Fitness Seller

Peiling Advies bij nieuw schema!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anne

Cool Novice
Lid geworden
23 aug 2019
Berichten
30
Waardering
6
Lengte
1m69
Massa
58kg
Vetpercentage
13%
Hoi iedereen,

Ik ben al best een tijdje bezig met fitness. Heb vooral veel bodypump gedaan. Nu wil ik eigenlijk meer zelf gaan trainen met losse gewichten. Dus minder groepsles.

Wil nu sterker worden en vooral m'n billen verder ontwikkelen. Ik train 3 x per week. Denken jullie dat dit schema https://menspower.nl/fitness-schema-gevorderden/ wat is?

Groetjes!!!
Anne
 
Laatst bewerkt:
Okee thx! Dacht dat die intensiteit wel goed past bij wat ik van pump ken.

Jouw schema's zijn volgens mij wel voor als je echt superzwaar gaat trainen. Omdat er ook best weinig oefeningen per dag inzitten?

Ik gebruik nu nog niet zo veel gewicht hoor :treuren:
 
Okee thx! Dacht dat die intensiteit wel goed past bij wat ik van pump ken.

Jouw schema's zijn volgens mij wel voor als je echt superzwaar gaat trainen. Omdat er ook best weinig oefeningen per dag inzitten?

Ik gebruik nu nog niet zo veel gewicht hoor :treuren:
Welk gewicht kan je nu al aan dan?
Je moet je hierover trouwens niet ongelukkig voelen. Bekijk het zo: je hebt momenteel nog veel ruimte voor progressie! :o
 
Okee thx! Dacht dat die intensiteit wel goed past bij wat ik van pump ken.

Jouw schema's zijn volgens mij wel voor als je echt superzwaar gaat trainen. Omdat er ook best weinig oefeningen per dag inzitten?

Ik gebruik nu nog niet zo veel gewicht hoor :treuren:

Allereerst; Je moet natuurlijk trainen op de manier hoe jij wilt. Het belangrijkste is dat sporten leuk is.
Echter, om goed progressie te maken moet je jezelf blijven pushen, of iets "zwaar" is maakt niet uit. De oefening moet natuurlijk wel voor jou zwaar zijn.
Het is dan de bedoeling dat je wekelijks je gewichten gaat verhogen met bijvoorbeeld 2.5 kilo.
Je denkt dat er weinig oefeningen in zitten maar dat valt reuze mee.

Neem Ivysaur's Beginner 4-4-8

Bench, 4 sets met 3 min rust = 12min rust
Squat 4 sets met 3 min rust = 12 min rust
Overhead Press 4 sets met 3 min rust = 12 min rust
Chin-ups 4 sets met 2 min rust = 8 min rust
Ben je al 45 min bezig alleen met wachten.

Deze workout ben je al makkelijk 1u15m mee bezig.
Gezien je doel 'sterker' worden is, kom je er natuurlijk niet omheen dat je je gewichten moet gaan verhogen.

PS. Voorkeur voor beginners die kracht willen gainen is stronglifts. Kan je eenvoudig via de stronglifts app volgen. Die verteld je precies wat je moet doen, hoeveel gewicht, hoeveel gewicht je je volgende workout moet doen.
Hoef je je niet meteen gigantisch in de materie te verdiepen.
 
Welk gewicht kan je nu al aan dan?
Je moet je hierover trouwens niet ongelukkig voelen. Bekijk het zo: je hebt momenteel nog veel ruimte voor progressie! :o

Klopt Lienlien :laugh: Bij bodypump train je 1 uur lang, veel oefeningen achter elkaar, veel herhalingen en nauwelijks pauzes.

Squats doe ik daar bijvoorbeeld met 10 kg en biceps curl met 2,5 kg maar dan misschien wel 50 herhalingen per oefening. Doe dit nu 1,5 jaar en heb zin in iets nieuws.

Zal niet snel een bodybuilder worden maar nieuwe prikkel ben ik wel aan toe :headphone:
 
Allereerst; Je moet natuurlijk trainen op de manier hoe jij wilt. Het belangrijkste is dat sporten leuk is.
Echter, om goed progressie te maken moet je jezelf blijven pushen, of iets "zwaar" is maakt niet uit. De oefening moet natuurlijk wel voor jou zwaar zijn.
Het is dan de bedoeling dat je wekelijks je gewichten gaat verhogen met bijvoorbeeld 2.5 kilo.
Je denkt dat er weinig oefeningen in zitten maar dat valt reuze mee.

Neem Ivysaur's Beginner 4-4-8

Bench, 4 sets met 3 min rust = 12min rust
Squat 4 sets met 3 min rust = 12 min rust
Overhead Press 4 sets met 3 min rust = 12 min rust
Chin-ups 4 sets met 2 min rust = 8 min rust
Ben je al 45 min bezig alleen met wachten.

Deze workout ben je al makkelijk 1u15m mee bezig.
Gezien je doel 'sterker' worden is, kom je er natuurlijk niet omheen dat je je gewichten moet gaan verhogen.

PS. Voorkeur voor beginners die kracht willen gainen is stronglifts. Kan je eenvoudig via de stronglifts app volgen. Die verteld je precies wat je moet doen, hoeveel gewicht, hoeveel gewicht je je volgende workout moet doen.
Hoef je je niet meteen gigantisch in de materie te verdiepen.

Jep, dit schema ziet er best wel goed uit. Alleen is die rust niet te lang? Hoor in de sportschool juist dat je korte rust moet aanhouden. Wat denk jij als pro?
 
Klopt Lienlien :laugh: Bij bodypump train je 1 uur lang, veel oefeningen achter elkaar, veel herhalingen en nauwelijks pauzes.

Squats doe ik daar bijvoorbeeld met 10 kg en biceps curl met 2,5 kg maar dan misschien wel 50 herhalingen per oefening. Doe dit nu 1,5 jaar en heb zin in iets nieuws.

Zal niet snel een bodybuilder worden maar nieuwe prikkel ben ik wel aan toe :headphone:
De motivatie en "goesting" heb je dus al zeker. Dat is het voornaamste! :o
Succes met het bereiken van je doelen! :thumb:
 
Jep, dit schema ziet er best wel goed uit. Alleen is die rust niet te lang? Hoor in de sportschool juist dat je korte rust moet aanhouden. Wat denk jij als pro?
3-5 minuten voor zware compound oefeningen. (Bench Press, Squat, Deadlift, Overhead Press, Bent Over Rows..)
1-3 minuten voor isolatie/high rep & lage intensiteit oefeningen.

Als jij set na set kan knallen zonder een paar minuten rust, dan heb je hoogstwaarschijnlijk te weinig gewicht aan de stang hangen.
Na je zware lift moet je ATP-PC voorraad 'bijgevuld' worden. Dit duurt +-3 minuten. Als je dus te weinig rust pakt haal je niet alle potentie uit je die in je zit.
 
3-5 minuten voor zware compound oefeningen. (Bench Press, Squat, Deadlift, Overhead Press, Bent Over Rows..)
1-3 minuten voor isolatie/high rep & lage intensiteit oefeningen.

Als jij set na set kan knallen zonder een paar minuten rust, dan heb je hoogstwaarschijnlijk te weinig gewicht aan de stang hangen.
Na je zware lift moet je ATP-PC voorraad 'bijgevuld' worden. Dit duurt +-3 minuten. Als je dus te weinig rust pakt haal je niet alle potentie uit je die in je zit.

Tnx Valandinz, heb dit vandaag ff in de sportschool besproken. M'n leraar zegt dat je bij lange pauzes en weinig herhalingen sterker wordt. En bij meer herhalingen en kortere pauzes spiergroei krijgt. En dat laatste wil ik eigenlijk haha! Net iets meer shape...:heart: Is jouw advies dan niet meer gericht op bodybuilding/gewichtheffen?
 
Tnx Valandinz, heb dit vandaag ff in de sportschool besproken. M'n leraar zegt dat je bij lange pauzes en weinig herhalingen sterker wordt. En bij meer herhalingen en kortere pauzes spiergroei krijgt. En dat laatste wil ik eigenlijk haha! Net iets meer shape...:heart: Is jouw advies dan niet meer gericht op bodybuilding/gewichtheffen?

Het een gaat samen met het ander. Meer kracht = Meer spiermassa = Meer "shape".
Je wordt niet gespierder zonder sterker te worden. Wat je leraar zegt is erg kort door de bocht.
Overigens hebben we het over de rust tussen je sets, is niet iets wat een schema maakt of breekt.
Maar je loopt er vanzelf tegenaan dat als je voor jezelf zware deadlifts doet dat je al 2 minuten nodig hebt om weer een beetje bij te komen.
 
M'n leraar zegt dat je bij lange pauzes en weinig herhalingen sterker wordt. En bij meer herhalingen en kortere pauzes spiergroei krijgt. En dat laatste wil ik eigenlijk haha!
Zo zwart wit is het niet. Ik denk dat het schema van Valandinz als basis prima is. Nou kan ik me voorstellen dat je na slechts 4 oefeningen niet voldaan bent om de gym al te verlaten dus je zou hier best nog wat "pompwerk" aan toe kunnen voegen met wat isolatie oefeningen.
 
Zo zwart wit is het niet. Ik denk dat het schema van Valandinz als basis prima is. Nou kan ik me voorstellen dat je na slechts 4 oefeningen niet voldaan bent om de gym al te verlaten dus je zou hier best nog wat "pompwerk" aan toe kunnen voegen met wat isolatie oefeningen.

Goede tip :) En wat doen jullie dan tijdens die langere pauzes, is dat niet saai? Wat bedoel je precies met pompwerk, is dat iets voor een beginnend bodybuilder? :flexgrin:
 
Goede tip :) En wat doen jullie dan tijdens die langere pauzes, is dat niet saai? Wat bedoel je precies met pompwerk, is dat iets voor een beginnend bodybuilder? :flexgrin:

Voornamelijk nadenken over het leven en reageren op dbb.
Verder gewoon optionele oefeningen, bicep curls etc.
 
Goede tip :) En wat doen jullie dan tijdens die langere pauzes, is dat niet saai? Wat bedoel je precies met pompwerk, is dat iets voor een beginnend bodybuilder? :flexgrin:
Lange pauzes zijn voor pussy's. In het schema van Valandinz staan vooral compound oefeningen waarmee je meerdere spieren tegelijk aanspreekt. Met pompwerk bedoel ik isolatieoefeningen voor specifieke spieren zoals bicep curls, tricep pushdown, leg curl etc.
 
Back
Naar boven