Fitness Seller

advies bij mijn voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Nastygirl

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
1
Ik wil graag wat advies bij mijn voedingsschema.

6.30 een half uurtje cardio
7.00 whey shake met fruit

7.30 havermout en kwark

10.30 2 boterhammen met pindakaas

13.30 2 boterhammen met gerookte zalm, hutten kase, gekookte eitje en augurk

16.30 idem

17.30 trainen

18.45 whey shake met dextrose

19.30 avondeten, gezonde maaltijd met mager vlees, groente en een beetje rijst/pasta

22.30 kwark

Ik kan niet te veel kwark eten ivm lactose intolerantie

Is dit een beetje in de oke, ik soms wel honger tussendoor maar ik weet niet wat ik dan moet eten, na mijn maaltijd zit ik vol maar tussendoor krijg ik al weer trek.

hoeveel gram kwark per keer? hoeveel gram havermout? gebruik je melk of water bij je havermout?

op zich ziet het er zo niet verkeerd uit imo ! miss een beetje variatie, ik zou proberen savonds miss wat tonijn te eten ipv kwark.. waarom?

- geen suiker (melksuiker)
- hogere concentratie eiwitten
- onvz. vetten (visolie)

verder lijnzaadolie eten ! 1 tje bij je havermout en 1 voor je gaat slapen. De onv. vetten zorgt voor een trage afgifte en dat is wel fijn,vooral als je voor een lange tijd niets eet (slapen).

verder heb ik nix aan toe te voegen... ziet er erg goed uit ! miss even de hoeveelheden erbij vermelden en als je wilt de Kcal/eiwitten/kh/vetten erbij zetten om de puntjes op de i te zetten.

kwark ongeveer 150 gram per keer en lijnzaadolie gebruik ik al maar was ik even vergeten.

Ik eet af en toe wel tonijn maar ik vind het niet lekker (meer) alleen met heel veel mayonaise en augurk.

havermout doe ik met melk en dan doe ik een glas, ik denk dat dat ongeveer 50 gram is

Hoi Nastygirl,

Idd, zonder de hoeveelheden van havermout, kwark etc. valt er niks van te zeggen. Misschien iets exakter aangeven.

En wat is je doel? Stats?

Groetjes,

Zeg, je was met NET voor met je reply.

Ik lees trouwens net dat je tussendoor snel weer trek krijgt. Dat zou erop wijzen dat je dus iets meer zou kunnen eten, nu eet je waarschijnlijk net onder je behoefte. Als je doel afvallen is: okee, maar als dat niet zo is zou ik wat toevoegen aan de maaltijden die voor de trekmomenten vallen of misschien een extra eetmoment toevoegen.

Tonijn kun je ook lekker maken met augurk en huttenkase (net als gerookte zalm). Evt. nog wat kappertjes of gesnipperde tomaat: heerlijk bij de lunch! (of tussendoor)

Mijn doel is wel afvallen, voor aankomende zomer. Ik wil nu spieren kweken en niet aankomen in cm's. Tot nu toe ben ik wel afgevallen in cm's, maar ik weet dat ik daar niet te veel kan verwachten omdat spieren opbouwen en afvallen niet samen gaat.

Ik vind het gewoon moeilijk om te bepalen wat ik wel of niet kan eten en dan niet in vet aankomen.

Nastygirl zei:
Ik vind het gewoon moeilijk om te bepalen wat ik wel of niet kan eten en dan niet in vet aankomen.

Als je zekerder wil zijn moet je even je calorien behoefte berekenen en daarna de Kcal/Eiw/KH/Vet van al je eten opschrijven. Dan weet je zeker of je wel of niet over je calorien behoefte zit.

Nastygirl zei:
Ik wil graag wat advies bij mijn voedingsschema.

6.30 een half uurtje cardio
7.00 whey shake met fruit

7.30 havermout en kwark

10.30 2 boterhammen met pindakaas

13.30 2 boterhammen met gerookte zalm, hutten kase, gekookte eitje en augurk

16.30 idem

17.30 trainen

18.45 whey shake met dextrose

19.30 avondeten, gezonde maaltijd met mager vlees, groente en een beetje rijst/pasta

22.30 kwark

Ik kan niet te veel kwark eten ivm lactose intolerantie

Is dit een beetje in de oke, ik soms wel honger tussendoor maar ik weet niet wat ik dan moet eten, na mijn maaltijd zit ik vol maar tussendoor krijg ik al weer trek.

7:30 Ik zou alleen havermout met melk pakken 250 ml melk 50 gram havermout.
10:30 Ik zou hier kwark pakken omdat je al veel boterhammen eet
13.30 Geen commentaar
16:30 2 boterhammen met kipfilet/kalkoenfilet
19:30 Ik zou mager vlees vervangen in Kip- kalkoenfilet, kogel- struisvogelbiefstuk, zalm, koolvis, kabeljauw. Vis is heel gezond dus probeer dat ook in je avondmaaltijd te verwerken. in plaats van rijst/pasta zou je ook 75 a 100 gram gekookte aardappels kunnen eten.
22:30 Geen commentaar

Als je niet goed tegen melksuikers kan -> dumpen die zooi. Al je kwark uit je schema wegwerken en vervangen door vis, het liefste gebakken makreel. Tevens zorgen eiwitten uit vlees/vis voor een goed verzadigd gevoel, dus je zal dan ook minder honger hebben. Door de vele eiwitten die in vis/vlees zitten, kunnen je spieren sneller herstellen en groeien.

Succes :)

Nou, alle kwark vervangen door vis lijkt me wel veel van het goede, dan gaat vis je snel tegenstaan, althans dat zou bij mij het geval zijn. Kwark is een supereiwitbron, en je kan het op veel manieren eten behalve naturel (door een een BEETJE diksap aan toe te voegen, honing, kaneel, lepel vla etc).
Waarom zou je het helemaal bannen als het geen probleem geeft?

Ik hou van afwisselend en lekker eten in elk geval.
Trouwens, 6 boterhammen is helemaal niet zo veel hoor naar mijn mening (ik eet ze ook minimaal)

Nastygirl zei:

Zorg voor voldoende EFA's(essentiele vetzuren), genoeg eiwitten(meer dan 2 gram per kilo vet vrije massa) en blijf onder je cal. verbruik. De rest kun je eten wat je wilt eigenlijk en je zult vet verliezen. Maar als je die ruimte bijv. gaat invullen met snoep dan zul je merken dat het een heel erg zwaar dieet wordt om vol te houden.

Ik ga mijn best doen met jullie aanwijzingen.

En ik zal alles eens gaan berekenen.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven