen. Als ik denk over bijvoorbeeld havermout of rijst bij een maaltijd doen zie ik niks maar meer cardio/langer wachten voor resultaat.
Je ziet resultaat omdat je ook wel wat vet afvalt.. maar op deze manier breek je je spieren af en zal je uiteindelijk ertegenaan lopen dat je straks knetterhard tegen een muur aanloopt... Val jij meer dan 0,5 kg per week af en dan ook nog op zo een crashdieet... Je helpt je hele lijf naar de klote (sorry om het zo te zeggen). Je zal zeker te weinig vetten binnenkrijgen wat je hormonen ook niet bepaald fijn gaan vinden. (daling test zal er zeker ook inzitten.. )...
Je wil een korte snelle weg dat is duidelijk... Maar je gaat niet blij zijn als je tegen die muur aanloopt en er met de tijd achter komt dat je toch wel verdomd veel spieren hebt ingeleverd. De langzamere weg is nog altijd het beste en zal je een beter blijvend resultaat geven. Dus ik zou toch in overweging nemen om op een normale manier te gaan cutten. Straks zit je met feitelijk gezien een hoger vet% dan je begon omdat je je spieren aan het verbranden bent.

Toen ik met mijn trainer ging praten vond hij het ook wel raar, best lang gesprek gehad erover. Het plan was dat ik zou stoppen met cutten en kijken hoe ik maintain, wat ik precies nodig heb en met welke voeding ik mij goed voelde. Maar uitendelijk, of ik nou 150g koolhydraten eet of 30 ik merk qua energie geen verschil
Je trainer adviseert dus om je verstand te laten werken en het op een normale manier aan te pakken... en jij kiest er dus voor dat te negeren. Heb je hem dat ook gezegd? Dat je ondanks zijn advies gewoon doorgaat?
Het verschil in koolhydraten ga je niet op een paar dagen of een weekje merken.. als jij lang genoeg zo doorgaat met zo extreem weinig eten komt die muur vanzelf.
Dat is dan je eigen keuze. Je zal zeker niet de eerste zijn die dit dan gaat ondervinden en dan met hangende pootjes erop terug komt dat het misschien toch niet zo verstandig is geweest.

Succes.
 
Chewing and spitting?
 
Dacht dat het opzich wel mee viel, maar ik maak me nu wel zorgen.
Probeer wel meer te eten, denk dat ik een paar dagen zelf eet wat ik denk wat goed is en naar mijn coach ga voor feedback. Dan verder kijken.
Bedankt
 
denk dat ik een paar dagen zelf eet wat ik denk wat goed is en naar mijn coach ga
Post hier ook eens wat je dan eet en denkt wat goed is.
Zou t zeker bespreken met je coach. Iig beter dan zo doorgaan.
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Eet nu al iets meer, gaat beter dan ik had verwacht maar ik heb nog steeds een paar vragen

dag 2
Maaltijd 1: 250g Zalmfilet, 450 calories, 24,5g vet, 0g koolhydraten, 53,75g proteine

Maaltijd 2: 500g Krieltjes 420 calories, 2,5g vet, 84g koolhydraten 10,5g proteine
200g sperziebonen 78 calories, 0,8g vet , 10g koolhydraten, 4g proteine
3x medium ei 194 calories, 13,12g vet, 1,02g koolhydraten, 16,61g proteine
20pistachenoten 68 calories, 5,52g vet, 3,24g koolhydraten, 2,56g proteine
150g tonijn naturel 171calories, 2,1g vet, 0g koolhydraten, 37,5g proteine

Maaltijd 3: 365g kipfilet, 391 calories, 6,2g vet, 0g koolhydraten, 83,95g proteine

Totaal: 1862 Calories, 55,14g vet, 125,21g koolhydraten, 210,16g proteine
27%vet 27%koolhydraten 46% proteine


dag 3
Maaltijd 1: 250g krieltjes, 210 calories, 1,25g vet, 42g koolhydraten, 5,25g proteine
09:00 200g mager gehakt 394 calories, 26,2g vet, 1,4g koolhydraten, 37,8g proteine
100g Paprika 28 calories, 0,1g vet, 5g koolhydraten, 0,8g proteine

Maaltijd 2: 40g Whey 157 calories, 1,7g vet 3,9g koolhydraten, 32,4g proteine
1:30 25pistachenoten 85 calories, 6,9g vet, 4,05 koolhydraten, 3,2g proteine
medium banaan 105 calories, 0,39g vet, 26,95g koolhydraten, 1,29g proteine

Maaltijd 3: 235g krieltjes, 197 calories, 1,18g vet, 39,48g koolhydraten, 4,94g proteine
5:30 200gsperziebonen 78 calories, 0,8g vet, 10g koolhydraten, 4g proteine
Medium ei 65calories, 4,37g vet, 0,34g koolhydraten, 5,54g proteine
60g ei(wit) 31calories, 0,01g vet, 0,44g koolhydraten, 6,54g proteine

Maaltijd 4: 20g whey 78calories, 0,85g vet 1,95g koolhydraten, 16,2g proteine
8:00

Totaal: 1897 Calories, 51,29g vet, 135,6g koolhydraten, 218,29g proteine
25%vet 28%koolhydraten 47% proteine

Ik probeer nu ook voor sport te eten zodat ik zo veel mogelijk energie heb + dan kan ik pillen nemen

Wat ik nu lastig vind is, ik heb op meerdere plekken gezien dat dit ongeveer is hoe een schema er uit moet zien: 20% vet, 50% koolhydraten, 30% eiwitten.
Ziet er bij mij totaal niet zo uit, ik wil toch in een redelijk grote deficit blijven. dat is wat ik het fijnst vind en ik moet daar moet ik langzaam aan gaan werken. Ik heb dus wat minder calorieën over om op te vullen met koolhydraten en vetten.
Ik denk dat dit wel redelijk is, ik let goed op micros, kan ook regelmatig mijn vitamines laten meten bij een praktijk. En kan dit dan meteen aanvullen met pillen indien nodig.
Zijn mijn macros/totale calorieën een beetje acceptabel nu?

Havermout ga ik ook kopen, vind het makkelijk om te eten. Maar voor variatie, zijn aardappel krieltjes gezond? ik bak ze gewoon in de pan. vind het ook wel makkelijk om te maken/eten, heb het altijd moeilijk gevonden om rijst/quinoa te eten. Dus aardappel krieltjes zouden het wel makkelijker maken voor me

Bedankt
 
Je eet ongeveer 0,8-1 gram vet per kg lichaamsgewicht. Ongeveer 2 gram eiwit per kg lichamasgewicht. Opgevuld met carbs. Percentages boeien niet.

Aantal kcals ligt aan je gewicht elke week. minder eten is afvallen. Meer eten dan onderhoud is aankomen.
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Is al wat beter.ik zou toch je kcal deficit kleiner maken en meer vetten eten. Zeker nog 25-30 gr vet erbij.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Lees de link nog eens door.

Ca 1 gr vet per kg bw
2 gr eiwit per kg bw
Rest kh

Aardappel is prima. Denk ook aan pasta, zoete aardappel, bruine bonen, witte bonen, kidneybonen, zoete aardappel, wraps etc als koolhydraatbronnen.
 
  • Like
Waarderingen: Ari
vergeet niet je bakolie mee te rekenen ;)
 
Back
Naar boven