AndroidHealthClinic

advies bulken of cutten

Bezoekers in dit topic

Billie Turf

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 okt 2003
Berichten
376
Waardering
14
hee jongens,

Ik heb jullie advies nodig. Ik zal eerst de situatie uitleggen

Ik ben nu een jaar aan het bulken en zit nu rond de 100a 102 kilo op vet% van rond de 14%. Ik kom van 72 kilo met vet% van 10 a 11 (1,5 jaar geleden). Zit nu btje te twijfelen of ik nu nog een jaar door zal bulken of niet. Ik heb dit jaar eventjes gecut (3 week) en verloor naar mijn doen te veel massa en ging weer bulken (schoot toen van 12,5 % direct door naar 14% (iets vetter dan voor de cut). Zit dus nu weer te bulken.

Ik vind mezelf echt te vet bij men buik worden, maar daarentegen vind ik dat ik te weinig massa heb om te cutten. Stiekem wil ik gewoon een jaar doorbulken, maar ik weet dat ik dan eindig op 16 a 17% volgend jaar en dus nog dikker ben. Tevens het feit dat ik dan ook 2 jaar aaneen bulk en men setpoint verhoogd zal worden.

Mijn doel is in eerste instantie rond de 10% te komen volgend jaar met meer massa dan nu.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
 
volgens mij als je gaat cutten ga je er veel massiever uitzien dan nu, de bedoeling is toch vet wegtrainen en niet te veel spiermassa, je kunt beter ( naar mijn mening) 90kg wegen aan 10% zien de mensen veel liever, en je gaat je beter in je vel voelen. als je rond de 10% zit beginnen je blokjes er al door te komen, is ook een goeie motievatie.
om goed te gainen moet je trouwens af en toe is cutten dan ga je achteraf beter bijkomen. :D

succes
 
lizart zei:
rond de 100a 102 kilo op vet% van rond de 14%.
Ik weet niet hoe groot je bent, maar 100KG met 14% wil zeggen dat je 84KG VVM hebt, dat is best veel hoor.

Als je gaat cutten, dan zou ik optijd beginnen zodat je rond de feestdagen kan beslissen of dat je nog langer doorgaat of het genoeg vind.
of je gaat doorbulken tot dan, en vanaf dan weer cutten.

lizart zei:
Ik vind mezelf echt te vet bij men buik worden
Tsja, wat dit betreft is er maar 1 oplogging denk ik.

Cutten met zoveel mogelijk massa behouden, en daarna doorbulken tot 100KG VVM :D

suc6
 
is het dan ook zo dat ik nu met een hoger vet% minder spiermassa aanzet dan dat ik een lager vet% zou hebben? Stel ik cut tot oktober a november tot 10% en zou dan weer gaan bulken tot maart, zou ik dan meer spiermassa aanzetten dan dat ik doorbulk tot februarie en dan ga cutten naar 10%?
 
ow jah ben 1,86
 
een vet% van rond de 12/14 was het beste om massa aan te zetten dacht ik.
weet het niet meer zeker.
 
Misschien is 4 dagen cutten en twee dagen of een dag bulken iets voor U.
zie [Link niet meer beschikbaar]
 
maar verlies je niet onnodig massa dan? ik bedoel je kan niet fatsoenlijk afbouwen met kilcal dan. Krijg je niet met 4 dagen cutten en 2 dagen bulken dat je in je bulkdagen extra veel vet aanzet? want tis dan geen refeed dan toch?

Bij dat artikel heb ik wel een btje men twijfels, ze zeggen ook je vetinname laag te houden bij de cutdagen, lijkt me niet toch?
 
Lancelot zei:
Misschien is 4 dagen cutten en twee dagen of een dag bulken iets voor U.

Persoonlijk heb ik hier men twijfels bij....dit is gewoon refeed om op pijl te blijven volgens mij......door 2 dagen bulk zet je geen massa aan hoor.

choose to get bigger or to get ripped....zou ik zeggen.
 
Back
Naar boven